;
تازه ها

حمله 45 دقیقه ای نهنگ های قاتل به قایق تفریحی باعث غرق شدن آن شد، “جنگ اورکا” همچنان ادامه دارد.

حمله نهنگ های قاتل به قایق تفریحی: ملوانان یک قایق تفریحی در تنگه جبل الطارق در هالووین امسال پس از اینکه گروهی از نهنگ های قاتل سعی کردند قایق آن ها را در یک حمله تقریبا یک ساعته غرق کنند، با ترس بسیاری مواجه شدند.

اپراتور قایق لهستانی Morskie Mile گفت اورکاها(نهنگ قاتل) به مدت بیش از 45 دقیقه بارها و بارها به سکان قایق حمله کردند که باعث آسیب جدی و نشت قایق شد. خوشبختانه همه جان سالم به در بردند، این حادثه آخرین مورد در موج نگران کننده حملات اورکاها به قایق ها در منطقه طی چند سال گذشته است.

حمله اورکاها که برخی در رسانه های اجتماعی آن را “جنگ اورکا” می نامند، با قایق هایی در سواحل پرتغال در نزدیکی تنگه جبل الطارق برخورد می کنند. به گفته محقق زیست شناس Rui Alves که داده‌های مربوط به حملات را جمع‌آوری می‌کند، در اوایل سال جاری، حملات تقریباً یک بار در روز اتفاق می‌افتند.

وب سایت او ( orca.pt) می گوید که تا اکتبر، به نظر می رسید اوضاع کمی آرام شده است، اما هنوز هفت حمله ثبت شده در امتداد سواحل پرتغال، جبل الطارق، مراکش و جنوب اسپانیا وجود دارد.

حمله نهنگ های قاتل به قایق تفریحی به مدت 45 دقیقه

دلایل حمله نهنگ های قاتل به قایق تفریحی

محققان دقیقاً نمی دانند چرا این اتفاق می افتد، اما دو فرضیه اصلی وجود دارد. اولین مورد این است که نهنگ‌های قاتل، موجودات بسیار باهوش و اجتماعی ، مد جدیدی را اختراع کرده‌اند، کاری که اعضای جوان‌تر به انجام آن مشهور بوده‌اند.

دکتر آلفردو لوپز فرناندز، از گروه کاری اورکای آتلانتیک، به گاردین گفت که یکی از احتمالات نگران‌کننده‌ این است که این حملات پاسخی به ترس ناشی از حضور قایق‌ها باشد.

[این می تواند] پاسخی به یک موقعیت نامطلوب باشد. یک یا چند نفر تجربه بدی داشته اند و سعی می کنند قایق را متوقف کنند تا دیگر تکرار نشود. این رفتار با ویژگی های بزرگسالان مطابقت دارد.

 لخ لواندوفسک، کاپیتان مورسکی مایل(نام قایق تفریحی) در بیانیه ای ترجمه شده نوشت: «آنها به باله سکان برخورد کردند که باعث آسیب و نشت شدید قایق شد.

حمله نهنگ های قاتل به قایق تفریحی

واکنش گروه تور لهستانی به حمله نهنگ های قاتل به قایق تفریحی

با این حال، به نظر نمی رسد که این حمله، تور لهستانی را از بازگشت به منطقه منصرف کند. این قایق بادبانی بهترین نمایش قایقرانی برای همه ما بود. دوستی های مادام العمر روی کشتی شکل گرفت. ما زیباترین مکان‌های اروپا و مجمع‌الجزایر اقیانوس اطلس را گشتیم، کاپیتان‌های بسیاری از قایق‌های تفریحی را آموزش دادیم، سرزمین‌های زیبا و ناشناخته را کشف کردیم، طعم‌های لذیذ مدیترانه‌ای را چشیدیم، و پارو زدیم و پارو زدیم. ما در Grazie Mamma II خاطرات خوبی خواهیم داشت. عشق دریا همیشه پیروز است و دوستی با ما خواهد ماند.

“ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که سفرهای آینده به جزایر قناری طبق برنامه ریزی در قایق های تفریحی متعلق به دوستان ما انجام می شود. در روزهای آینده با همه مهمانانمان در تماس خواهیم بود.»

با وجود تلاش ناخدا، خدمه و امدادگران و همچنین با کمک یدک کش های بندری و نیروی دریایی مراکش، کشتی در نزدیکی ورودی بندر طنجه مد غرق شد. خدمه در حال حاضر در اسپانیا در سلامت به سر می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

دکمه بازگشت به بالا