;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

بهترین زمان خوردن انبه برای جذب ویتامین ها و هضم بهتر

بهترین زمان خوردن انبه برای جذب ویتامین: انبه (نام علمی: Mangifera) میوه‌ای گرمسیری و گیاه آن از سردههای تیرهٔ سنجدیان است. خاستگاه انبه شبه جزیرهٔ هند، پاکستان، تایلند، بنگلادش و آسیای جنوب‌شرقی است. میوهٔ انبه علاوه بر مصرف خوراکی، آشپزی و آب میوه همچنین به عنوان طعم‌دهنده، رنگ‌دهنده و عطر نیز کاربرد دارد. با یک درمان خانگی از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم مفیده: تب دنگی چیست؟ + روش‌های پیشگیری و درمان خانگی

میوه انبه میوه‌ی شیرین و خوش‌طعمی است و از خواص انبه می‌توان به وجود ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئیدها اشاره کرد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. انبه از پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است که در مناطق گرمسیری می‌روید و قدمتی 4000 ساله دارد. انبه در هند رشد کرده و با پسته و بادام‌هندی هم‌خانواده است و انواع مختلف دارد.
این میوه‌ی هسته‌دار از دو بخش تشکیل‌شده است: قسمت گوشتی بیرونی و هسته انبه. قسمت گوشتی، هسته را دربرمی گیرد و در داخل هسته نیز، دانه‌ی انبه قرار دارد. نارگیل، گیلاس، آلو، هلو، زیتون و خرما نیز میوه‌هایی از همین دسته‌اند. درخت انبه ازجمله درختان همیشه‌سبز است که تقریباً فقط در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند. انبه، میوه‌ی ملی هند، پاکستان و فیلیپین و همچنین درخت ملی بنگلادش است. از میوه و برگ‌های آن برای تزئین مراسم مذهبی، جشنواره‌ها، جشن‌ها و همچنین مراسم عروسی استفاده می‌شود.

انبه

این هم جالبه: فوری ترین روش های درمان نفخ شکم!

بهترین زمان برای خوردن انبه به هدف شما از مصرف آن بستگی دارد:

انبه یکی از پرخاصیت ترین میوه های جهان است. بهترین زمان خوردن انبه هنگام غروب یا پیش از ظهر است، به دلیل فیبر موجود در این میوه شما پس از خوردن آن احساس سیری دارید.

جالب است بدانید که خوردن هر وعده انبه می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کند. انبه موجب کاهش جذب مواد مضر مانند کربوهیدرات ها و چربی ها می‌شود.

با این حال خوردن انبه به سطح فعالیت شما نیز بستگی دارد. توجه داشته باشید که بدن ها توانایی و آلرژی های خاص خود را دارند پس پیش از شروع مصرف انبه از نداشتن حساسیت یا آلرژی احتمالی به آن اطمینان حاصل کنید.

اگر به دنبال جذب حداکثر ویتامین‌ها و مواد مغذی انبه هستید:

خوردن انبه با معده خالی در صبح به عنوان صبحانه یا میان وعده صبح، را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا می‌تواند به جذب سریع‌تر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه، مانند ویتامین C، ویتامین A، فیبر و پتاسیم کمک کند.

اگر ورزش می‌کنید و به دنبال دریافت انرژی هستید، مصرف انبه ۳۰ دقیقه قبل از ورزش می‌تواند به شما انرژی بدهد و به ریکاوری عضلات بعد از تمرین کمک کند.

اگر به دنبال هضم بهتر انبه هستید:

خوردن انبه به عنوان دسر یا میان وعده بعد از غذا می‌تواند به هضم آن کمک کند. آنزیم‌های گوارشی موجود در معده شما در این زمان فعال‌تر هستند و می‌توانند مواد مغذی انبه را به طور موثرتری تجزیه کنند.

در خوردن انبه به ۳ نکته مهم زیر توجه کنید:

  1. از خوردن انبه در شب خودداری کنید، هضم انبه می‌تواند سنگین باشد و خواب شما را مختل کند.
  2. انبه را به تنهایی یا با سایر میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا طیف وسیع‌تری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را دریافت کنید.
  3. از انبه‌های رسیده استفاده کنید، انبه‌های رسیده حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری هستند.

بدن هر فرد به طور منحصر به فردی با مواد مغذی مختلف عمل می‌کند. بهترین زمان برای خوردن انبه برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. پس به بدن خود گوش دهید و ببینید چه زمانی احساس می‌کنید که انبه را به بهترین نحو هضم و جذب می‌کنید. در نهایت، مهم‌ترین چیز این است که از خوردن انبه لذت ببرید. این میوه خوشمزه و مغذی، فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

انبه 1

انواع انبه

بعد از بررسی مضرات انبه و البته خواص انبه، نگاهی به انواع آن می‌اندازیم. انواع انبه در جهان وجود دارد که هرکدام شیرین‌تر از قبلی است. انواع محبوب انبه شامل

انبه آلفونسو: انبه آلفونسو یکی از انواع انبه از هند است و آن‌ها شاه انبه» نامیده می‌شوند. دلیل این توضیح این است که انبه آلفونسو بسیار شیرین و آبدار است.

انبه فرانسیس: انبه فرانسیس نوعی انبه هائیتی است که نسبتاً بزرگ بوده و دارای رنگ‌های مختلف از زرد تا نارنجی و سبز روشن است.

انبه کیت: انبه‌ای گرد بزرگ دارای پوست سبز تیره با جزمی قرمز سرخ‌شده است. پالپ انبه زرد دارای طعم شیرین است و حاوی برخی از الیاف است.

 انبه کنزینگتون: کنزینگتون پراید یک نوع انبه بزرگ از استرالیاست که دارای پوست زرد و سبز می‌باشند با گوشت زرد شیرین.

انبه پالمر: این نوع انبه بزرگ دارای شکل مستطیل بلند است که دارای سایه‌های سبز و قرمز است. وقتی انبه رسیده باشد روی پوست ضخیم باید زرد شود.

 انبه تامی اتکینز: این نوع انبه نسبتاً بزرگ و دارای شکل بیضی است. گوشت زرد گوشتی رشته‌ای و فیبری است. این انبه از فلوریدا می‌آید.

انبه گلن: انبه گلن هم در فلوریدا یافت می‌شود و دارای یک‌شکل بیضی یا مستطیل در یک انتها و از طرف دیگر گرد شده است. در مقایسه با دیگر انبه‌ها، پوست نازک دارد و زمانی که به‌طور کامل رسیده است به رنگ زرد و نارنجی‌رنگ است

 انبه ایروین: انبه ایروین یک نوع انبه انعطاف‌پذیر است که دارای پوست پرزرق‌وبرق قرمز است که کاملاً رسیده است. این نوع انبه یکی دیگر از گونه‌های فلوریدا و یکی از انواع محبوب انبه است.

 انبه هادن: یکی از ویژگی‌های متمایز این نوع انبه، غنی، پوست قرمز عمیق و عطر معطر است. هنگامی‌که به بافت آن نگاه کنید گوشت انبه دارای الیاف کوچک است که به حفظ گوشت زرد نازک کمک می‌کند.

 

این مطالب هم جالبن:

خواص شگفت انگیز خرما برای آقایان!

تاثیر خاکشیر بر بهبود عملکرد کبد + تایید علمی و روش مصرف اصولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا