;
سرگرمی

داستان زیبای مرد دانشمند و عشوه زنانه

داستان زیبای مرد دانشمند و عشوه زنانه: برای همه ما خواندن داستان کوتاه ، دلنشین و جذاب است و ترجیح می دهیم در زمان استراحت و اوقات فراغت داستان های طنز کوتاه را مطالعه کنیم. این داستان های کوتاه علاوه بر نشاندن لبخند بر لبان شما، نکات آموزنده و مهمی دارد که در قالب ضرب المثل و موضوعات خنده دار بیان شده است.در ادامه شما را با داستانی زیبا و شنیدنی آشنا می کنیم و امیدواریم از مطالعه آنها لذت ببرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

حکایت زیبای مرد دانشمند و مکر زنان

آورده اند که مردی پیوسته در جستجوی مکر زنان بود و او مردی فاضل و دانشمند بود و همیشه احتیاط میکرد تا از زنان دور باشد و بر زنان اعتبار نداشت و در باب مکر زنان کتابی نیز بنام (حیله النسا) نوشته بود و هر چیز از مکر زنان که میدانست و یا می شنید در آن می نوشت.

باری در هنگام سفر به قبیله ای رسید و چون شب بود نزدیک قبیله رفت و خانه یکی از افراد قبیله در زد.

چون مرد در خانه نبود زنی از دروازه بر آمد زنی که همچو مهتاب چهارده میدرخشید آن زن چون دید مرد غریبه ای هست نزدیک رفته وسلام کرد مرد جوابش را داد و گفت مهمان کار نداری؟

زن گفت: چرا مهمان دوست خداست و به درون خانه دعوت کرد و در خانه هر چیزی که داشت برای آن مرد آورد و پذیرایی قابل توجهی از او کرد.

بعد از خوردن مرد فاضل پرسید ای زن مهمان نوازی از که آموختی؟ گفت از آنجا که رسول الله فرموده {{مهمان دلیل و سبب بهشت است}} .

زن رفت و بکار خود مشغول شد و آن مرد فاضل نیز به مطالعه کتاب پرداخت. پس از ساعاتی زن گفت: این چه کتابی است که آن را با دقت مطالعه میکنی؟

آن مرد با میل تمام نگاهی به کتاب و زن کرده و گفت این کتاب حیله النسا (مکر زنان) هست که آنرا جمع نموده ام.

آن زن چون این شنید بخندید و گفت مَثَل تو مَثَل آن مرد است که آب دریا را با ترازو وزن می کرد ای برادر دست ازین کار بردار هر چه از مکر زنان نویسی کم است برو و اوقات خود را صرف طاعت و عبادت کن.آن زن رفت و جایی برای ان مرد معین کرد تا بخوابد.

روز دیگر زن به پیش آن مرد آمده و گفت ای مرد می خواهی شِمّه ایی از مکر زنان به تو بنمایم تا بر تو مکر زن معلوم شود؟

مرد فاضل رضایت نشان داد.

از دست ندهید: دندانسازی زیر قیمت بازار می خوای فقط پاکستان+ ویدیو

داستان زیبای مرد دانشمند و عشوه زنانه1

زن به اتاق دیگر رفته و خود را بسیار زیبا بیاراست و همچون کبک خرامان آمد و کنا رآن مرد نشست و به عشوه و ناز و کرشمه آغاز کرد و اشعاری مناسب حال خود میخواند تا اینکه دل آن مرد را برد و عنان از کف ش پرید چنانکه دل اورا در بند کمر خود دید و دانست که تیر به نشانه خورده است.

آن مرد عاشق و بی قرار و بی تاب گشته و گفت من غلط کرده بودم زن به این خوبی تمام در جهان بوده و من غافل ازاینم پس محو جمال او شده و گفت: ای مونس جان و ای سرو روان ای خورشید تابان و ای شکر لب ،شیرین دهان ،

مرا دل بجانیست بردی تو دل ببردی دل و من بماندم خجل

زن گفت: ای مرد ترا چه شده؟ توکه مرد دانشمندی بودی و صاحب کتاب حیله النسا.

گفت: پیش ازین گر اختیاری داشتم ای جان من چون ترا دیدم عنان اختیار از دست رفت

پس به عجز و زاری در آمده و اظهار عشق کرد .

شاید جالب باشه: حکایت کلاغ و کوزه آب

در این سخن بودند که کنیزی درآمد و گفت: ای بی بی! برخیز که خواجه رسید چرا نشسته ای؟

زن مضطرب شده و از جای برخواست و آرایش خود را برهم زد و کناری ایستاد آن مرد چون این حال دید پرسید چه خبر است؟

گفت: شوهرم سه روز بود که به شکار رفته بود حال اگر مرا به این صورت ببیند هلاک خواهد کرد.

چون این بشنید حیران مانده و پرسید پس حال من چه خواهد شد؟ زن گفت برخیز در این صندوق لحظه درآی تا ببینم چه میشود آن مرد درون صندوق رفته و زن سر آنرا بست.

زن نزدیک شوهر رفته و از دست او گرفته هردو خندان به اطاق آمدند و در پهلوی همدیگر در پشت آن صندوق نشستند و از هر چیز سخن میگفتند یک بار زن حرکتی به صندوق داده و این بیت را خواند

مزن در وادی مکر و حیل تو گام که از مکر زنان بیفتی بدام

شوهر گفت چه واقع شده؟

گفت دیشب جوان غریبی به خانه ما آمد من اورا خانه آورده و برایش نان و طعام دادم مرد دانشمندی بود و کتابی را مطالعه می نمود ،در مورد کتاب پرسیدم گفت کتابی است که خودش گردآوری نموده در باب مکر زنان بنام (حیله النسا) من چون این سخن شنیدم به غیرتم خورد به او گفتم تو کی چنین کاری توانی؟

تبسمی نمود من گفتم میخواهی شمه ای از مکر زنان به تو بنمایم. پس اطاق دیگر رفته و خود را آرایش کردم و در پهلویش نشستم (مرد همه سخنان را در درون صندوق میشنید و دلش به تپش آمده بود)

شوهر گفت: راست میگویی یا شوخی میکنی؟

گفت: دروغگو دشمن خدا است

شوهر گفت پس آن مرد چه شد؟

گفت: چون غرور اورا دیدم خواستم به او بنمایم که مکر زنان در کتاب نگنجد با او خلوت کرده و با ناز و عشوه دلش را بردم هنوز مطلب تمام نشده بود که تو آمدی و عیش مارا برهم زدی

من نیز اورا از ترس در صندوق پنهان کردم چون شوهر این سخن بشنید به خروش آمده و گفت نمک حرام کجاست تا جزایش را بدهم.

زن گفت اضطراب مکن جای نرفته و همین جاست شوهر شمشیر کشیده و گفت نشانش بده تا همینجا اورا قطعه قطعه کنم! (آن بیچاره در صندوق قالب تهی کرده بود) زن گفت در همین صندوق کلید بگیر و باز کن تا ببینی اش (زن و مرد مدتی بود که با هم چناغ بسته بودند و هیچ کدام نمیبرد) چون مرد قهر بود سریع کلید صندوق را گرفته همینکه بدست گرفت زن گفت مرا یاد ترا فراموش! چناغ را باختی

مرد چون این سخن شنید کلید بینداخت و گفت لعنت خدا بر زن شیطان چطور مرا به غضب آوردی شیطان باید شاگردی تو کند فکر کرد ان داستان ساخته آن زن بوده و خاموش شد

زن بر سر دلداری آمده وداستان دیگری را گفت و روغن غازی به ریش شوهر مالید که تا داستان مهمان از ذهن او خارج شود .

بعد ازان نان آورده و باهم خوردند و لحظه دیگر به صحبت نشستند سپس شوهر را به حمام فرستاده و قفل صندوق را بگشوده و آن مرد را بیرون آورد شربتی برایش داد و گفت ای برادر هر چند تو مرد عاقلی هستی اما پیش من هیچ نیستی اکنون بر عقل خود مغرور مباش و به علم خود مناز و برو دنبال علم شرعی بگرد و این کار را رها کن.

مرد گفت حقا که شیطان شاگردی تو نتواند. کتاب را با آب شسته و در پی علوم شرعی رفت.

خوب دوستان همراه نظر شما در رابطه با این حکایت چیست ؟ممنون می شویم تا نظرات شما را هم در این مورد بدانیم.

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش سرگرمی مجله گفتنی مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در اینجا ما قصدمان این است تا مجموعه داستانهای کوتاه و حکایتهای پندآموز را با شما دوستان گرامی به اشتراک بگذاریم .

حکایت چیست؟

پیشنهادی: حکایت حجله عروسی و داماد وحشی؛ عروسی که از ترس قالب تهی کرد!

حکایت نوعی از داستان کوتاه است که در آن درس یا نکته‌ای اخلاقی نهفته است. این درس یا نکته بیشتر در پایان حکایت بر خواننده آشکار می‌شود. شخصیت‌های حکایت حیوانات یا اشیای بی‌جانند. زمانی که حیوانات شخصیت حکایتند، مانند انسان‌ها سخن می‌گویند و احساسات انسانی از خود نشان می‌دهند. یکی از بهترین نمونه‌های حکایت در زبان فارسی را می‌توان در کلیله و دمنه دید.

حکایت‌ها معمولاً طوری نوشته می‌شوند که خواننده به سادگی آن‌ها را درک کند. ادبیاتی را که در حکایت‌ها به کار برده می‌شود، ادبیات تعلیمی می‌نامند.

برخی حکایت‌ها از نسلی به نسل دیگر بازگو می‌شود. بیشتر در حکایت با استعاره از اشیا یا حیوانات، نابخردی انسان در رفتار و منشش به وی نشان داده می‌شود. گاهی حکایت آکنده از طنز یا هزل است.

اینارو هم ببینید

برای باهوشا: عدد گم شده را در این چالش هوش ریاضی کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید

چالشی پر از آب نبات برای مهارت های مشاهده شما که هویج پنهان را در کمتر از 10 ثانیه باید پیدا کنید!

داستان مهمان و همبستر شدن با زن صاحب خانه+ حکایت مثنوی

داستان کوتاه یک جفت جوراب زنانه که مرد جوان را بدبخت کرد!

آزمون شناسایی حقیقت: کدام مرد راست می گوید؟ آقای دکتر یا پدر نوزاد؟

وقتی آدمای عادی خودشون رو به پرنسس های دیزنی تبدیل کنند+ عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا