;
اخبار روزتازه ها

زبان های پرجمعیت جهان که بیشترین جامعه استفاده کنندگان را دارند بشناسید!

زبان های پرجمعیت جهان: شاید برای شما نیز سوال باشد پرجمعیت ترین جامعه زبانی مربوط به کدام زبان های بین المللی می باشد، این کنجکاوی شما می تواند مربوط به علایق شما یا تجارت شما و یا مباحث آموزشی برای شما باشد. زبان های پرجمعیت جهان که مورد استفاده قرار می گیرند، منعکس‌کننده روندهای اقتصادی، کشورهای پرجمعیت و حتی تاریخ استعمار هستند. در اینفوگرافیک زیر زبان هایی که بیشترین گویشور را در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳ داشته، به تصویرکشیده شده است. با بخش تازه ها در مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم جالبه: دختر بدون دماغ معروف دنیا چگونه زندگی می کند | عکس ها و علت بیماری

زبان های پرجمعیت جهان 1

۱۲ زبان های پرجمعیت جهان

انگلیسی در انگلستان متولد شد، اما امروزه به عنوان زبان بین المللی اصلی تجارت و سیاست به دنیای مدرن تعلق دارد. به همین دلیل تعجب آور نیست که انگلیسی را با ۱.۵ میلیارد گویشور تا سال ۲۰۲۳، به عنوان پرمخاطب ترین زبان دنیا در نظر بگیریم.

زبان های پرجمعیت جهان 2

در رتبه دوم ماندارین قرار دارد که بیشترین گویش زبان چینی با ۱.۱ میلیارد گویشور است. این زبان که از شمال چین سرچشمه می گیرد، تبدیل به پرمخاطب ترین زبان در چین و تایوان شده است و همچنین میلیون ها گویشور در سراسر آسیای جنوب شرقی و جهان دارد.

هند نیز در این رتبه بندی حضور دارد، اما علیرغم اینکه پرجمعیت ترین کشور جهان است، گویشوران آن در چندین زبان مختلف پراکنده شده اند. هندی زبان اصلی رایج در شمال هند و زبان رسمی دولت است، اما زبان های دیگری مانند بنگالی به طور گسترده در مناطق دیگر صحبت می شود.

همچنین قابل توجه است که چگونه زبان‌های قدرت‌های استعماری سابق – مانند انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و پرتغالی – صدها میلیون گویشور در جهان دارند، علی‌رغم اینکه کشورهای مادری آنها کسری از این کل را تشکیل می‌دهند.

منبع: روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا