;
سبک زندگیآشپزی

سه سوته خیارشور خانگی تهیه کنید!

خیارشور یکی از معروف ترین مخلفات مخصوصا برای کسانی است که به ترشی های شور علاقه دارند. چرا که می توان آن را در کنار هر غذای اصلی سرو کرد، مخصوصاً اگر فست فود و انواعی از ساندویچ ها باشد ، افزودن آن به عنوان ماده اصلی در ساندویچ های مختلف طعم بی نظیری به آن می دهد. شاید برای بیشتر ما تجربه درست کردن خیار شور خانگی همیشه با شکست رو به رو بوده است. وقتی که تصمیم به این کار گرفته ایم بارها پیش آمده که رسپی های مختلف را انجام داده ایم اما وقتی بعد از چند روز به ظرفی که خیارشور انداخته ایم مراجعه کردهایم با صحنه ناامید کننده ای روبرو شده ایم. معمولن مشاهده کرده ایم که تلاش ها و هزینه ای که کرده ایم با خیارهایی کپک زده نابود شده است. امروز در بخش سبک زندگی مجله گفتنی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود تا به شما آموزشی ساده و عملی در تهیه خیارشور خانگی به صورت فوری ارائه دهیم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. بعد از این دستور شما یک حرفه ای خواهید شد!

همچنین دستور پخت:” آموزش مرغ سرخ شده با سالاد کلم…” را ببینید.

خیار شور خانگی

معمولا پیش آمده که هوس کنیم خیارشور خانگی درست کنیم، اما فکر این که باید مدت ها منتظر بمانیم ما را از تهیه ان منصرف کرده است. حالا اگر شانس بیاوریم و دستوری که از آن استفاده کرده ایم طبق نقشه پیش برود و بعد از کلی انتظار زحماتمان بر باد نرود.

روش امروز ما برای تهیه خیارشور بسیار آسان و سریع است، به طوری که خیارشور در عرض دو روز بعد از کار آماده می شود و مراحل تهیه آن کمتر از سی دقیقه طول می کشد.

طرز تهیه خیارشور خانگی:

مواد لازم

_خیار سایز کوچک: نیم کیلو

_سیر: 4 حبه

_آب: 1 لیوان

_نمک: یک و نیم قاشق غذاخوری.

_برگ بو خشک: 1 قاشق چایخوری

_شوید سبز تازه یا دانه شوید خشک: ½ قاشق چایخوری

_تکه های فلفل قرمز تند خشک شده یا دانه های فلفل سیاه نیم کوب: 1 قاشق چای خوری

(البته می توانید از یک نوع فلفل بنا به ذائقه خود استفاده کنید).

سرکه سیب: 1 فنجان  (یک فنجان سرکه طبیعی مانند سرکه سیب طبیعی و ترجیحاً از یک نوع سرکه مرغوب استفاده شود زیرا انواع ارزان آن ممکن است طعم نهایی خیار شور را تحت تأثیر قرار دهد.)

خیارشور خانگی- با دستوری آسان و فوری

طرز تهیه خیار شور خانگی:

یک شیشه یا شیشه به اندازه یک شیشه تهیه کنید که کاملا ببندید بدون اینکه هوا وارد مواد شود. خیارها را خوب بشویید و آن‌ها را زیر آب سرد بمالید تا مطمئن شوید کثیفی یا سمومی که ممکن است روی خیارها پاشیده شده باشد را پاک کنید.

ساقه ها یا گل های باقی مانده از خیارها را جدا کنید، اگر خیارها کوچک نیستند، می توانید آنها را از طول برش دهید تا نازک شوند تا سرکه سریعتر در آن‌ها نفوذ کنند.

حبه های سیر را له کنید، سپس به شیشه اضافه کنید و شوید، فلفل قرمز خشک شده و برگ بو خشک را اضافه کنید.

نمک را به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا مطمئن شوید که حل شود.

یک قابلمه کوچک را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، یک فنجان آب و یک فنجان سرکه سیب طبیعی به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شروع به جوشیدن کند، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

مخلوط داغ را از قابلمه کوچکی با احتیاط داخل شیشه بریزید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی در شیشه با هم ترکیب شوند.

خیارها را با احتیاط بعد از سرد شدن کامل به صورت خطی و فشرده به شیشه اضافه کنید تا شیشه کاملا پر شود و دقت کنید که آب سطح تمام خیارها را بگیرد. در شیشه را ببندید و کنار بگذارید.

سپس بهتر است دو تا چهار روز قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود. خیارشور را به این صورت می توانید چند هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =

دکمه بازگشت به بالا