;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

خواص شگفت انگیز خرما برای آقایان!

خواص خرما برای مردان: خرما میوه مغذی است که از سالیان بسیار دور در برنامه غذایی اقوام مختلف جای دارد. اولین ردپاهای مصرف خرما در ایران به عهد ساسانی برمی‌گردد. خواص و ارزش غذایی خرما سبب شده تا هم‌اکنون نیز نقش موثری در تأمین سلامت بدن و انرژی روزانه داشته باشد. با یک درمان خانگی از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم مفیده: با این کارها در منزل 3 سوته درد سیاتیک رو درمان کن!

این هم جالبه: خواص درمانی گیاه عشقه!

خواص خرما برای مردان

خرما فواید بسیار زیادی برای همه دارد که در انتها به آن ها می پردازیم، ولی در ادامه به بررسی خواص خرما برای مردان می پردازیم.

1. ویاگرای طبیعی

یکی از اختلالات شایع در مردان، اختلالات نعوظ است. این مشکل جنسی تاثیر زیادی در اعتماد به نفس و روابط عاطفی آقایان داشته و حتی می‌تواند به طلاق زوجین منجر شود. این عارضه یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که آقایان به آن دچار می‌شوند و با مصرف خرما می توان آن را برطرف کرد.

خرما با داشتن ترکیبات طبیعی مانند استرادیول و فلاونوئید، به عنوان یک جایگزین طبیعی و سالم برای داروهایی مانند سیالیس است و بدون عوارض جانبی به درمان این مشکل در آقایان کمک می‌کند.

2. بهبود عملکرد جنسی

یکی دیگر از فواید مصرف خرما برای آقایان، داشتن اسیدهای آمینه و فنول‌های طبیعی است. این مواد نقش زیادی در بهبود عملکرد جنسی و تقویت هورمون‌ها دارند و موجب افزایش استقامت جنسی می‌شوند. به خصوص انواع خرما مانند خرما مضافتی، خاصویی، زاهدی و کبکاب که از انرژی بالاتری برخوردار هستند، تاثیر بیشتری در این زمینه دارند.

3. کمک به سلامت پروستات

یکی دیگر از خواص و فواید خرما برای آقایان، کمک به سلامت پروستات آن‌هاست. خرما میوه‌ای مغذی و سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم است. این ماده نقش حیاتی در حفظ سلامت بدن و تقویت سلامت اندام‌هایی مانند کلیه و پروستات دارد.

4. تقویت بدن

یکی دیگر از خواص خرما برای مردان، تقویت بدن و بهبود عملکرد اندام‌هاست. مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند و خرما با خواصی که در تقویت اندام‌ها و بهبود عملکرد بدن دارد، به تقویت کلی بدن نیز کمک می‌کند.

به علاوه عضلات نیز با مصرف منظم خرما تقویت می‌شوند، در نتیجه این میوه برای آقایانی که به طور اختصاصی فعالیت‌های ورزشی و بدنسازی انجام می‌دهند هم بسیار مناسب است.

خواص خرما برای مردان 1
خواص خرما برای مردان

این هم مفیده: هندوانه کوهی چیست؟

انواع خرما

در جهان بیش از ۲۰۰ نوع خرما وجود دارد که از نظر طعم، شکل، اندازه و رنگ با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما به‌طورکلی موارد زیر از معروف‌ترین انواع خرماها محسوب می‌شوند که در طرفداران زیادی هم دارند:

  • خرمای مضافتی (Medjool): خرمای مضافتی محصولی از جنوب غربی ایران است که به‌عنوان یکی از معروف‌ترین انواع خرماها است. طعم این نوع خرما شیرین و بافتی تازه و نرم دارد.
  • خرمای دگلت نور (Deglet Noor): عمده تولید این نوع خرما در تونس و الجزایر است. خرمای دگلت طعمی شیرین، رنگی ملایم و متعادل دارد که معمولاً برای تازه‌خوری و استفاده در غذا مصرف می‌شود.
  • خرمای خمر (Khudri): خرمای خمر در عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس کشت می‌شوند.  این نوع خرما رنگی تیره، طعم شیرین و بافتی خمیری دارد. کاربردهای خرمای خمر شامل تازه‌خوری و استفاده در تهیه شیرینی‌ها و دسرها است.
  • خرمای باره (Barhi): خرمای باره در مناطق مختلفی از جهان مانند: مصر، عراق و ایتالیا یافت می‌شود. این نوع خرما رنگی زرد، طعمی شیرین و عسلی دارد که از آن برای تازه‌خوری و تهیه انواع مربا، شربت و شیره استفاده می‌کنند.
  • خرمای پیاروم (Pygmy): بیشترین میزان تولید خرمای پیارم از کشورهای آفریقایی و قسمت‌هایی از آمریکای جنوبی است. خرمای پیاروم رنگی تیره، ظاهری کشیده و طعمی شیرین و قوی دارد. این نوع خرما را هم در تهیه خوراک، دسر و شیرینی به کار می‌گیرند و به‌صورت تازه نیز مصرف می‌شود.
خواص خرما برای مردان 2
خواص خرما برای مردان

خواص خرما برای همه

خرما یک میوه مغذی است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این مهم سبب شد تا فواید خرما برای سلامتی بسیار باشد. موارد زیر از خاصیت‌های اثبات‌شده خرما هستند:

  • انرژی‌زا: خرما یک منبع غنی از کربوهیدرات و قندهای مفید است که با سرعت زیادی در بدن به انرژی تبدیل می‌شوند.
  • سرشار از فیبر غذایی: میزان فیبر رژیمی موجود در خرما بسیار قابل‌توجه است. به همین دلیل موجب تقویت دستگاه گوارش، عملکرد بهتر روده‌ها و رفع مشکلاتی همچون یبوست می‌شود.
  • غنی از ویتامین‌ها: ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K به‌وفور در خرما پیدا می‌شود. حضور این ویتامین‌ها در بدن، موجب حفظ سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد بهتر سلول‌ها خواهد شد.
  • منبع خوبی از مواد معدنی: خرما حاوی مواد معدنی اساسی مانند: پتاسیم، مس، منگنز و منیزیوم است. این مواد معدنی به حفظ تعادل الکترولیتی بدن، حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود عملکرد قلب و عروق کمک می‌کنند.
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها: خرما مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی دارد که به کاهش آسیب‌های اکسیداتیو و التهابی بدن کمک می‌کنند. وجود این نوع آنتی اکسیدان‌ها علاوه بر این موارد، موجب کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی، سرطان، التهابات مزمن و برخی بیماری‌های مرتبط با پیری مانند: آلزایمر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا