;
تازه ها

فرانتس بکن باوئر اسطوره بایرن مونیخ و آلمان در سن 78 سالگی درگذشت

او یکی از تنها سه بازیکنی است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی قهرمان جام جهانی شده است. ماریو زاگالو از برزیل و دیدیه دشان فرانسوی نیز به این موفقیت دست یافتند.

بکن باوئر به عنوان یک هافبک وارد زمین شد اما نام خود را به عنوان یک مدافع میانی بر سر زبان ها انداخت و شاید یکی از اولین مدافعان فوتبال بود که می توانست هم دفاع کند و هم توپ را با دقت حرکت دهد. ستاره سابق بایرن مونیخ علاوه بر قهرمانی با آلمان، سه بار با باواریایی ها قهرمان جام ملت های اروپا شد. او همچنین چهار بار به عنوان بازیکن و یک بار به عنوان مربی قهرمان بوندسلیگا شد و همچنین در سال 1996 بایرن را به جام یوفا رساند. او دو بار به عنوان بازیکن برنده توپ طلا شد.

درگذشت فرانتس بکن باوئر

او در سال‌های اخیر با مشکلات شدید سلامتی دست و پنجه نرم می‌کرد، از جمله مشکلات قلبی، انفارکتوس چشم و پارکینسون، همراه با زوال عقل. بکن باوئر پس از شش سال حضورش در آلمان، مدیریت بایرن را بر عهده داشت و مدیر ورزشی مارسی بود. در طول دوران بازیگری با شکوه وی، او برای نیویورک کاسموس و هامبورگ نیز به میدان رفت.

او در بحبوحه اتهامات فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفت و در سال 2014 به دلیل عدم کمک به تحقیق در مورد فساد در مورد فرآیندهای مناقصه برای جام جهانی 2018 و 2022 به مدت 90 روز محروم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا