;
تازه هاپزشکی

نمایش ترسناک کرونا در شانگهای

نمایش ترسناک کرونا در شانگهای، پایتخت مالی چین با بیش از 25 میلیون نفر جمعیت را گرفتار خود نموده به طوری که با سومین هفته افزایش شدید موارد ابتلا به کووید-19 مواجه است.نمایش ترسناک کرونا در چیننمایش ترسناک کرونا و تاخت و تاز آن باعث شده که حزب کمونیست چین محدودیت‌های شدیدی را در شانگهای اعمال نماید و ارتشی از کارکنان اداره بهداشتی را برای اجرای قوانین به شهر فرستاده، شهروندان نمی توانند خانه های خود را ترک کنند. آنها فقط با ارائه آزمایش کووید منفی می توانند مراقبت های پزشکی دریافت کنند.

کارمندان اداره بهداشت افراد مبتلا به کووید مثبت را مجبور به ورود به اردوگاه های قرنطینه می کنند و کودکان را از والدین خود محروم می کنند. مقامات دولتی حتی در حال اعدام حیوانات خانگی در خیابان هستند که آزمایش کووید صاحبان حیوانات خانگی مثبت باشد. غذای مردم در حال تمام شدن می باشد، از پنجره های خود فریاد می زنند و در اعتراض از ساختمان ها بیرون می پرند.

این اقدامات از سیاست‌های همه‌گیری «صفر کووید» حزب کمونیست چین پیروی می‌کند. این سیاست‌ها از مداخله گسترده دولت برای «کنترل» ویروس کرونا استفاده می‌کنند و تمام هزینه‌ها را نادیده می‌گیرند. در طول دو سال گذشته، این استراتژی در سراسر جهان غرب، از جمله استرالیا و نیوزلند، طرفدارانی پیدا کرده که هر کدام از آنها سیاست‌های مشابهی را برای کووید صفر اجرا کردند.

سیاست کووید صفر یک تاکتیک شکست خورده است،چون داده ها از آن پشتیبانی نمی کنند. قفل‌ها، قرنطینه‌های دسته جمعی، بسته شدن شدید مرزها و سایر سیاست‌ها مانع از ابتلا به کووید نمی‌شوند. نیوزلند و چین در حال افزایش موارد ابتلا به کووید هستند.

قدرت رسانه های اجتماعی

متأسفانه، حزب کمونیست از تشخیص ناکارآمدی کووید صفر امتناع می‌کند و مردم گرسنه، گرفتار و خشمگین ازقدرت رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود استفاده می‌کنند.

در Weibo، رسانه محبوب اجتماعی چینی و بسیار سانسور شده، این نظر در فضای مجازی منتشر شد: “ما توسط کووید کشته نشدیم، بلکه توسط اقدامات کنترل کووید کشته شدیم.”

توییت وکیلی که در خانه اش گیر افتاده است نیز در فضای مجازی با این عنوان منتشر شد:

روز شانزدهم قرنطینه کووید مردم ،در شانگهای امروزی است و غذا دغدغه ای بزرگ در ذهن مردم هست.

یا در توییتی دیگر:ما اجازه خروج از خانه را نداریم، بنابراین تحویل غذا جلوی درب خانه تنها راه است.

همچنین کاربر دیگری نوشته:من دیروز ساعت 6 صبح بیدار بودم و سعی کردم هر بسته ای را تحویل بگیرم اما تمام روز هیچ خبری نبود.

مردم در سرتاسر شهر از پنجره های خود در اعتراض به صدای بلند فریاد می زنند.

واکنش مقامات حزب کمونیست نسبت به اعتراض ها

مقامات حزب حاکم چین در واکنش به اعتراض ها از سیاست حکومت نظامی و هوچی گری رسانه ای استفاده می کند.

رسانه های چینی وابسته به حکومت میگویند : شهروندان باید اعتماد به‌نفس داشته باشند، به این سیاست اعتماد کنند، وحشت زده یا بیش از حد مضطرب نباشند، و شایعات را باور نکنند.

همچنین پهپادها در سرتاسر شانگهای پرواز می کنند و به شهروندان می گویند: «لطفاً محدودیت های کووید را رعایت کنید. میل روح خود را برای آزادی کنترل کنید. پنجره را باز نکن و آواز نخوان.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا