;
فرهنگ و هنرهنرمندان

حمید گلی عمو فیتیله جمعه تعطیله در 54 سالگی+ عکس و بیوگرافی

حمید گلی متولد ۱۰ فروردین ۱۳۴۸ در تهران، بازیگر است. تحصیل کرده دیپلم انسانی و دوره دیده مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما می باشد با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد و با مجموعه کودک عمو فیتیله ها به شهرت رسید. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرامی حمید گلی و تصاویر جدیدش را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: شهرام قائدی بعد از کاهش وزن کنار همسر و دختر خوش استایلش+ عکس

بیوگرافی حمید گلی

فعالیت هنری خود را با حضور در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما از سال ۱۳۶۴ در ۱۷ سالگی شروع کرد سپس در مرکز آموزش فیلمسازی ارشاد بود. او یک دوره هم نزد حمید سمندریان گذراند.

حمید گلی2

اما بصورت حرفه ای از سال ۱۳۷۰ که ۲۲ ساله بود پس از پایان خدمت سربازی وارد عرصه تئاتر شد و با علی فروتن، محمد مسلمی گروه تئاتر چهره ما را تاسیس کردند.

این هم جالبه: سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ پسر موهیول و یئون در جومونگ 3

حمید گلی1

ورود به قاب تلویزیون

فروردین ۱۳۸۳ این سه نفر در قالب یک برنامه کودک با نام فیتیله، جمعه تعطیله وارد قاب تلویزیون از شبکه دو شدند و تا اسفند ۱۳۸۹ به اوج شهرت رسیدند.

فیتیله بعد از یکسال استراحت دوباره از سال ۱۳۹۰ شروع شد و با عناوین مختلف اسمی تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت تا اینکه اجرای برنامه آنها در ۱۵ آبان همین سال به حاشیه رفت.

یکی از آیتم های این گروه بعلت آنچه توهین به مردم ترک زبان بود باعث تظاهرات وسیعی در شهرهای مختلف شد تا جایی که فیتیله این برنامه برای همیشه خاموش شد.

این هم جالبه: جدیدترین عکسهای علی دایی و همسرش

حمید گلی3

از کودکی فاصله نگرفتم

هرگز از دنیای کودکی فاصله نگرفتم، من همیشه با بچه های امروز کودکی خودم را مرور می کنم و با آنها به دنیای گذشته بر می گردم.

ازدواج و فرزند

حمید گلی سالهاست ازدواج کرده و متاهل می باشد که ثمره این زندگی دو فرزند پسر بنام های محمد سالار بزرگتره و امیر سردار هم پسر کوچک می باشد.

بازگشت با دوقلوها

عموهای فیتیله ای بعد از حاشیه سال ۹۴ دیگر انسجام خود را از دست دادند اما این گروه با یک برنامه جدید به نام دوقلو ها در سال ۹۸ دوباره به تلویزیون بازگشتند.

 

داستان برنامه فیتیله

در فروردین ماه ۱۳۸۱ گروه تئاتر «چهره‌نما» که «علی فروتن، محمد مسلمی و حمید گلی» اعضای آن بودند، تصمیم گرفتند که از تجربیات خود استفاده و برنامه‌ای درست کنند که صبح‌ها از شبکه‌دو سیما پخش شده و مخصوص کودکان باشد. این برنامه از فروردین ۱۳۸۱ تا اسفند ۱۳۸۹ اجرا شد. چند ماه پس از جدایی مجید قناد مجری و تهیه‌کننده این برنامه از این گروه این برنامه در بهمن ۱۳۸۹ توقف یافت این برنامه همکاری ناموفق با مجید قناد بود. سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ پرکارترین، محبوب‌ترین و پراهمیت‌ترین سال‌های فعالیت این گروه بود. پس از ۳ ماه تعطیلی این برنامه، دوباره فیتیله‌ای‌ها با برنامه ای به اسم فیتیله ۲ که جمعه شب‌ها ساعت ۲۱:۰۰ پخش می‌شد به تلویزیون ایران و شبکه ۲ بازگشتند.

 

این مطالب هم جالبن:

بازیگر نقش عمار یاسر یار امام علی(ع) بعد از 27 سال در هلند+ عکس و بیوگرافی

5 سریال کره ای جذاب مرتبط با دونگی که بعد از اتمام دونگی باید ببینید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا