;
سبک زندگیمهارت های زندگی

۸ ترفند برای دوستیابی؛ افراد را در سطح عمیق‌تری بشناسید!

ترفند برای دوستیابی: برخی افراد به طور ذاتی استعدادی خاص در برقراری ارتباط با دیگران دارند. آن‌ها محض شروع صحبت با یک فرد جدید، آنقدر راحت با او صحبت می‌کنند که انگار سال‌هاست همدیگر را می‌شناسند. اما این صمیمیت و راحتی برای همه به این سادگی نیست. اگر شما جزو این افراد هستید؛ خواندن این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. با آموزش ترفند برای دوستیابی تاثیر اولیه بهتری در برخورد با فرد مقابلتان بگذارید.

این هم جالبه: بهترین درمان گرمازدگی با این خوراکی+ روش مصرف!

8 ترفند برای دوستیابی

در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی، با بهترین ترفند برای دوستیابی، به شما کمک می‌کنیم تا افراد را در سطح عمیق‌تری بشناسید و تعاملات‌تان را روان‌تر و پرمعناتر کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

چه کسی را به تازگی شناخته باشید، چه سال‌ها با او دوست باشید، نکاتی کلیدی وجود دارند که می‌توانند به شما در شناخت بهتر او کمک کنند. در اینجا مهم‌ترین آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

1. علایق مشترک پیدا کنید

ترفند برای دوستیابی3

ترفند برای دوستیابی: علایق مشترک، راهی عالی برای شناخت عمیق‌تر افراد است. این به شما کمک می‌کند تا از صحبت‌های سطحی با آشنایان عبور کنید و روش‌های طبیعی برای گذراندن زمان بیشتر با دوستانتان داشته باشید.

سعی کنید علایق خود را به طور غیرمستقیم وارد گفتگو کنید و ببینید طرف مقابل چگونه پاسخ می‌دهد. اگر به نظر نمی‌رسد به موضوع خاصی علاقه داشته باشد، کمی بعدتر به عادت دیگری از خودتان اشاره کنید.

2. آن‌ها را غرق در احساس خوب کنید

ترفند برای دوستیابی: برای اینکه کسی را بهتر بشناسید، باید کاری کنید که در کنار شما احساس خوبی داشته باشد. این احساس خوب شامل امنیت، احترام و جذابیت است. بسیاری از توصیه‌های ما برای این طراحی شده‌اند که هم به او احساس خوبی نسبت به خودش بدهید و هم او را نسبت به شما کنجکاو کنید. اما در کنار آن‌ها، چند نکته‌ ساده‌ دیگر هم وجود دارد:

به زبان بدن او توجه کنید اگر به نظر می‌رسد معذب شده (نگاهش را دزد می‌زند، بحث را عوض می‌کند، یا دست به سینه می‌نشیند)، موضوع صحبت را عوض کنید.
مزاحم‌های حواس‌پرت‌کننده را کنار بگذارید (مثل گوشیتان) وقتی با او صحبت می‌کنید.
حتی اگر مخالف هستید، به نظراتش احترام بگذارید.
نسبت به او کنجکاوی واقعی نشان دهید.
با رعایت این نکات، اعتماد او را جلب می‌کنید و فضایی امن برای سهیم شدن بیشتر او از خودش ایجاد می‌کنید. به این ترتیب، زمینه‌ای برای شناخت عمیق‌تر و ایجاد ارتباطی صمیمانه‌تر فراهم می‌شود.

3. حضوری فعال داشته باشید

ترفند برای دوستیابی: برای شناخت بهتر دیگران، لازم است کاملاً در لحظه حاضر باشید و به آن‌ها توجه کنید. اولین قدم برای حضور فعال، گذاشتن گوشی در جیب است. نگاه کردن به صفحه نمایش (حتی برای یک لحظه) حس دوری بین شما و طرف مقابل ایجاد می‌کند و توجه شما را از او منحرف می‌کند. با حضور فعال، به فرد مقابل احساس مهم بودن و جذابیت می‌دهید. همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر متوجه حرف‌ها و رفتارهای او شوید و او را به عنوان یک شخص، عمیق‌تر درک کنید.

اگر واقعاً قادر به تمرکز کامل روی گفتگو نیستید، صداقت بهترین سیاست است. با صراحت و لحنی عذرخواهانه، به طرف مقابل بگویید: “روز سختی را پشت سر گذاشتم و در حال حاضر نمی‌توانم آن‌طور که باید به این گفتگو توجه کنم.” بیان این موضوع، به فرد مقابل نشان می‌دهد که برای او و صحبت‌هایش ارزش قائل هستید و او را نادیده نمی‌گیرید. صداقت شما قطعاً مورد قدردانی او قرار خواهد گرفت.

4. درباره خودتان هم صحبت کنید

ترفند برای دوستیابی2

ترفند برای دوستیابی: روابط نباید یک‌طرفه باشند. اگر طرف مقابل شما را نشناسد، دوستی چندان محکمی شکل نخواهد گرفت. در کنار پرسیدن سوال، سعی کنید چیزهایی راجع به خودتان هم به اشتراک بگذارید.

البته در به اشتراک گذاشتن اطلاعات، جانب احتیاط را رعایت کنید. سعی نکنید با تعریف کردنِ تجربیات باورنکردنی، خودنمایی کنید یا باعث معذب شدن او شوید. اگر متوجه شدید که نگاهش را از شما می‌دزدد یا بحث را عوض می‌کند، تا زمانی که او را بهتر نشناخته‌اید، از صحبت کردن در مورد مسائل خیلی شخصی خودداری کنید.

5. هنر گوش دادن فعال را تمرین کنید

ترفند برای دوستیابی: قدم بعدی بعد از حضور فعال، تمرین گوش دادن فعال در حین شناختن کسی است. یعنی شما باید کاملاً روی حرف‌های طرف مقابل تمرکز کنید. در بخش‌هایی از گفتگو که فرد مقابل صحبت می‌کند، به راحتی ذهن‌مان درگیر فکر کردن به حرفی که می‌خواهیم بعداً بزنیم، می‌شود. این یعنی شما واقعاً به او گوش نمی‌دهید و او تقریباً همیشه متوجه این موضوع خواهد شد.

6. به خاطر بسپارید که چه چیزهایی برایشان اهمیت دارد

ترفند برای دوستیابی: با به خاطر سپردن چیزهایی که برایشان مهم است، به آن‌ها نشان دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. این می‌تواند شامل تهیه‌ چای مورد علاقه‌شان، به یاد آوردن تولدشان، پرسیدن در مورد نتیجه‌ مصاحبه‌ شغلی‌شان یا قرض دادن کتابی باشد که در مورد تمایل به خواندنش صحبت کرده بودند. به خاطر سپردن تمام حرف‌هایی که دیگران می‌زنند، کار ساده‌ای نیست؛ بنابراین روی چیزهایی تمرکز کنید که به نظر مهم‌تر می‌آیند. می‌توانید روی گوشی خود یادداشت بردارید یا تولد و رویدادهای خاص آن‌ها را در تقویم‌تان ثبت کنید.

اگرچه به خاطر سپردن حرف‌های دیگران معمولاً کار مثبتی است، اما مراقب باشید که رفتار شما فضولانه به نظر نرسد. نشان دهید که حواس‌تان بوده است، اما فضولی نمی‌کنید.

7. صادق و روراست باشید

ترفند برای دوستیابی: وقتی می‌خواهید با کسی که به تازگی ملاقات کرده‌اید دوست شوید، ممکن است وسوسه شوید که خودتان را هیجان‌انگیزتر یا جالب‌تر از آنچه هستید نشان دهید. اما متأسفانه، این کار اغلب نتیجه‌ عکس می‌دهد. بهتر است به حقیقت پایبند باشید تا حرف‌هایی بزنید که فکر می‌کنید طرف مقابل دوست دارد بشنود. مخالفت کردن با کسی یا گفتن اینکه علایق مشترکی ندارید، لزوماً کار سخت یا ناخوشایندی نیست.

روی مودب بودن و بیان محترمانه‌ نظرات‌تان تمرکز کنید. می‌توانید بگویید: «این خیلی جالبه. نظر من در موردش اینه که…» یا «به نظر خیلی عالیه، اما من بیشتر ترجیح می‌دم…»

با صداقت و روراستی، رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد و درک متقابل بنا کنید. به یاد داشته باشید که افراد اصیل و صادق را دیگران بیشتر می‌پذیرند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

نکات مهم در دوستیابی:

ترفند برای دوستیابی: روی علایق‌تان پافشاری نکنید. اگر کسی به موضوعی علاقه نشان نمی‌دهد، اصرار بر صحبت کردن درباره‌ی آن نداشته باشید.
به علایق آن‌ها هم توجه کنید. از آن‌ها در مورد سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه‌شان سوال بپرسید. شاید این‌گونه علایق مشترک دیگری کشف کنید که تا به حال به آن‌ها فکر نکرده بودید.
۸. صبور باشید
دوستیابی، حتی با کسی که به اصطلاح با او “جفت می‌شوید”، فرآیندی سریع نیست. یکی از مخرب‌ترین عوامل برای دوستی در حال شکل‌گیری، هرگونه فشاری برای صمیمی‌تر شدن در زمان کوتاه است.

تحقیقات نشان می‌دهند که برای تبدیل شدن به بهترین دوستان، حداقل باید ۳۰۰ ساعت را با هم بگذرانید. یک دوست معمولی معمولاً کسی است که بیش از ۳۰ ساعت را با او گذرانده‌اید و تبدیل شدن به یک دوست صمیمی حدود ۵۰ ساعت زمان می‌برد.

برای شناخت بهتر کسی، سعی کنید آرام باشید و به خودتان یادآوری کنید که این کار زمان می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =

دکمه بازگشت به بالا