;
فرهنگ و هنرهنرمندان

محمود دینی علی در آینه عبرت: از سرهنگ ناجا تا بازیگر شدن!!+ عکس خانوادگی

محمود دینی متولد مهر ۱۳۴۲ در تهران، بازیگر و پلیس بازنشسته است. فارغ التحصیل فوق دیپلم نظامی می باشد که با درجه سرهنگی در نیروی انتظامی و از ستاد مبارزه با مواد مخدر بازنشسته شده است و تجربه کارگردانی هم دارد.

در یک خانواده پرجمعیت هشت نفری در شهر تهران و در محله امامزاده حسن در خیابان قزوین به دنیا آمده است و دو برادر و سه خواهر دارد و اصالتا اهل بیجار می باشد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی محمود دینی را بخوانید و تصاویر جدید وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: ساقی زینتی نماد بدجنسی در سریال های ایرانی+ عکس شوهر و دخترش

محمود دینی از روابط عمومی تا سرهنگی!

سال ۱۳۶۰ وقتی ۱۸ ساله بود بعنوان مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر با گذراندن چند کلاس آموزشی عقیدتی درجه سروانی گرفت.

بعدها با حضور در دوره های مختلف سرهنگ ناجا شد و فوق دیپلم نظامی دریافت کرد و سپس در تشکیل یگان هوایی کمیته، ۱۸ ماه در دانشگاه خلبانی پرواز داشت.

محمود دینی1

از جبهه تا مدرسه صدا و سیما

سال ۱۳۶۱ با شروع جنگ عازم جبهه شد و در عملیات فتح المبین جزو رزمندگان بود، خوشد می گوید از آن جوان هایی بودم که در و دیوار میرفتم بالا تا ما رو ببرند. سال ۱۳۶۲ از جبهه بازگشت و وارد مدرسه عالی صدا و سیما شد و دوره عکاسی و فیلمبرداری را گذراند.

نحوه ورود محمود دینی به بازیگری

اولین بار بعنوان سیاهی لشکر در چند پلان فیلم «تیلغ و ابریشم» در سال ۱۳۶۴ بازی کرد، خودش می گوید زمانی که برای بازدید از فیلم از ناحیه ستاد رفته بود چند سکاس بازی کرد. بعد از اولین تجربه هنری قرار شد از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر سریالی در زمینه پیشگیری از اعتیاد ساخته شود.

محمود دینی2

بعد از مشخص شدن طرح با نام سریال آینه عبرت با اجبار توانست نقش علی را گرفته و خودش بازی کند، که ساخت این سریال از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۳ بطول انجامید.

آقای دینی قبل از بازیگری، مدتی بعنوان عکاس و فیلمبرداری در مدرسه عالی تحصیل کرده بود و در زمان جنگ در مناطق درگیر، مستند سازی می کرد

شغل دوم محمود دینی

در سال ۱۳۷۴ با ستاد مبارزه با مواد مخدر قطع همکاری کردم و موسسه هنری یاسین فیلم را تاسیس کردم که کار از تولید تیزر های امحای مواد مخدر به تهیه کنندگی ساخت فیلم و سریال رسید.

در دولت محمود احمدی نژاد با مجوز وزارت ارشاد شبکه ماهواره ای پرشین تی وی را گرفت. بعد از سه ماه بخاطر افزایش کانال های تقلبی پرشین تی وی مجوز باطل و دو و نیم میلیارد تومان بدهی ببار آورد و به شدت ورشکست شد.

ازدواج و همسر محمود دینی

محمود دینی سالهاست ازدواج کرده و صاحب سه دختر می باشد. می گوید خوشبختانه همسری دارم که برایم حکم مادر، خواهر، برادر و بهترین رفیق را دارد و در همه مشکلات و سختی ها یار و یاورم بوده است.

محمود دینی و دخترانش
محمود دینی و دخترانش

خاطره از شنود قاچاقچی ها

آن زمان که با پلیس مبارزه با مواد مخدر همکاری می کردم و در روابط عمومی ستاد بودم، برخی نوارهای ضبط شده مکالمات تلفنی قاچاقچی ها توسط پلیس را گوش می کردم.

برایم جالب بود که یکی از آنها به همکارش می گفت: بیا این کار را نکنیم آخر و عاقبت هر دوی ما مثل سریال «آینه عبرت» می شه ها (می خندد)؛ آنجا متوجه شدم قاچاقچی ها هم سریال را تماشا می کردند.

شاید باورش سخت باشد اما الان بعد از گذشت ۳۰ سال از آینه عبرت، هنوز در کوچه و خیابان من را به اسم علی می شناسند. این نشان می دهد که برنامه چقدر تاثیرگذار بوده است و من واقعا از این اتفاق خوشحالم و به خودم می بالم که در آن سریال بازی کردم.

محمود دینی3

محمود دینی و فیلم به نام غزاله

فیلم تلویزیونی به نام غزاله در حال حاضر به روزهای پایانی پیش تولید خود را نزدیک شده به زودی بازیگران این فیلم مقابل دوربین خواهند رفت. گروه این روزها مشغول انتخاب لوکیشن های فیلم هستند و خانه ای ویلایی در پارک جمشیدیه و چند منطقه از تهران از جمله لوکیشن های اصلی این فیلم خواهد بود.

مرجانه گلچین، نادر سلیمانی، مهسا کامیابی، خشایار شعاعی، فرزانه صادقی و آرام جعفری و با حضور شراره رخام و پس از 23 سال با هنرمندی محمود دینی همراه با هنرمند نوجوان امیرحسین گرجاسی بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.
به نام غزاله ماجرای زنی به نام غزاله را روایت می کند که دچار مرگی مشکوک می شود و در پی آن سرایدار و دخترانش به عنوان مظنونین به قتل دستگیر می شوند و… این فیلم قرار است از یکی از شبکه های سیما و شبکه نمایش خانگی عرضه شود.

محمود دینی پس از حضور در سریال آیینه عبرت و برگ ریزان حضور چندانی در تلویزیون نداشته و فیلم سینمایی گاومیش ها در سال 1375 آخرین کار وی محسوب می شود. وی مدیریت موسسه یاسین فیلم را بر عهده دارد.

کارهای سینما

گاومیش ها – ۱۳۷۵
گریز از مرگ – ۱۳۷۴
حامی – ۱۳۷۳
مجازات – ۱۳۷۳
مرد کوچک – ۱۳۷۳
شاهین طلایی – ۱۳۷۲
از بلور خون – ۱۳۷۱
تابع قانون – ۱۳۷۱

کارهای تلویزیون

آینه عبرت – ۱۳۷۰
برگ ریزان – ۱۳۷۰
گزارش، نقطه صفر ۱۳۷۱

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا