;
پزشکیتازه ها

دیابت و نوشیدن آب: روزانه چند لیوان آب بخوریم؟

دیابت و نوشیدن آب: ثابت نگه داشتن قند خون یک عمل متعادل کننده در دیابت است و ننوشیدن آب کافی ممکن است آن را چالش برانگیزتر کرده و حتی وضعیت را بدتر کند.

هنگام مدیریت دیابت، افراد ممکن است از شیرینی های دوری کنند یا نوشابه رژیمی را به جای نوشابه معمولی سفارش دهند با این حال نوشیدن آب کافی ممکن است اولین چیزی نباشد که به ذهن آنها خطور کند.

طبق یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۲ آبرسانی یک ویژگی مهم برای متابولیسم سالم است و دیابت یک بیماری متابولیک است. علاوه بر این کم آبی بدن می تواند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با گوارش، جریان خون، سلامت ادراری و سلامت مغز را افزایش دهد که بر دیابت و سلامت بدن به طور کلی تأثیر می گذارد.

دیابت و نوشیدن آب1

دیابت چیست؟

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دیابت بیماری است که به طور مستقیم بر توانایی بدن در حفظ سطح قند خون سالم تأثیر می گذارد.  چه سطح قند خون خیلی بالا رود و چه خیلی پایین بیاید ، سطح قند خون غیر طبیعی می تواند به بدن آسیب برساند و سلامتی را به خطر بیندازد

انسولین هورمونی است که پانکراس شما تولید می کند و سطح گلوکز خون (یا قند خون) را تنظیم می کند تا بدن شما بتواند از آن به درستی برای انرژی استفاده کند.

در دیابت، بدن یا انسولین کافی تولید نمی کند (دیابت نوع ۱) یا از انسولین به طور موثر استفاده نمی کند (دیابت نوع ۲) که منجر به افزایش سطح قند خون می شود

چرا آبرسانی برای دیابت مهم است؟

جالب اینجاست که برخی از عوارض جانبی نوشیدن آب کافی می تواند علائم دیابت را نشان دهد، مانند خشکی دهان و تشنگی شدید. از یک طرف ممکن است فکر کنید که آب زیادی نخورده اید و از طرف دیگر بیش از حد ! چراکه تکرر ادرار هم می تواند نشانه دیگری از دیابت باشد که این نتیجه تلاش بدن برای خلاص شدن از شر قند اضافی در خون است.

وقتی سطح گلوکز خون بالا باشد ، کلیه های ما باید سخت تر کار کنند تا قند اضافی را از بین ببرند که باعث تکرر ادرار می شو به همین دلیل، نوشیدن آب کافی روزانه برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است.

حفظ تعادل آب به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و باعث تسهیل انتقال گلوکز و انسولین در سراسر بدن می شود، آبرسانی عملکرد طبیعی کلیه ها را تقویت می کند و از عوارض ناشی از کم آبی جلوگیری می کند.

سایر علائم ممکن است با پیشرفت کم آبی ایجاد شوند ، از جمله خشکی دهان ، ادرار تیره ، خستگی ، سرگیجه و سردرد، علاوه بر این ، افراد ممکن است دچار مشکل در تمرکز ، تحریک پذیری و کاهش تولید ادرار شوند.

چه مقدار آب باید روزانه با دیابت بنوشم؟

افراد مبتلا به دیابت اگر دیابت آنها به خوبی کنترل شده باشد لزوماً به آب بیشتری از دیگران نیاز ندارند. اگر سطح گلوکز خون افراد دیابتی بالا باشد، اگر آب بدن خود را افزایش ندهند، آب بیشتری از دست می دهند و دچار کم آبی می شوند.

مهم ترین کار این است که دلیل سطح بالای گلوکز خون آنها را شناسایی کرده و در وهله اول اقداماتی را برای جلوگیری از آن انجام دهید.

موسسه ملی بهداشت توصیه می کند که مردان روزانه حدود ۱۳ فنجان آب و زنان ۹ فنجان آب بنوشند ، اما واقعیت این است که نیازهای فردی [بر اساس] عواملی مانند سن ، سطح فعالیت ، وزن و آب و هوا به شدت متفاوت است.

یک روش آسان برای بررسی سطح آب بدن این است که رنگ ادرار خود را بعد از استفاده از توالت بررسی کنید اگر به خوبی هیدراته شده اید ، ادرار شما باید زرد کمرنگ و یا روشن یا گاهی اوقات تقریباً شفاف باشد. رنگ های تیره تر ادرار نشان می دهد که وقت آن است که لیوان آب خود را دوباره پر کنید.

چند نکنه برای آبرسانی سالم

نوشیدن آب کافی می تواند برای بسیاری از ما یک چالش باشد ما همیشه نمی توانیم به بدن خود تکیه کنیم که به ما بگوید وقتی به آن نیاز داریم آب بیشتری بنوشیم.

اولین قدم برای افزایش مصرف آب ما اینست که تعیین کنیم الان چقدر آب می نوشیم سپس چند روز میزان مصرف خود را پیگیری کنید تا پایه خود را تعیین کنید و در ادامه سعی کنید مصرف خود را هر هفته کمی افزایش دهید تا به هدف استاندارد خود برسید.

با هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید

دیابت و نوشیدن آب2

زنگ هشداری را روی تلفن یا رایانه خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که آب بنوشید.
آب خود را با افزودن میوه منجمد، برش خیار ، برگ ریحان یا نعناع طعم دار کنید.
آب گازدار طعم دار بدون قند اضافه را امتحان کنی.

نوشیدن آب کافی می تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم تری داشته باشید ، چه مبتلا به دیابت باشید و چه نباشید. دیابت یک بیماری متابولیکی است که توانایی بدن شما را در تنظیم قند خون بدون مداخلات سبک زندگی تغییر می دهد حفظ آبرسانی برای مدیریت قند خون شما و جلوگیری از عوارض مرتبط با دیابت ضروری است.

به طور کلی، هدف این است که مردان روزانه حدود ۱۳ فنجان آب و زنان ۹ فنجان آب بنوشند ، مگر اینکه پزشک شما گفته باشد که باید یک برنامه محدودیت مایعات را دنبال کنید.

مطالبی که شاید بپسندید:

۱۰ پول های ارزشمند جهان در سال ۲۰۲۳ که نمی دانید

این برنامه های دوستیابی با استفاده از هوش مصنوعی شما را عاشق می کنند!

روشن شدن لامپ با گوجه فرنگی: اختراع لامپ های جدید با منبع انرژی گوجه فرنگی

ترفندهای عضله سازی در باشگاه اگر نتیجه دلخواهتان را نمی‌گیرید!

حساسیت به پنیر: اگر این نشانه ها را دارید از این به بعد پنیر نخورید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا