;
سبک زندگیمهارت های زندگی

افسردگی در عید نوروز و راه حل های مفید

افسردگی در عید نوروز: در ایام عید نوروز به علت تعطیل بودن و بیکاری بیشتر ممکن است افراد دچار استرس و اضطراب بشوند و در نتیجه در آنها افسردگی افزایش یابد. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی راهکارهایی برای رهایی از استرس و افسردگی در ایام نوروز بیان شده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم مفیده: بهترین روش های تمیز کردن ظروف چوبی آشپزخانه

راه حل های موثر برای افسردگی در عید نوروز

وقتی استرس و افسردگی در ایام نوروز به اوج خود می رسد، متوقف کردن آن آسان نیست، اما در وهله اول بهتر است خود را کنترل کنید و از موارد زیر استفاده کنید.

افسردگی در عید نوروز3

از پیش برنامه ریزی کنید

افسردگی در عید نوروز، حتما روزهای خاصی را برای خرید، آشپزی، تعامل با دوستان و سایر فعالیت ها در نظر بگیرید. حتی می توانید آنلاین خرید کنید، منوهای مختلف را بررسی کنید و سعی کنید برای روزهای آینده خود برنامه ریزی کنید و حتی تحقیقاتی مانند آشپزی یا بیرون رفتن در طبیعت انجام دهید تا از افسردگی در ایام نوروز جلوگیری کنید.

سعی کنید در کنار دیگران باشید

افسردگی در عید نوروز، اگر احساس تنهایی می کنید، بهتر است با حضور در رویدادهای اجتماعی، مذهبی و خانوادگی این احساس تنهایی را از بین ببرید. تا می توانید با افراد مختلف آنلاین و مجازی باشید و از حضور آنها لذت ببرید.

استرس در طول تعطیلات کاملاً طبیعی است، اما صحبت کردن با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد و یا حتی پیامک و تماس تصویری، قطعا حال شما را بهتر می کند. حتی می توانید داوطلب شوید تا به دیگران کمک کنید تا از تنهایی خلاص شوند و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند و از افسردگی در ایام نوروز هم اجتناب کنید.

این هم بدردت می خوره: نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را بلدین؟!

نه گفتن را یاد بگیرید

افسردگی در عید نوروز، وقتی مجبورید نه بگویید اما نمی توانید، قطعا احساس بدی به شما دست می دهد. ممکن است دوستانتان در طول تعطیلات پروژه های خود را به شما بسپارند، اما شما دوست دارید در تعطیلات استراحت کنید. پس بهتر است نه گفتن را یاد بگیریم.

واقع بین باشید

افسردگی در عید نوروز، تعطیلات هرگز یک دوره عالی برای همه انسان ها نیست. گاهی تعداد خانواده ها تغییر می کند و تعداد آنها زیاد می شود (بعضی ازدواج می کنند، برخی بچه به دنیا می آورند) و این برای همه مردم دنیاست و شما تنها کسی نیستید که نمی توانید در چنین لحظات شادی در کنار آنها باشید.

پس حقایق زندگی را فراموش نکنید. اگر امسال به دلیل بیماری نمی توانید با هم باشید، راه های دیگری را برای شاد بودن انتخاب کنید. به عنوان مثال، عکس ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید، ایمیل ها یا ویدیوها را رد و بدل کنید. برای اینکه کمتر احساس تنهایی کنید، تماس ویدیویی برقرار کنید یا کاری مشابه انجام دهید.

عادت های سالم را کنار نگذارید

افسردگی در عید نوروز1

این هم جالبه: 9 کاری که خوش شانسی در سیزه بدر میاره!

افسردگی در عید نوروز، هرگز در تعطیلات عادت های سالم خود را ترک نکنید. عادت های سالم را هرگز نباید ترک کرد. حتی در ایام نوروز، موارد زیر را رعایت کنید:

وعده های غذایی سالم برای روزهای خود برنامه ریزی کنید.
در مصرف شیرینی، شکلات و نوشیدنی زیاده روی نکنید.
به اندازه کافی خوابیدن.
در طول روز فعالیت بدنی انجام دهید.
تمرینات مربوط به تنفس عمیق، مدیتیشن و یوگا را انجام دهید.
دانش خود را افزایش دهید و راه های مقابله با استرس و افسردگی را بیاموزید

به بودجه مالی خود توجه کنید

افسردگی در عید نوروز، قبل از خرید هدیه و تهیه غذا یا خرید لباس های گران قیمت، به بودجه مالی خود فکر کنید. هرگز زیاده روی نکنید، سعی نکنید در مورد این چیزها به دیگران ببالید. در این موارد میتوانید راهکارهای جایگزین و بهتری را پیدا کنید. به عنوان مثال، به یک مرکز خیریه کمک مالی کنید، برای دوستان و اعضای خانواده هدیه بخرید تا روحیه خود را بهبود بخشید و از افسردگی در ایام نوروز هم اجتناب کنید.

استراحت کنید

افسردگی در عید نوروز، حتما برای خودتان وقت بگذارید. به خود استراحت دهید، حداقل 15 دقیقه بدون مزاحمت به تنهایی بگذرانید و کارهایی را انجام دهید که استرس شما را کاهش می دهد، ذهن شما را پاک می کند، تنفس شما را بهبود می بخشد و آرامش درونی را باز می گرداند. برخی از اقدامات شامل موارد زیر است:

افسردگی در عید نوروز2

این هم جالبه: تمیز کردن پارکت و کف‌پوش چوبی قلق داره بیا و ببینن!

در صورت نیاز از یک روانشناس کمک بگیرید

افسردگی در عید نوروز، جدا از اقدامات فوق که باید انجام دهید، ممکن است همچنان احساس اضطراب، ترس و بی خوابی داشته باشید، در چنین شرایطی باید از یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا بتواند از روشی استفاده کند که برای کمک به شما مناسب است.

اختلافات را کنار بگذارید

افسردگی در عید نوروز، سعی کنید بپذیرید که اعضای خانواده و دوستان همه یکسان هستند اما ممکن است ویژگی های اخلاقی متفاوتی داشته باشند.

پس توقع خود را از دیگران کم کنید. دیگران نمی توانند آنطور که شما دوست دارید، رفتار کنند. زیبایی دنیا در همین تفاوت ها و تنوع هاست. بنابراین اجازه ندهید انتظارات یا اختلافات شما با دیگران، افسردگی و اضطراب شما را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا