;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بهترین استایل های ناهید کیانی قهرمان تکواندو؛ دختر 57 کیلوگرمی خوش لباس

بهترین استایل های ناهید کیانی: ناهید کیانی (زادهٔ ۱۰ مرداد ۱۳۷۷) تکواندوکار ایرانی است. ناهید در مسابقات بین‌المللی در وزن ۵۳ کیلوگرم بانوان و در مسابقات المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم بانوان بازی می‌کند.

وی نخستین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو در تاریخ تکواندو ایران شده است. همچنین ناهید کیانی برای نخستین بار در تاریخ تکواندو بانوان ایران موفق شده است در رنکینگ جهانی در رتبه نخست جهان قرار گیرد. او تا کنون تجربه حضور در دو المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ را داشته است و موفق به کسب مدال نقره در المپیک ۲۰۲۴ شده است.

کیانی در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۲۳، نخستین نشان طلای مسابقات جهانی در تاریخ تکواندوی زنان ایران را به گردن آویخت. این رقابت‌ها در باکو برگزار شد و کیانی در فینال وزن ۵۳ کیلوگرم با پیروزی مقابل جی ژو از چین روی سکوی نخست ایستاد.

همچنین وی در مسابقات جایزه بزرگ رم که بلافاصله پس از مسابقات جهانی برگزار شد موفق به کسب مدال نقره در وزن ۵۷ کیلوگرم بانوان شد. چند ماه بعد و در اکتبر ۲۰۲۳ او موفق شد در مسابقه جایزه بزرگ تائی‌یوان چین نیز به مدال نقره برسد.

بهترین استایل های ناهید کیانی

بهترین استایل های ناهید کیانی2

زندگی شخصی

بهترین استایل های ناهید کیانی: ناهید کیانی ۴ برادر و یک خواهر دارد و فرزند آخر خانواده است. او تکواندو را از ۸ سالگی به همراه خواهرش مهتاب کیانی آغاز کرد.

مصاحبه با ناهید کیانی

بهترین استایل های ناهید کیانی4

المپیک پایان کارم نیست

قطعا المپیک پایان راه من نیست،من بعد از المپیک توکیو باید به مسابقات مهم قهرمانی جهان بروم و آنجا پله بزرگی برای من است و همه تلاشم را می کنم تا بتوانم در آنجا هم مدال بیاورم.

وضعیت مالی ام

بهترین استایل های ناهید کیانی5

بهترین استایل های ناهید کیانی: قطعا منفعت مالی این رشته نمی تواند مخارج زندگی ما را تامین کند و درآمد زایی برایمان داشته باشد، و عشق و علاقه ام باعث شده که در این رشته فعالیت کنم، ما برای حضور در یک مسابقه چهار ماه تلاش می کنیم اما پاداشی که دریافت می کنیم حقوق یک ماه یک کارمند است، من خودم صرفا اینکار را دلی انجام می هم.

می خواهم پزشک شوم

بهترین استایل های ناهید کیانی3

با اینکه در حال حاضر در رشته تربیت بدنی تحصیل می کنم و از دبیرستان رشته ام را به تربیت بدنی تغییر دادم، اما از کودکی دوست داشتم دندانپزشک و فیزیوتراب شوم، و اگر بخواهم درس را ادامه دهم حتما یکی از این دو رشته را انتخاب کنم و امیدوارم بتوانم در آینده پزشک شوم.

اگر کاراته کار می شدم

بهترین استایل های ناهید کیانی1

بهترین استایل های ناهید کیانی: اگر در کلاس کاراته حضور پیدا می کردم اصلا در این رشته موفق نمی شدم چون تمام توانایی های من به پاهایم مربوط است و در کاراته باید با دست ها هم کار کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا