;
گوناگون

بهترین لباس‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ برای کدام کشورها بود؟+ عکس

بهترین لباس‌های المپیک پاریس: از خیاطیِ سفارشی گرفته تا گلدوزی‌های سنتی با الهام از فرهنگ بومی؛ تیم‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سرتاسر جهان در مراسم افتتاحیه حاضر شدند.

در ۲۶ جولای، ورزشکاران هر تیم از رودخانه سن در شهر نور عبور می‌کنند که نشان‌دهنده شروع بازی‌های تابستانی پس از مراسم افتتاحیه است؛ مراسمی که گفته می‌شود چیزی شبیه به آن وجود نداشته است.

بهترین لباس‌های المپیک پاریس

برای اولین بار در تاریخ المپیک، جشن افتتاحیه خارج از محیط استادیوم و روی رودخانه برگزار خواهد شد. درحالی‌که ورزشکاران یک‌به‌یک در قایق‌ها از رودخانه عبور می‌کنند هواداران تیم‌های موردعلاقه‌شان را از ساحل رودخانه تماشا کرده و برایشان دست تکان می‌دهند. در ادامه بخش گوناگون چند مورد از جذاب‌ترین لباس‌های مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

مغولستان

بهترین لباس‌های المپیک پاریس4

بهترین لباس‌های المپیک پاریس: میشل چویگاالا و آمازونکا چویگاالا، برای سومین بار لباس‌های المپیک مغولستان را آماده کرده‌اند. برند مشترک آن‌ها «میشل و آمازونکا» نام دارد. لباس فرم ورزشکاران دامن‌های بلند چین‌دار سفید، کفش‌های نوک‌تیز کرم، جلیقه‌های گلدوزی‌شده و دیل‌های (ردای سنتی مغولستان) سفید است که با زیورآلاتی مانند گوشواره‌های قرمز و کیف‌های سکه‌ای مشکی برای ورزشکاران زن تکمیل می‌شود.

ورزشکاران مرد شلوارهای عاجی با دیل‌های آبی، قرمز و طلایی خواهند پوشید. طرح‌های آسمانی و نمادهای حیوانات از فرهنگ محلی این کشور به شکل ظریفی در سراسر لباس‌ها گلدوزی شده‌ است.

ورزشکاران زن و مرد می‌توانند از دو پوشش یکی را انتخاب کنند، حاملان پرچم مغولستان لباس‌های منحصربه‌فرد، ازجمله بوریات و گوتال (کلاه و کفش سنتی) را می‌پوشند.

جمهوری چک

بهترین لباس‌های المپیک پاریس3

بهترین لباس‌های المپیک پاریس: تیم جمهوری چک در ۲۶ جولای با کت‌‌های بلند با لکه‌های آبی در مراسم افتتاحیه حاضر شد. لباس‌ها با همکاری گروه آلپاین پرو (ALPINE PRO) و یان چرنی (Jan Černý) طراح دوخته شده‌ و شبیه بارانی‌های بالوناک «baloňák» این کشورند.

در زیر کت‌های بلند، ورزشکاران شلوار مشکی بلند و پولوهای یقه‌دار و آستین‌کوتاه می‌پوشند. روی هر پیراهن، یک چاپ پیکسلی سیاه، قرمز و سفید تا شانه‌های لباس بالا می‌آید. هر بازیکن ظاهرش را با یک باندانای (دستمال کوچکی که هم دور گردن و هم روی سر بسته می‌شود) سبز با نقوش آبی تکمیل می‌کند.

هائیتی

بهترین لباس‌های المپیک پاریس5

بهترین لباس‌های المپیک پاریس: لباس مراسم افتتاحیه هائیتی برای علاقه‌مندان به مد، ترکیبی از نشانه‌های سبک مد روز با طرح‌های هنری زیبا و پرجنب‌وجوش است. دامن‌های چین‌دار تا میانه ساق پا و شلوارهای بلند طراحی استلا ژان، نقاشی «گذر» اثر فیلیپ دودار، نقاش اهل هائیتی را نشان می‌دهد.

هر دامن با پیراهن‌های دکمه‌دار آبی‌رنگ، جلیقه‌های آستین‌کوتاه سفید با برگردان‌های آبی، کمربند ساتن و چکمه‌های پاشنه‌دار سفید توری هماهنگ شده است. پیراهن‌ها از «پنبه آبی» این کشور ساخته شده‌اند.

ایرلند

بهترین لباس‌های المپیک پاریس6

بهترین لباس‌های المپیک پاریس: لورا وبر لباس‌های مراسم افتتاحیه تیم ایرلند برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را طراحی کرده است. این طراح مد، که به‌دلیل استعدادش در خلق گلدوزی‌های پیچیده معروف است، یک مجموعه سراپا سفید را برای ورزشکاران مرد و زن ایرلندی طراحی کرده است.

هر ورزشکار ایرلندی یک کت دو دکمه با یک سنجاق سینه شبدر و تزئینات طلایی به تن خواهد کرد. وبر کل پوشش را تک‌رنگ نگه داشته است، چراکه طبق اعتقادات یونان باستان سفید نماد امید به آینده است.

مکزیک

بهترین لباس‌های المپیک پاریس2

بهترین لباس‌های المپیک پاریس: کت‌های صورتی و سفید، که Men’s Fashion Official طراحی کرده است، روی تی‌شرت‌های مشکی، که با طرح‌های گرافیکی تزئین شده‌اند، پوشیده خواهند شد و ظاهری به سبک خیابانی را تشکیل می‌دهند.

ترکیه

بهترین لباس‌های المپیک پاریس1

بهترین لباس‌های المپیک پاریس: تیم ترکیه از کار واکو (Vakko)، خانه مد ترکیه که در سال ۱۹۳۴ تاسیس شد، تجلیل خواهد کرد. واکو پوشش ورزشکاران این کشور را با در نظر داشتن مدل‌های آماده پوشیدن طراحی کرده است.

ورزشکاران زن از میان چند گزینه انتخاب می‌کنند: کت و شلوار راه‌راه آبی و سفید یا ژاکت کش‌باف راه‌راه قرمز، سفید و آبی روشن که با شلوار کمردار یا دامن‌های چین‌دار بالای زانو هماهنگ می‌شوند. ورزشکاران مرد کت‌های راه‌راه قرمز و سفیدشان را با شلواری هماهنگ خواهند پوشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا