;
ریپورتاژ آگهی

دوج کوین تا کجا رشد می‌کند؟

دوج کوین (Doge) از زمان راه‌اندازی خود در سال 2013 راه زیادی را آمده است. این رمز ارز که در ابتدا به عنوان یک شوخی خلق شد، رشد چشمگیری را تجربه کرد و خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود تثبیت کرد. به شهرت رسیدن Dogecoin نه تنها به میم کوین بودن آن، بلکه به قابلیت‌های کاربرپسندی مثل کارمزد پایین، تراکنش‌های سریع و پذیرش گسترده در بین کسب و کارها نسبت داده شده است. با این مزایا، بسیاری کنجکاونند که قیمت دوج کوین تا کجا می‌تواند رشد کند و آیا می‌تواند در سال 2023 به 1 دلار برسد. سوابقی تاریخی وجود دارد که نشان می‌دهد این امکان وجود دارد.

قیمت دوج کوین تا کجا رشد خواهد کرد؟

دوج کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود روی 0.682 دلار در 8 می 2021، بیشتر در سراشیبی بوده و با قیمت امروز، بیش از 85% از ارزش خود را از دست داده است. در حال حاضر، قیمت دوج کوین حدودا 0.065 دلار است که البته در مقایسه با سایر میم کوین‌های مشهور بازار هنوز رقم بسیار بالایی است. برای درک بهتر موفقیت دوج، ارزش آن را با قیمت شیبا اینو (Shiba Inu) مقایسه کنید که کسر بسیار بسیار کوچکی از 1 سنت است.

با این حال، با توجه به این واقعیت که DOGE قبلا از سد 60 سنت عبور کرده و این واقعیت که قیمت 1 دلار به ازای هر توکن به معنای ارزش بازار تقریبا 132.7 میلیارد دلاری است، امکان‌پذیر است که دوج کوین بتواند به چنین رقمی برسد، اما تنها در صورتی که یک سال 2021 دیگر در پیش باشد.

اما ممکن و محتمل دو چیز متفاوت هستند. همان‌طور که گفتیم، توانایی دوج برای «رفتن به ماه» به این بستگی دارد که آیا شرایطی شبیه سال 2021 پیش خواهد آمد یا نه. چنین افزایشی همچنین به این بستگی دارد که آیا این پروژه ارز دیجیتال می‌تواند ارزش قابل توجهی برای کاربران ایجاد کند یا حداقل آپگریدهای بهتری در شبکه خود ارائه دهد یا نه. مشارکت‌های جدید، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و اپلیکیشن‌های جدید در شبکه Dogecoin می‌توانند تفاوت زیادی ایجادکنند.

مسیر پیش روی دوج کوین

پیش‌بینی اتفاقات بازار پرنوسان ارز دیجیتال حتی برای یک هفته آینده نیز دشوار است،‌ چه برسد به شش ماه آینده. بنابراین، نمی‌توان با دقت 100 درصدی تعیین کرد که مشهورترین میم کوین بازار می‌تواند به قیمتی برسد که هرگز به آن نرسیده یا خیر.

اما یکی از کاتالیزورهای کلیدی که برای رسیدن دوج به مرز 1 دلار مورد نیاز است، این است که شبکه در بین کسب و کارهای بیشتری به عنوان سیستم پرداخت مقبولیت پیدا کند و اینجاست که نام بزرگ‌ترین و پر سر و صداترین حامی دوج، یعنی ایلان ماسک به میان می‌آید.

ماسک، اخیرا اعلام کرد که قصد دارد رسانه اجتماعی توییتر را به یک پلتفرم جامع خدمات مالی تبدیل کند. با توجه به حمایت صریح ماسک از دوج کوین، بسیاری از طرفدارن این رمز ارز بلافاصله شروع به گمانه‌زنی در این مورد کردند؛ در دنیایی که تمام پرداخت‌های توییتر از طریق دوج کوین انجام می‌شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

البته ماسک چیزی در مورد گنجاندن دوج کوین در سیستم پرداخت توییتر نگفته اما این سوال جالبی است. اگر واقعا دوج کوین به عنوان ابزار پرداخت در توییتر استفاده شود، رسیدن آن به قیمت 1 دلار و حتی بالاتر، بسیار محتمل‌تر است.

در مجموع، اگرچه بیشتر دلایل ذکر شده برای افزایش قیمت دوج کوین در سال جاری از نوع حدس و گمان هستند، اما شاید در جایی که دودی دیده می‌شود، آتشی هم وجود داشته باشد.

سخن پایانی

دوج کوین (DOGE) از زمان عرضه رشدی باورنکردنی را تجربه کرده و خود را به عنوان یکی از 10 ارز دیجیتال برتر دنیا معرفی کرده است. عده کمی این اتفاق را پیش‌بینی می‌کردند. بنابراین شاید با وجود جامعه کاربران وفادار و بسیار فعال شبکه، از نظر ریاضی امکان افزایش قیمت دوج تا سطح 1 دلار نیز وجود داشته باشد.

با این اوصاف، به یک کاتالیزور جدی نیاز است تا Dogecoin را از آستانه 1 دلار عبور دهد. ارزش 132 میلیارد دلاری برای شبکه‌ای از توکن‌های دیجیتال که هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند، باورنکردنی است. برای درک موضوع، در نظر بگیرید که اگر دوج امروز با قیمت یک دلار معامله شود، پنجاه و پنجمین شرکت با ارزش در ایالات متحده خواهد بود! اگرچه در دنیای کریپتو تقریبا هر چیزی ممکن است، اما چنین رشد قیمتی نیازمند این است که اتفاقی واقعا قابل توجه در یک زمان بسیار کوتاه رخ دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا