;
تازه ها

برای مبارزه با ازدواج غیرقانونی کودکان در هند، بیش از 1000 نفر دستگیر شدند

 مبارزه با ازدواج غیرقانونی کودکان: در ایالت آسام که در شمال شرقی هند می باشد، طی عملیاتی جهت اجرای قانون برای مبارزه با ازدواج غیرقانونی کودکان، منجر به دستگیری بیش از 1000 نفر شد.

وزیر ارشد آسام گفت که پلیس مرحله دوم عملیات ویژه را در روز سه شنبه 3 اکتبر آغاز کرده است. وی با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: تعداد بازداشت‌ها در حال افزایش می باشد و در حال حاضر به ۱۰۳۹ نفر رسیده است.

دستور کار کمپین Sarma با هدف از بین بردن کامل ازدواج های کودکان در آسام تا سال 2026 است. آسام در مرحله اول عملیات در ماه فوریه، 4000 نفر از جمله والدین زوج های کودک همسری و مقامات ثبت ازدواج را که چنین ازدواج هایی را تایید کردند، دستگیر کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، هند بیش از 220 میلیون عروس کودک دارد، اگرچه تعداد موارد ازدواج کودکان در این قرن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مبارزه با ازدواج غیرقانونی کودکان

سن قانونی ازدواج در هند 18 سال است، اما میلیون‌ها کودک در سنین پایین‌تر به‌ویژه در مناطق روستایی فقیر مجبور به ازدواج می‌شوند. بسیاری از والدین فرزندان خود برای بهبود امنیت اقتصادی خود وادار به ازدواج در سنین پایین می کنند، اما عواقب آن می تواند ویرانگر باشد. دختران برای آشپزی و نظافت برای شوهرانشان مدرسه را ترک می کنند و به دلیل زایمان زودرس با مشکلات سلامتی مواجه می شوند.

در حکمی مهم در سال 2017، دادگاه عالی هند اعلام کرد که روابط جنسی با همسران زیر سن قانونی تجاوز جنسی است، تصمیمی که توسط فعالان مدنی مورد تجلیل واقع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا