;
تازه هاعلم و فناوری

انتقال عکس از دوربین به لپ تاپ: چجوری تو سه سوت عکسا رو انتقال بدیم؟

 

 

یکی از فعالیت های جهانی که مردم برای آن از رایانه و لپ تاپ استفاده می کنند، مشاهده و به اشتراک گذاری عکس های دیجیتال است. با این حال، کاربران جدید رایانه نمی دانند چگونه عکس ها را از دوربین های دیجیتال خود به رایانه شخصی خود منتقل کنند. در بخش تازه ها از وب سایت گفتنی، یک راهنمای گام به گام آورده شده است که می توانید با کمک آن نحوه انتقال عکس از دوربین به لپ تاپ را یاد بگیرید.

انتقال عکس از دوربین به لپ تاپ

یکی از فعالیت های جهانی که مردم برای آن از رایانه استفاده می کنند، مشاهده و اشتراک گذاری عکس های دیجیتال است. با این حال، کاربران جدید رایانه به راحتی نمی دانند چگونه عکس ها را از دوربین های دیجیتال خود به رایانه شخصی خود منتقل کنند. در اینجا یک راهنمای گام به گام آورده شده است که می توانید برای کمک به آنها همراه داشته باشید.

برای کمک به شما در نقش پشتیبانی فنی خود، ما راهنماهای ایمیلی آسان را برای آموزش اصول اولیه استفاده از رایانه به مبتدیان ارائه می دهیم. شما می توانید همه راهنماها را اینجا بیابید . امروز ما چند روش را پوشش می دهیم که می توان عکس ها را از دوربین و به رایانه برد تا بتوان آنها را مشاهده، چاپ، ویرایش و به اشتراک گذاشت. این دستورالعمل ها برای ویندوز و مک تقریباً یکسان است.

انتقال عکس از دوربین به لپ تاپ:

گزینه A: دوربین را مستقیماً به رایانه وصل کنید

مرحله 1: دوربین و کامپیوتر را از طریق کابلی که همراه دوربین است وصل کنید. مستقیم ترین راه برای انتقال عکس ها این است که دوربین خود را با استفاده از کابلی که به همراه دوربین ارائه می شود به رایانه خود متصل کنید. اکثر دوربین ها دارای یک در کوچک در کناری هستند که درگاه USB دوربین را می پوشاند. یک سر کابل را در آنجا وارد کنید، سپس سر دیگر را به یکی از درگاه های USB رایانه خود وصل کنید. سپس دوربین خود را روشن کنید.

مرحله 2: پوشه DCIM دوربین را در رایانه خود مشاهده کنید. رایانه شما دوربین را به عنوان یک درایو جدید نصب می کند. در ویندوز، Windows Explorer را باز کنید و به دنبال حرف درایو جدید (به احتمال زیاد D، E یا F) بگردید. در Mac، برای پیدا کردن دوربین نصب شده، به قسمت Devices نگاه کنید.

آن درایو جدید را گسترش دهید تا پوشه DCIM (تصاویر دوربین دیجیتال) و زیرپوشه‌های آن را ببینید. همه عکس های شما اینجاست.

مرحله 3: عکس هایی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید. اکنون می‌توانید تمام عکس‌های موجود در زیرپوشه‌های DCIM را انتخاب کنید—یا CTRL و A (یا CMD A در Mac) را برای انتخاب همه فشار دهید یا کلید CTRL (CMD در Mac) را نگه دارید و در حالی که روی برخی عکس‌ها کلیک می‌کنید تا عکس‌های خاصی را انتخاب کنید.

مرحله 4: پوشه ای را در رایانه خود ایجاد کنید که می خواهید عکس های خود را در آن کپی کنید. یک پنجره اکسپلورر جدید باز کنید و به مکانی بروید که می‌خواهید عکس‌های خود را ذخیره کنید، به عنوان مثال، پوشه داخلی Pictures (یا My Pictures). برای بازیابی آسان در آینده، یک زیرپوشه زیر آن پوشه Pictures با تاریخ (مثلاً 05-2011) یا نام آسان دیگری (مثلاً جشن تولد 30 سالگی من) ایجاد کنید.

مرحله 5: عکس ها را کپی یا به رایانه منتقل کنید. همانطور که در آموزش کپی، برش و چسباندن ما آموزش داده شد، می‌توانید CTRL X را بزنید تا عکس‌ها را از دوربین خود حذف کنید و سپس CTRL V را بزنید تا آنها را در پوشه جدیدی که در بالا ایجاد کرده‌اید بچسبانید. یا CTRL C را برای کپی کردن عکس ها (با گذاشتن آنها در کارت حافظه دوربین خود) و CTRL V را برای چسباندن فشار دهید. (در مک، به جای استفاده از CTRL، از کلید CMD به جای این ترکیبات صفحه کلید استفاده کنید.)

انتقال عکس از دوربین به لپ تاپ:

گزینه B: کارت حافظه دوربین را در رایانه قرار دهید

یکی دیگر از گزینه‌های دسترسی به تصاویر دوربین در رایانه، قرار دادن کارت حافظه دوربین در شیار کارت‌خوان رایانه است. رایانه های جدیدتر کارتخوان های چند فرمتی داخلی دارند که با چندین نوع کارت حافظه دوربین کار می کنند. (در صورت در دسترس بودن، می توانید از کارتخوان خارجی نیز استفاده کنید.) خواندن مستقیم از کارت ممکن است سریعتر از انتقال از طریق USB باشد و نیازی به روشن بودن دوربین ندارد و عمر باتری مصرف می شود.

مرحله 1: کارت را از دوربین خارج کرده و آن را در شیار کارت خوان قرار دهید.

مراحل 2 تا 5: دستورالعمل های بالا را دنبال کنید. فرآیند انتقال عکس ها مانند مراحل 2 تا 5 بالا می باشد. رایانه شما کارت را با عکس‌های شما به عنوان یک درایو جدید نصب می‌کند، بنابراین به دنبال آن پوشه DCIM باشید.

فقط یادتان باشد وقتی کارتان تمام شد دوباره کارت را بیرون بیاورید و دوباره در دوربینتان قرار دهید!

انتقال عکس از دوربین به لپ تاپ:

گزینه C: از یک برنامه عکس برای وارد کردن و سازماندهی عکس های خود استفاده کنید

آخرین، اما نه کم اهمیت، توصیه می کنیم از Picasa (یکی از ابزارهای مورد علاقه ویرایش عکس ما ) برای وارد کردن و مدیریت عکس های خود استفاده کنید. ابتدا باید نرم افزار رایگان را از گوگل دانلود و نصب کنید، اما ارزشش را دارد.

مرحله 1: کارت/دوربین را وصل کنید. هنگامی که Picasa را نصب کردید، برنامه را باز کنید و دوربین را مستقیماً از طریق USB به رایانه خود وصل کنید (مرحله 1 در گزینه A) یا کارت حافظه را در رایانه خود قرار دهید (گزینه B).

مرحله 2: تب Import را باز کنید. روی دکمه Import در نوار ابزار اصلی Picasa کلیک کنید تا یک تب Import باز شود.

در تب import، یک کادر کشویی با گزینه هایی برای وارد کردن عکس ها از کجا خواهید دید. دوربین یا درایو نصب شده خود را در آن کادر کشویی انتخاب کنید.

مرحله 3. عکس‌ها را برای وارد کردن انتخاب کنید (یا اگر می‌خواهید همه آنها را وارد کنید از آن بگذرید. در مرحله بعد، عکس‌هایی را که می‌خواهید وارد کنید برجسته کنید. اگر می‌خواهید همه آنها را وارد کنید، فقط انتخاب را خالی بگذارید.

مرحله 4. گزینه ها را تنظیم کنید، سپس وارد کنید. برای اینکه عکس‌ها را کجا وارد کنید، گزینه‌های پایین را بررسی کنید (عکس‌های من پیش‌فرض است). می‌توانید زیرپوشه دلخواه خود را اضافه کنید یا Picasa می‌تواند به‌طور خودکار زیرپوشه‌هایی را بر اساس تاریخ‌هایی که عکس‌ها گرفته‌اند ایجاد کند. همچنین پس از وارد کردن و اشتراک‌گذاری عکس‌ها در آلبوم وب Picasa، گزینه‌هایی برای حذف عکس‌ها از کارت دوربین خواهید داشت.

در نهایت، روی دکمه Import Selected یا Import All کلیک کنید تا Picasa عکس‌ها را به رایانه شما منتقل کند.

Picasa دارای ابزارهای عالی برای ویرایش عکس و سازماندهی عکس است، بنابراین مطمئن هستیم که برای مدتی با خوشحالی در عکس های دیجیتال خود غوطه ور خواهید شد. لذت ببرید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا