;
سینمافرهنگ و هنر

در پاندای کونگ فو کار ۴ شگفت زده خواهیم شد؟ اسپویل داستان!

پاندای کونگ فو کار ۴: یک فرنچایز دوست داشتنی که اولین نسخه آن حدود 16 سال قبل منتشر شد و از همان نسخه طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرد، شاید بتوان گفت محبوبیتی که این مجموعه به دست آورد بیش از شرک باشد و هواداران این فرنچایز به نسبت شرک (البته با عرض پوزش از طرفداران شرک) بیشتر باشد و نمونه این موفقیت را هم می توان به تمرکز بیشتر دریم وورکز به مجموعه پاندای کنگ فو کار نسبت به شرک باشد اشاره کنیم. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

از اکران مجموعه سوم سینمایی این انیمیشن حدود 8 سال می گذرد و باید بگوییم که همه طرفداران این مجموعه تشنه یک ماجراجویی ناب و خاص از پو می باشند، آیا پو در پاندای کونگ فو کار ۴ می تواند موفق شود و نظرات کاربران را به خود جذب کند؟

خیلی جالبه ببینید: زندگی عاشقانه نجم الدین شریعتی پاکترین مرد ایران+ عکس خانوادگی

پاندای کونگ فو کار ۴ 3

تاریخ اکران پاندای کونگ فو کار ۴

به نقل از زومجی، درست است که پاندای کونگ فو کار غیبت طولانی مدتی در سینماها داشته و به همین دلیل در فهرست موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ جای گرفته است اما آنچنان کار ساده‌ای هم در گیشه نخواهد داشت؛ اکران Kung Fu Panda 4 برای ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفند ۱۴۰۲) تعیین شده است، تاریخی که مستقیما محصول دریم ورکس را در رقابت با Dune: Part Two لجندری و برادران وارنر قرار می‌دهد؛ Dune 2 هفت روز زودتر از راه می‌رسد و به‌خاطر دوران کرونا و اکران نصف و نیمه و جنجالی قسمت اول، برادران وارنر را واداشته تا به‌دنبال جبرانی تمام و کمال باشد. پر واضح است ساخته دنیس ویلنوو، رقیب سرسختی برای KFP4 در باکس آفیس به شمار می‌رود و می‌تواند بر فروش آن تاثیر بگذارد؛ در انتهای ماه هم Ghostbusters: Frozen Empire پل راد و Godzilla x Kong: The New Empire به این جمع می‌پیوندند.

با اینکه این دو فیلم خیلی با برنامه پخش پاندای کونگ فو کار ۴ و تلماسه: بخش دو تداخل ندارند اما باز هم روزهای آخر ماه مارس را تبدیل به ماراتنی داغ بین چهار فیلم مدعی خواهد کرد. لازم به ذکر است تاریخ قبلی انیمیشن Spider-Man: Beyond the Spider-Verse هم در انتهای همین ماه بود ولی به نظر می‌رسد پخش آخرین قسمت از ماجراجویی مایلز مورالز تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده و زمان مشخصی ندارد.

پاندای کونگ فو کار ۴ 2

خلاصه داستان پاندای کونگ فو کار ۴

پو به‌عنوان جنگجوی اژدها در این قسمت قرار است با بزرگ‌ترین چالشی که تا به حال با آن روبه رو شده، مواجه شود و باید در مأموریت جدیدش با افراد و مکان‌های تازه ای ملاقات کند.‌

در خلاصه داستان رسمی منتشرشده از پاندای کونگ فو کار ۴ می‌خوانیم:

پس از سه ماجراجویی مرگبار و شکست دادن شرورانی در کلاس جهانی با شجاعتی مثال زدنی و مهارت‌های رزمی بی‌نظیر، پو جنجگجوی اژدها (جک بلک) از سوی سرنوشت فراخوانده می‌شود تا به او…. کمی استراحت بدهد! به‌طور مشخص، او برای تبدیل شدن به رهبر معنوی دره صلح، برگزیده شده است. این مسیر، چندین و چند مشکل واضح برای او ایجاد می‌کند. اولا؛ پو همان‌قدر درباره‌ی مقام رهبر معنوی می‌داند که درباره رژیم غذایی می‌داند! دوم؛ او باید به سرعت جنجگوی اژدهای جدیدی بیابد و آموزش دهد تا بتواند به موقعیت جدید و رفیع اش دست پیدا کند. به جز این موارد، مشکل به مراتب بدتری هم وجود دارد. جادوگر شرور قدرتمندی به نام “The Chameleon” (وایولا دیویس) با توانایی تغییر شکل به هر موجود ریز و درشتی.

بنابراین پو به کمک نیاز دارد، “ژِن” (آکوافینا) روباه دزدِ موذی و البته تیزهوش، دقیقا همان شخص است؛ با اینکه پو را بسیار کلافه می‌کند اما مهارت‌هایش برای او ارزشمند خواهد بود. بدین ترتیب در تلاش برای محافظت از دره صلح دربرابر خطرات کمیلیین، آن‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند. در این فرایند هم، پو به‌زودی متوجه خواهد شد قهرمانان را می‌توان در غیرمنتظره ترین مکان‌ها پیدا کرد…

در ادامه حضور مجدد داستین هافمن (استاد شیفو)، جیمز هونگ (آقای پینگ-پدرخوانده پو)، برایان کرانستون (لی-پدر پو)، ایان مک شین (تای‌لانگ) و پیوستن که هوی کوان در نقش هان، هم اعلام شده است. همچنین تایید شده گروه پنج آتشین شامل آنجلینا جولی (ببری)، سث روگن (مانتیس)، جکی چان (میمون)، لوسی لیو (افعی) و دیوید کراس (لک لک)، با وجود غیبت در تریلر اول، در این قسمت حضور دارند.

پاندای کونگ فو کار ۴ 4

این مطلب هم جالبه: رشد غیر عادی دماغ نصرالله رادش بعد از عمل زیبایی+ عکس

تئوری های پاندای کونگ فو کار ۴

اگر دوست ندارید بخش هایی از داستان برایتان اسپویل شود این قسمت را نخوانید! طبق عادت معمولا بیشتر تئوری های ارائه شده دراین زمینه فیلم ها با قطعیت رخ خواهند داد و تعداد کمی از این تئوری ها ممکن است سر کاری از آب در بیایند، خب اگر موافقید بریم سراغ این تئوری ها:

مورد اول به ابرشرور قسمت چهارم مربوط می‌شود؛ کمیلیین با صداپیشگی وایولا دیویس، اولین شرور زن مجموعه پاندای کونگ فو کار محسوب می‌شود و با توانایی‌های منحصربفردش، احتمالا دردسرسازترین دشمن هم خواهد بود. گفته می‌شود آنچه کملیین به‌دنبال آن است “Staff of Wisdom یا عصای خرد” متعلق به پو است، ما قبلا در قسمت سوم دیدیم این عصا در قلمرو روح توسط اوگوی به پو داده شد و او با کمک آن به قلمرو زندگان بازگشت؛ هدف کمیلیین، احضار ابرشروران شکست خورده‌ی به‌دست پو، از قلمرو روح و دراختیار گرفتن قدرت‌شان است و عصای خرد، کلید دسترسی به این قلمرو برای اوست. درواقع این یک تئوری محض نیست و به نظر اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه در بخشی از توضیحات کانال یوتیوب یونیورسال پیکچرز، به این موضوع اشاره شده است. تئوری دوم که احتمالا تا الان حدس زده اید بازگشت ابرشروران قسمت اول تا سوم به قلمرو زندگان، برای گرفتن انتقام یا حتی، همکاری با پو است. هدف کمیلیین، غصب تمامِ قدرت آن‌ها خواهد بود و اتحادی هر چند موقت با پو، شاید بتواند نجات‌دهنده باشد؛ ولی دقیقا چه کسانی باز خواهند گشت؟

در مصاحبه‌ سازندگان با سایت کولایدر (مشروح این مصاحبه در انتهای مقاله آورده شده است)، مشخص شد علاوه‌بر تای‌لانگ، دشمنان دیگری هم از فیلم‌های قبلی حضور دارند. آن‌ها به‌طور مستقیم حضور لرد شن (گری اولدمن) و ژنرال کای (جی کی سیمونز) را تایید نکردند ولی انتظار می‌رود یکی از این دو یا در سناریویی جاه‌طلبانه، هر دوی آن‌ها برای قسمت جدید بازگردند؛ اما حدس و گمان به همین‌جا خلاصه نمی‌شود؛ ما مدرکی در اختیار داریم که بازگشت لرد شن را اثبات می‌کند! در یکی از لحظات کمتر دیده شده تریلر اول، اگر با دقت به تصویر زیر نگاه کنید می‌توانید به وضوح، سایه‌ی طاووس ترسناک پاندای کونگ فو کار ۲ را دربرابر کمیلیین ببینید تا گمانه‌زنی‌ها درباره حضور وی به بالاترین حد ممکن برسد.

پاندای کونگ فو کار ۴ 5

در تیزر جدید فیلم، بخشی از قدرت کمیلیین در تبدیل شدن به موجودات مختلف نشان داده شد و همچنین می‌دانیم بازگشت تا‌ی‌لانگ (ایان مک شین) از فیلم اول قطعی است، اما سؤال اینجا است پس از گرفته شدن قدرتِ شاگرد سابق و فرزندخوانده استاد شیفو، چه بر سر او می‌آید؟ آیا دوباره به قلمرو روح فرستاده می‌شود یا به حال خود رها می‌شود؟ تئوری سوم پاسخ جذابی برای ما دارد.

در صحنه‌ای از تریلر اول پاندای کونگ فو کار ۴ می‌بینیم پس از ورود تای‌لانگ و مبارزه با جنگجویان، کمیلیین قدرت تای‌لانگ را از او می‌گیرد. طرفداران حدس زده‌اند این قدرت، توانایی‌های رزمی و کونگ‌فویی تای‌لانگ بوده و او توان مبارزه‌ای اش را طی این نبرد از دست می‌دهد؛ اما پو در ادامه به او کمک می‌کند توانایی‌اش را با آموزش‌های مخصوص بازیابد تا تبدیل به جنگجوی اژدهای بعدی شود! درواقع شاید دلیل اصلی پو برای رفتن به شهر بزرگ، قبل از رو در رو شدن با کمیلیین، همان مأموریت سرّی آموزش تای‌لانگ باشد.

تایلانگ در پاندای کونگ فو کار ۴

به‌علاوه، از تبلیغات قسمت جدید اینطور برداشت می‌شود ژِن (آکوافینا) ممکن است جنگجوی اژدهای جدید شود ولی طرفداران خیلی به این موضوع اقبال نشان نداده‌اند و تئوری رستگاری تای‌لانگ را خیلی بیشتر می‌پسندند. آن‌ها معتقدند ژن، کاریزمای لازم برای این عنوان را ندارد و حتی احتمال دارد جاسوس مخفی کمیلیین باشد. بدین ترتیب از نظر آن‌ها خط داستانی تای‌لانگ در صورت پرداخت مناسب، می‌تواند به مراتب گزینه جذاب‌تری باشد. تئوری چهارم هم به شایعه در دست ساخت بودن سه‌گانه جدید اشاره دارد و گفته می‌شود پو قرار است به‌عنوان استاد در سه‌گانه جدید حضور یابد و دوران شاگردی اش رسما به پایان می‌رسد.

همینطور ممکن است وظیفه تربیت نسل بعدی گروه پنج آتشین به او محول شود. در آخر باید توجه داشت به‌جز موارد تایید شده رسمی، سایر تئوری‌ها تا زمان اکران در حد حرف باقی می‌مانند و در این مورد، کنترل کردن انتظارات از فیلم بسیار حائز اهمیت است.

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. امیدوارم حرف های توی مقاله درست باشه و انتخاب پو،،که تای لانگ جنگجوی اژدهای بعدی باشه درست باشه و اوضاع خیت نشه

  2. منم تایلانگ رو به عنوان جنگجوی اژدها قبول دارم بالاخره وقتشه که بعد از ۳۶ سال تبدیل به جنگجوی اژدها بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =

دکمه بازگشت به بالا