;
فرهنگ و هنرهنرمندان

سلنا گومز کمپینی با عنوان ” حرف های شما مهم هستند” را راه اندازی کرد…

سلنا گومز کمپین سلامت روان با عنوان “حرف های شما مهم است” را راه اندازی کرد.

این خواننده-بازیگر و مدافع صریح سلامت روان گفت: “من امروز متوجه این اصل اساسی شده ام که کلمات من مهم هستند و می توانند تأثیر قدرتمندی داشته باشند.”

اینجا در بخش هنرمندان از مجله اینترنتی گفتنی با شما خواهیم بود تا بیشتر درباره ی این کمپین صحبت کنیم.

سلنا گومز

قدرت زبان و کلمات چگونه فرهنگ مردم را شکل می دهد؟

زبان شناسان و روانشناسان استنفورد نحوه تفسیر زبان توسط مردم را مطالعه می کنند. بر اساس تحقیقات، حتی کوچکترین تفاوت در استفاده از زبان می تواند با باورهای جانبدارانه گویندگان مطابقت داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد که یک جمله نسبتاً بی‌ضرر، مانند «دختران در ریاضیات به خوبی پسرها هستند»، می‌تواند به شکلی نامحسوس کلیشه‌های جنسیتی را تداوم بخشد. به گفته محققان، به دلیل ساختار دستوری، این عبارت نشان می‌دهد که خوب بودن در ریاضیات برای پسران معمول یا طبیعی‌تر از دختران است.

زبان می تواند نقش مهمی در درک ما و دیگران از جهان داشته باشد و زبان شناسان تلاش می کنند تا کشف کنند که چه کلمات و عباراتی می توانند ناخودآگاه بر ما تأثیر بگذارند.

سلنا گومز که در بیست و هفتمین جوایز سالانه انتخاب منتقدان که در هتل The Fairmont Century Plaza در 13 مارس 2022 در شهر سنت، کالیفرنیا برگزار شد شرکت کرده بود، خبر راه اندازی کمپین جدیدی در مورد اهمیت زبان برایآگاهی از سلامت روان در جامعه را داد.

این خواننده-بازیگر 29 ساله که  همیشه مدافع صریح سلامت روان بوده است، روز یکشنبه (اول مه) در شبکه های اجتماعی از راه اندازی کمپین جدیدی به نام “حرف های شما مهم است” خبر داد.

شاید جالب باشد: رابطه عاشقانه کایلی جنر و تیموتی شالامی!

زمان آن رسیده است که به کلماتی که استفاده می کنیم آگاه شویم… زیرا آنها اهمیت دارند.

بر اساس بیانیه ای، این ابتکار با هدف “آموزش قدرت کلمات شما هنگام صحبت در مورد سلامت روان” انجام می شود، مشارکتی بین شرکت آرایشی گومز Rare Beauty و Mental Health First Aid است.

گفته های سلنا گومز در اینستاگرام:

گومز خطاب به 317 میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام نوشت: “حرف های شما مهم است.” به کمپین تازه تاسیس RareBeauty@ برای آگاهی از سلامت روان بپیوندید. زیرا ما منابع را به اشتراک می گذاریم و در تمام طول این مسیر سعی می کنیم به کلمات شما چاشنی آگاهی را تزریق کنیم. ما با هم می توانیم اشتباهات و کلیشه های کلامی را بشکنیم. ما در RareBeauty.com به قدرت کلمات شما آگاهی می‌دهیم. با هم می توانیم ننگ را بشکنیم.»

سلنا گومز : « من همینطور که هستم عالی ام »

پست ستاره The Only Murders in the Building همچنین شامل اسکرین شات از پیام قدرتمندی بود که او در برنامه Notes گوشی خود نوشت.

کلمات می توانند مانعی برای افرادی باشند که به دنبال کمک هستند و انگ مرتبط با سلامت روان را افزایش می دهد. بسیاری از این کلمات برای مدت طولانی عادی و پذیرفته شده اند، حالا زمان آن رسیده است که به کلماتی که استفاده می کنیم آگاه شویم… زیرا آنها اهمیت دارند.

«حتی در ویدیوی TikTok خودم، اکنون متوجه شده‌ام که کلمات من اهمیت دارند و می‌توانند تأثیر قدرتمندی داشته باشند. درست مثل همه شما، من هر روز در حال یادگیری هستم. ممکن است دچار لغزش شویم، و این اشکالی ندارد، آنچه مهم است این است که سعی کنیم بهتر عمل کنیم و نسبت به یکدیگر همدلی داشته باشیم ».

Rare Beauty نکاتی را در مورد تغییر زبان برای تمرکز بر فرد و نه سلامت روانی او در اینستاگرام ارائه کرد. به عنوان مثال، به جای اشاره به فردی به عنوان “فرد دوقطبی”، می توان گفت: “فردی که دارای اختلال دوقطبی است.” یا تغییر «کسی که خودکشی کرد» به «کسی که با خودکشی مرده است» می توان این لغزش ها اصلاح کرد.

سلنا گومز در اینستاگرام خود نوشت، برای ماه آگاهی از سلامت روان در سال گذشته، او با همراهی وبسایت زیبایی کمیاب، کمپین سلامت روان را راه‌اندازی کردند که «به حمایت از آموزش سلامت روان و تشویق حمایت مالی برای خدمات بیشتر سلامت روان در خدمات آموزشی اختصاص دارد».

او اخیراً روی ایجاد یک وب‌سایت سلامت روان به نام Wondermind متمرکز شده است. وی اولین بار در آوریل 2020 در لایو اینستاگرام Bright Minded خود در مورد تشخیص دوقطبی خود صحبت کرد. در سپتامبر 2019، او جایزه McClean 2019 را به خاطر حمایت از سلامت روان خود دریافت کرد.  او از مبارزات خود با اضطراب و افسردگی در طول این سال ها برای طرفداران خود و در جهت افزایش آگاهی صحبت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا