;
فرهنگ و هنرهنرمندان

10حقایق عجیب درباره دزدان دریایی: چرا آنها چشم‌ بند می زدند؟

حقایق عجیب درباره دزدان دریایی: بدون شک در خیالات خود چند نفر را سوار بر کشتی خواهیم دید که برای پیدا کردن گنج راهی جزیره ‌های اسرارآمیز می ‌شوند. فیلم‌ هایی که در مورد دریانورد شرور پخش شده، ماجراجو بودن آن را به ما نشان خواهد داد.

هر چند زندگی بر روی دریا آدرنالین بسیار زیادی دارد، اما در واقع باید بگوییم دزدان دریایی کاملا متفاوت از تصورات ما می‌ باشند که در ادامه فرهنگ و هنر مجله گفتنی قصد داریم ۱۰ حقیقت جالب در مورد دزدان دریایی را برای شما بیان کنیم.

۱. گوشواره ‌های شفا بخش دزدان دریایی

حقایق عجیب درباره دزدان دریایی1

دزدان دریایی از سفرهایی که انجام می‌ دادند گوشواره ‌هایی را پیدا می ‌کردند که باعث افتخار آن‌ ها بود. در واقع دلیلی برای استفاده از این گوشواره‌ ها داشته ‌اند که شاید در نظر بسیاری از افراد کاملا مسخره باشد.

به طور کلی دزدان دریایی اعتقاد داشتند که اگر فلزهای گران‌ بها را به‌ عنوان گوشواره استفاده کنند از خاصیت شفا بخشی برخوردار هستند و ضعف بینایی آن‌ ها را بر طرف می کند.

از طرفی سوراخ کردن گوش می‌ تواند جلوی دریازدگی را بگیرد و اعتقاد داشتند که اگر از گوشواره‌ های طلا استفاده کنند، به‌ هیچ ‌وجه غرق نخواهند شد و به ‌عنوان یک طلسم محافظتی از گوشواره استفاده می ‌کردند.

2. دلیل استفاده از چشم‌ بند

حقایق عجیب درباره دزدان دریایی2

یکی از حقایق جالب در مورد دزدان دریایی استفاده از چشم بند برای رفتن به تاریکی است، بسیاری از دزدان دریایی با توجه به این ‌که چشم آن ها آسیب ‌دیده بود از چشم‌ بند استفاده می‌ کردند، اما اکثرا برای این ‌که بتوانند هنگام مبارزه دید بهتری در تاریکی داشته باشند چشم ‌بند را مورد استفاده قرار می ‌دادند.

دزدان دریایی معمولا زیر نور خورشید مبارزه‌ های خود را انجام می ‌دادند، اما گاهی اوقات مجبور بودند به زیر عرشه کشتی بروند که کاملا جای تاریکی است، بنابراین با توجه به این ‌که مدت زمان زیادی طول می‌ کشد که چشم بدر تاریکی له درستی ببیند؛ از چشم‌ بند استفاده می‌ کردند تا هنگامی ‌که وارد تاریکی می‌ شوند بتوانند با دشمن مبارزه کنند.

3. استفاده از چوب به‌ عنوان مسواک

گاهی اوقات در فیلم‌ های دزدان دریایی مشاهده می ‌شود که در حال جویدن یک چوب باریک هستند و چهره آن ‌ها را کاملا خشن نشان می ‌دهد، اما این کار را برای ترسناک به‌ نظر رسیدن انجام نمی‌ دهند بلکه با استفاده از چوب دندان‌ های خود را تمیز می‌ کردند.

استفاده از چوب‌ های باریک برای پاک کردن دندان‌ ها یکی از حقایق زندگی دزدان دریایی می باشد، اما با توجه به این‌ که چوب باریک همیشه در دسترس قرار نداشت دزدان دریایی به بدبویی مشهور هستند.

4. عوض نکردن لباس خود برای مدت طولانی

حقایق عجیب درباره دزدان دریایی4

با توجه به این‌ که در زمان زندگی دزدان دریایی قیمت لباس بسیار بالا بود، اغلب آن‌ ها تنها یک لباس داشتند و به ‌قدری از آن استفاده می کردند تا کاملا خراب شود.

این افراد حتی هنگام خواب هم لباس خود را در نمی‌ آوردند، هر چند بسیاری از آن ‌ها می‌ توانستند لباس خواب را برای خود تهیه کنند؛ اما هیچ ‌گونه کاربردی برای آن‌ ها نداشت، زیرا افرادی که در کشتی بودند همیشه باید احتمال هر گونه رویدادی را در نظر داشته باشند. یکی از دلایل پوشیدن لباس ‌های کثیف دزدان دریایی این می ‌باشد که شستن لباس در دریا کاری غیر ممکن است.

5. غذاهای چندش ‌آور

حقایق عجیب درباره دزدان دریایی5

نقش ناخدا باربوسا با سیب های سبز آبدار در ذهن بینندگان ثبت شده است، شاید در فیلم‌ های دزدان دریایی بینندگان تصور کنند که آن ها از غذاهای متنوعی استفاده می ‌کنند، اما باید بگوییم که حقیقت زندگی دزدان دریایی کاملا بر عکس می باشد، زیرا تغذیه آن ها محدود به چیزهایی بود که در طول زمان خراب نمی ‌شوند.

به‌ عنوان مثال نان بعد از چند روز کاملا کپک می زند و نمی توان در کشتی آن را مورد استفاده قرار داد، از طرفی گوشت ‌های خشک ‌شده از ماندگاری برخوردار بودند که دریانوردان به ‌عنوان دکمه از آن استفاده می کردند.

در واقع طبق اطلاعاتی که وجود دارد زمانی ‌که در سال ۱۶۷۰ کشتی دزد دریایی هنری مورگان در کل غرق شد، برای تغذیه کیف ‌های چرمی خود را تکه‌ تکه و سرخ می کردند.

6. استفاده از یک حفره به‌ عنوان دستشویی

دستشویی در وسط دریا کار راحتی نبود، یعنی دریانوردان از توالت‌ هایی که در دو طرف کشتی قرار داشت استفاده می کردند، بنابراین برای این‌ که به درون آب پرت نشوند با سختی‌ های زیادی مواجه بودند، البته دقت داشته باشید که ناخدای کشتی یک توالت شخصی را در نزدیک کابین خود داشت.

7. فلسفه کمد دیوید جونز

در کارتن باب اسفنجی کمد دیوید جونز وجود دارد، اما این کمد اختراع کارتن باب اسفنجی نبود. در واقع دزدان دریایی اعتقاد داشتند دریانوردی که غرق شود، روح آن‌ در کنار این روح شیطانی که در کمد دیوید جونز قراردارد زندگی می‌ کند.

از طرفی اگر برای یکی از دزدان دریایی جمله تو را به کمد دیوید جونز می ‌فرستیم استفاده کنند به معنی این است که آن شخص میمیرد، دیوید جونز به اشکال مختلفی تبدیل می ‌شد و قبل‌ از شروع طوفانی و بلاهای دیگر خود را نشان می ‌داد.

حقایق عجیب درباره دزدان دریایی7

9. محافظت در برابر صدا با استفاده از گوشواره

در مورد استفاده از گوشواره اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که از حقایق زندگی دزدان دریایی بود، اما چیز دیگری که باید متوجه آن شوید محافظت از گوش در برابر کری می باشد.

گوشواره‌ های دزدان دریایی باعث می ‌شد گوش آن ‌ها در برابر صدای توپ کاملا ایمن شود و جلوی ناشنوا شدن دزدان دریایی را می‌ گرفت، بنابراین دزدان دریایی گلوله‌ ای از موم را به گوشواره خود آویزان می‌ کردند که از آن به‌ عنوان گوش ‌گیر استفاده می ‌شد.

8. خرافاتی بودن دزدان دریایی

دزدان دریایی اعتقاد داشتند که سوت زدن باعث طوفان می‌ شود، بنابراین هیچ‌ گاه سوت نمی زدند، آن‌ ها بالا آمدن کوسه‌ ها را نشانه‌ مرگ خدمه کشتی می ‌دانستند. از طرفی به نظر آن ها دلفین ‌هایی که در اطراف کشتی شنا می کنند خوش ‌شانسی به بار می ‌آورند، در نهایت می توان گفت خرافاتی بودن یکی از حقایق جالب در مورد زندگی دزدان دریایی می باشد.

حقایق عجیب درباره دزدان دریایی8

10. ریش سیاه با آتش زدن ریش خود اسیران را می ‌ترساند

ریش سیاه یکی از کاراکترهای دزدان دریایی است که نام خود را از ریش زخمی‌ اش گرفته و از حالت ترسناکی برخوردار می باشد. وی از ریش هایش برای رسیدن به خواسته‌ های خود استفاده می کرد و با گیاه شاهدانه ریش خود را می بافت و با آتش زدن آن باعث می‌ شد اسیران از او بترسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا