;
سینمافرهنگ و هنر

رکورد شکنی سریال چهارشنبه(Wednesday) به کارگردانی تیم برتون

سریال چهارشنبه(Wednesday): اگر قصد دارید یک سریال خوب ببینید. بخش فرهنگ و هنر امروز را از دست ندهید.

اسپین آفی از داستان خانواده آدامز یعنی سریال ونزدی (Wednesday) مدتی است که پخش خود را در نتفلیکس آغاز کرده است و همین حالا هم رکورد بیشترین میزان تماشا در عرض یک هفته را شکسته است. با مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

همچنین بخوانید: زیباترین زنان کره ای از نظر چت جی پی تی: هوش مصنوعی این بازیگران را زیباترین می داند!

این خانواده‌ی مشهور در سال ۱۹۳۸ برای اولین‌بار در مجله نیویورکر به نمایش درآمد و هنوز هم که هنوز است جذابیت خود را حفظ کرده است. این خانواده که توسط چارلز آدامز خلق شده بودند، تا به امروز به اشکال مختلف در رسانه‌های متنوع مانند تلویزیون، سینما، بازی‌های ویدیویی، کمیک بوک‌ها و غیره به تصویر کشیده شدند. چارلز آدامز تا لحظه مرگ خود، تمام وقتش را صرف خلق آثار جدیدی از خانواده آدامز کرد.

 

حتما ببینید: سریال شانتارام با بازی چارلی هونام: چشمان ما دروغ می‌گویند!

خانواده‌ی آدامز یک وارونگی طنزآمیز از یک خانواده ایده‌آل در قرن بیستم آمریکا بود؛ یک قبیله اشرافی، ثروتمند و البته عجیب و غریب که از ترسناک بودن خود لذت می‌بردند. اصلا هم به این موضوع توجه نمی‌کردند که چقدر در نظر دیگران عجیب یا ترسناک هستند؛ اگر هم متوجه این موضوع می‌شدند، آن چنان برایشان مهم نبود که بخواهند کاری برایش انجام دهند.

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

خانواده آدامز در سریال چهارشنبه(Wednesday)

خانواده آدامز در سریال چهارشنبه(Wednesday)

سریال چهارشنبه(Wednesday) همین حالا هم رتبه ۱ را در بین ۱۰ مجموعه برتر نتفلیکس دارد و توانسته رکورد بزرگی را به نام خود ثبت کند؛ حتی توانسته خود را به پای سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) هم برساند و آن را کنار بزند. اما بااین‌حال، با وجود چنین محبوبیت و موفقیتی، ظاهرا نتفلیکس قصد ندارد آن را برای فصل دوم تمدید کند.

سریال چهارشنبه(Wednesday)، همان‌طور که از اسمش هم برمی‌آید، حول محور دختر خانواده یعنی ونزدی آدامز می‌چرخد. همان ابتدای داستان ما شاهد این هستیم که قلدرهای مدرسه، برادر ونزدی یعنی پگزلی را اذیت و او را داخل کمدش حبس کردند.

به همین دلیل هم او تصمیم می‌گیرد که با رها کردن یک سری پیراناهای زنده در استخر مدرسه، انتقام برادرش را از اعضای تیم واترپلو بگیرد؛ زیرا معتقد است که فقط خودش حق دارد برادرش را اذیت کند. به همین دلیل هم این دختر بیچاره از مدرسه اخراج می‌شود و مجبور است باری دیگر به مدرسه جدیدی برود؛ اما این بار دیگر همه چیز فرق می‌کند.

همچنین بخوانید: عصبانیت پریتی زینتا از دست گدای نیازمند: دخترم را آزار ندهید!

زندانی شدن پگزلی در سریال چهارشنبه(Wednesday)

سریال چهارشنبه(Wednesday)

اخراج شدن ونزدی باعث می‌شود تا والدین او یعنی گومز و مورتیشیا آدامز، او را در آکادمی نورمور که در جریکو (ورمونت) قرار دارد، ثبت نام کنند. این مدرسه مخصوص طردشده‌های هیولایی است که از همه جا رانده و از همه جا مانده شدند؛ جایی که زمانی پدر و مادر خودش هم در آن‌جا تحصیل می‌کردند و همانجا با هم آشنا شدند.

شخصیت سرد و بی‌عاطفه‌ی ونزدی و همچنین طبیعت سرکشی که دارد، اجازه نمی‌دهد راحت با هم‌کلاسی‌هایش ارتباط برقرار کند و با آن‌ها دوست شود. همین موضوع باعث می‌شود که بارها و بارها با مدیر مدرسه درگیر شود و به دردسر بیفتد.

در همین حین، ونزدی به این موضوع هم پی می‌برد که درست همانند مادرش، توانایی‌های ذهنی خاصی دارد که می‌تواند به او کمک بزرگی بکند؛ برای این که بتواند یک معمای قتل محلی بسیار مهم را با کمک کلانتر جریکو، حل کند.

سریال چهارشنبه(Wednesday)، ماجراهای این دختر جوان را با چاشنی اسرارآمیز، المان‌های ماوراءطبیعی و همچنین معمایی برای مخاطب به تصویر می‌کشد. او در این آکادمی و مدرسه جدید با ماجراها، موقعیت‌ها، افراد، احساسات و روابطی آشنا می‌شود که هیچ پیش‌زمینه‌ای برایش نداشت و حالا نمی‌داند چطور باید با آن‌ها برخورد کند.

مطالب خواندنی و جذاب:

همچنین ببینید: هیلاری سوانک محبوب میلیون دلاری در 48 سالگی به آرزوی خود رسید!

فیلم پرستار خوب: داستان یک قاتل سریالی در بیمارستان!

نقد فیلم اتفاق (Happening): زنی که با مردسالاری می جنگد!

همه چیز درباره سریال 1899: فیلم جذاب تر از Dark که باید دید!

همچنین بخوانید: نگرانی طرفداران آریانا گرانده از وضعیت ظاهری جدیدش!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا