;
سینمافرهنگ و هنر

معرفی و نقد سریال نیلوفر سفید: وقتی چهره زننده و واقعی آدم ها بیرون می زند!

نقد سریال نیلوفر سفید: سریال “نیلوفر سفید” (The White Lotus) یک کُمدی-درام آمریکایی است که توسط “مایک وایت” ساخته، نویسندگی و کارگردانی شده است.

با این بخش از فرهنگ و هنر در وب سایت گفتنی همراه باشید.

همچنین ببینید: سریال هری پاتر در غیاب بازیگران قدیم به اندازه کافی جذاب خواهد شد؟

بازیگران:

 

  •  موری بارتلت
  • کانی بریتون
  • جنیفر کولیج
  • الکساندرا داداریو
  • جیک لیسی
  • سیدنی سوینی
  • استیو زان

استقبال از سریال و تمدید فصل دوم

فصل دوم سریال نیلوفر سفید

نقد سریال نیلوفر سفید: سریال The White Lotus با واکنش‌های عموماً مثبتی از سوی منتقدین روبرو گردید و اکثر آنها مناظر شگفت‌انگیز، درام پرپیچ و خم و گروه بازیگری مجموعه را تحسین کرده‌اند.

همچنین این سریال با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبرو گردید و باعث شد که شبکه HBO در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ و پیش از نمایش قسمت پایانی فصل اول سریال را برای فصل دوم تمدید کند.

فصل نخست سریال “نیلوفر سفید” در شش قسمت و از تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۲۱ برروی آنتن رفت. گفته می‌شود فصل دوم این سریال شامل هفت قسمت خواهد بود و The White Lotus: Sicily نام دارد و فیلم‌برداری آن در ایتالیا در حال انجام است.

جالب است: جدایی تیلور سوئیفت و جو آلوین: تیلور باعث جدایی بوده است!

خلاصه داستان سریال نیلوفر سفید

داستان سریال یک هفته از زندگی مسافران پولداری که برای استراحت و تجدیدقوا به تفریگاه “نیلوفر سفید” در جزایر هاوایی آمده‌اند را به نمایش می‌گذارد. با گذشت هر روز جزئیات بیشتری از زندگی این مسافران و کارکنان هتل را نظاره‌گر هستیم. جاییکه رفته رفته لایه‌های تظاهر کنار رفته و خودِ واقعی افراد نمایان می‌شود. اینجاست که رفتار و عادت‌های زشت انسان مکانی به زیبایی بهشت را به محیطی مسموم و ناراحت‌کننده تبدیل می‌کند…

سریال “نیلوفر سفید” پیکان شوخی‌هایش را به سمت موضوعاتی نشانه گرفته است که در این سالها به تابویی دست‌نیافتنی تبدیل شده‌اند. مسائل فمنیستی، نژادپرستی و همجنسگراها که دیگر به عضوی جدانشدنی از سینما و تلویزیون تبدیل شده‌اند. البته ناگفته نماند که “مایک وایت” خالق سریال برای فرار از برچسب‌هایی که اخیراً به منتقدان این جریان‌ها زده می‌شود، در مواجه با این موضوعات عملکردی ضد و نقیض داشته است. چیزی که باعث شده برخی منتقدین و بینندگان پیام‌های داستان را مبهم و گیج‌کننده بدانند.

احتمالاً این برداشت به این دلیل بوده که وایت صحنه‌های کُمدی و درام را بشکلی مجزا و با رویکردی کاملاً متفاوت به تصویر کشیده است. درواقع سکانس‌های درام سریال مخصوص موضوعات و معضلاتی‌ست که جامعه اجازه انتقاد به آنها و به چالش کشیدنشان را می‌دهد.

همچنین بخوانید: زیباترین زنان کره ای از نظر چت جی پی تی: هوش مصنوعی این بازیگران را زیباترین می داند!

نقد سریال نیلوفر سفید

نقد سریال نیلوفر سفید- سکانس هایی از فیلم

بگذارید این مسئله را با مثالی از داستان سریال بررسی کنیم. پائولا دختر دورگه‌ی رنگین‌پوستی که به همراه خانواده دوستش به هاوایی سفر کرده است. نگاه منفی و پر از انزجار پائولا به خانواده‌ی پولدار و سفیدپوست دوستش بخوبی نشانگر رواج نژادپرستی معکوس در جامعه امروزی است. درحالیکه این خانواده و بویژه دوستش (حتی زمانی که پائولا با بی‌فکری و خصومتی علنی باعث به دردسر افتادن خانواده‌اش می‌شود) هیچ‌کاری بغیر از مهربانی و سخاوت در حق او انجام نمی‌دهند. اما در طول سریال بارها شاهد اظهار تنفر و قضاوت‌های ظاهری و کینه‌جویانه از سوی او هستیم.

جدا از این مسائل سریال “نیلوفر سفید” یک درام جذاب است که موضوعات و معضلاتی را به چالش می‌کشد که در جامعه امروزی گاهاً به اشتباه از آنها استفاده‌ی کاربردی می‌شود. مسائلی که اگرچه در جای خودشان قابل بحث و بسیار مهم و ضروری هستند، اما متاسفانه از آنها برای پرت کردن حواس جوامع از مشکلات اساسی استفاده می‌شود. پس اگر به تماشای این سریال نشستید داستان آن را سطحی ننگرید و با دقت بیشتری دیالوگ‌ها و خط داستانی شخصیت‌ها را دنبال کنید.

این مطالب هم مفید هستند:

شاید جالب باشد: کارا دلوین مدلینگ را ترک خواهد کرد! علت این تصمیم غیر منتظره چیست؟

جذاب ترین مرد دنیا از گروه BTS که سوپرمن را شکست داد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا