;
تازه هاپزشکی

9 سال درد با یک تکه شیشه در کبد مرد روسی!!!

9 سال درد با یک تکه شیشه در کبد: یک مرد روسی که در 9 سال گذشته درد و ناراحتی زیر دنده های خود را تجربه کرده بود، وقتی متوجه شد که یک تکه شیشه 9 سانتی متری در کبدش جاسازی شده بود، شوکه شد. با یک مطلب دیگر از بخش تازه ها مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

9 سال درد با یک تکه شیشه در کبد

 

این مرد 53 ساله ناشناس به پزشکان بیمارستان بالینی منطقه‌ای کیروف در روسیه گفت که مدت‌هاست درد و ناراحتی شدید در سمت راست بدنش، زیر دنده‌هایش تجربه کرده است، اما هرگز برای معاینه اقدامی نکرده بود. پس از اینکه در نهایت تصمیم گرفت برای مشکلش به پزشک مراجعه کند، تحت سی تی اسکن قرار گرفت که نشان داد یک جسم تیز در لوب راست کبدش گیر کرده بود.

هنگامی که پزشکان از او پرسیدند که می تونه احتمال دهد این شی تیز چه چیزی باشد، بیمار به آنها گفت که او هیچ نظری ندارد، زیرا او سابقه تروما و تصادف ندارد و همچنین نمی تواند حادثه ای را به خاطر بیاورد که یک جسم تیز وارد بدنش شده باشد. پس از عمل لاپاراسکوپی این مرد، جراحان یک تکه شیشه به طول 9 سانتی متر را از کبد او خارج کردند.

یکی از جراحان گفت : “وقتی یک تکه شیشه به ابعاد 88x15x7 میلی متر با لبه های تیز روی مانیتور آندوسکوپی دیدیم شگفت زده شدیم . ” در حین کار مشخص شد که جسم خارجی با کپسولی از بافت همبند پوشانده شده است. به این ترتیب بدن به نفوذ یک جسم خارجی به بافت ها واکنش نشان می دهد. التهاب آسپتیک ایجاد می کند و یک کپسول در اطراف جسم خارجی تشکیل می شود و آن را از بافت های سالم جدا می کند.

ظاهراً مرد 53 ساله بسیار خوش شانس بوده که بیش از 9 سال با جسم خارجی فرو رفته در کبدش زندگی کرده است، زیرا می تواند به راحتی باعث التهاب چرکی و آبسه شود که نیاز به جراحی اورژانسی دارد. با این حال، روش لاپاراسکوپی برای برداشتن خرده شیشه به دلیل خون رسانی زیاد و بافت نرم کبد بسیار ظریف بود، اما جراحان آن را بدون هیچ عارضه ای انجام دادند.

9 سال درد با یک تکه شیشه در کبد-1

عکس‌های این تکه شیشه در رسانه‌های اجتماعی روسیه منتشر شده است و مردم را متعجب می‌کند که چگونه این مرد تقریباً یک دهه قبل از اینکه در نهایت به پزشک مراجعه کند، درد را توانسته تحمل کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا