;
فرهنگ و هنرهنرمندان

سریال پسران برتر از گل را اگر نوجوان در خانه دارید خانوادگی ببینید!

سریال پسران برتر از گل: کمتر کسی است که فیلم و سریال‌های کره‌ای را دنبال کند اما با گروه چهارنفره پسران برتر از گل آشنا نباشد. سریال «پسران برتر از گل» محصول ۲۰۰۹ کره جنوبی بود که داستان زندگیِ دختر فقیری به نام جاندی و آشناییِ وی با گروه محبوبی از مدرسه‌ی شینهوا به نام F4 و ماجرای عاشقانه‌ی آن‌ها را روایت می‌کند. با فرهنگ و هنر مجله گفتنی همراه باشید.

اینم جالبه: مارگو رابی اگر بازیگر نمی شد حتما الان بدلکار سیرک بود!

سریال پسران برتر از گل و چیزهایی که والدین باید بدانند!

سریال «پسران برتر از گل» محصول ۲۰۰۹ کره‌جنوبی با مخاطب نوجوان و در ژانری عاشقانه، درام و کمدی می‌باشد. این سریال که داستان دختری فقیر به نام جاندی و ورودش به مدرسه‌ای محبوب را روایت می‌کند، از آشناییِ این دختر با گروهی تحت عنوان F4 و رفتارهای ناشایست آن‌ها و مخالفت‌های آشکار جاندی با آن‌ها و همچنین شکل‌گیری روابطی عاشقانه و عاطفی، صحبت می‌کند.

میزان خشونت این اثر اندک است و عموم خشونت‌ها به صورت کلامی/رفتاری و غالباً در رابطه با شخصیت جاندی می‌باشند که به شکل: تحقیر و توهین و تمسخر نمود می‌یابند. سنین نوجوانی دوران حساسی‌ست و نوجوانان بیش از پیش (به دلیل وجود دیدگاه‌هایی مبنی بر استقلال‌رأی، خودکفایی، تفاوت عقاید و سماجت بر نظرات خویش، هویت‌یابی به ویژه در گروه‌های دوستی و …) نسبت به رفتارهای تحقیرآمیز و توهین‌آمیز واکنش نشان می‌دهند.

والدین محترم می‌توانند از فرزندشان نسبت به وجود این تحقیر و توهین‌ها در سریال و دیدگاه و حس فعلیِ آن‌ها پرس و جو کرده و ضمن تقبیح این رفتارها و تذکر مبنی بر اینکه باید در برابر این رفتارها مخالفت و مقاومت نشان داد، فرزندشان را با آرامش خاطر و حمایت لازمه همراه سازند. همچنین والدین می‌توانند ضمن مباحثی که در این رابطه با فرزند خود دارند، مطلع شوند که آیا فرزندشان در مدرسه و گروه‌های دوستی، مخاطبِ زورگویی و توهین و تحقیر می‌باشد یا نه و در صورت وجود این موارد، فرزند خود را از لحاظ روحی و روانی حمایت کرده و او را برای مقابله با این رفتارها آماده ساخته و یاری نمایند.

هما قریشی مدل و بازیگر معروف هندی در بالیوود چه می کند؟

میزان ناهنجاری اجتماعی و دینی این سریال نیز میزان قابل توجهی دارد که اصولاً به دلیل وجود موارد جنسی متعدد همچون: در آغوش گرفتن و بوسیدن، روابط دوستانه و عاشقانه محرم و نامحرم، نمایش رقص، مصرف مشروبات الکلی، پوشش نامناسب خانم‌ها و … می‌باشد. والدین محترم ضمن ارائه‌ی دلایل شرعی و عقلی با زبانی ساده و به دور از پرخاشگری، به تقبیح این رفتارها و اثرات مخربشان بپردازند. ضمناً به دلیل وجود موارد جنسیِ بیان‌شده، تماشای نسخه‌ی پالایش‌شده توصیه می‌گردد.

همچنین والدین محترم می‌توانند با استفاده از روابط عاطفی و عاشقانه‌ی مطرح‌شده در سریال، سر صحبت را با فرزند خویش باز کرده و ضمن جویا شدن (به‌صورتی غیر مستقیم و صمیمی و همدلانه) از وضعیت عاطفیِ وی و ارائه‌ی توصیه‌های لازمه، حمایت خویش را بروز دهند و در درگیری‌ها و تنش‌های ذهنی، وی را از لحاظ روحی و روانی آماده ساخته و یاری نمایند. همچنین در این اثر نمونه‌های متعددی از زورگویی، پنهان‌کاری و دروغگویی، فخرفروشی و غرور و موارد مشابه را شاهد هستیم که مجدداً ضمن تقبیح و بیان نتایجِ مخرب برای فرد و جامعه، نیاز به توضیح و تفصیل فراوان دارند.

اینم ببین: باشگاه سپاهان: صفحات رشد آرات حسینی نابغه ایرانی بسته شده، واکنش پدر و مادر آرات چیست؟

والدین می‌توانند به صورت موردی، مواردی از فخرفروشی و مغرور بودنِ بچه‌های مدرسه را با رفتارهای مناسبِ جاندی برای فرزندشان مقایسه کنند و وی را در گزینشِ رفتارها (که عموماً برخی رفتارهای غلط برای نوجوانان دارای جذابیت بیشتری هستند) یاری نمایند. پیام مثبت و الگوی مثبتِ این سریال نیز در حد بالایی قرار دارد و شخصیتِ جاندی با سبک زندگی و دیدگاه خویش که شامل مواردی چون: سخت‌کوشی، صبر و تحمل، مهربانی، حمایتگری و کمک کردن، سماجت در رسیدن به اهداف و … می‌باشد؛ الگوی بسیار مناسبی بوده و پیام‌های مثبتِ فراوانی را به مخاطب ارائه می‌دهد.

والدین ضمن تمرکز بر این رفتارها به ویژه از سوی جاندی، فرزند خویش را به الگوگیری از این اعمال ترغیب نمایند. فرزندان در برهه‌ی حساسِ نوجوانی با موانع متعدد در حوزه‌های عاطفی، تحصیلی، شغلی، روابط دوستانه و … مواجه هستند‌. والدین عزیز می‌توانند با تمرکز بر سخت‌کوشیِ جاندی و سماجتِ وی بر رسیدن به خواسته‌هایش، فرزندشان را در مواجهه با موانعِ تحصیلی و شغلی آماده سازند.

شاید جالب باشد: سریال نیوکمپ و بازیگران مجردش و نکات جالبی که نمی دانید!

همچنین با تمرکز بر صبر و مدارا، منطقی برخورد کردن و مهربانیِ جاندی، می‌توان نوجوان را در مواجهه با موانعی که بر سر راهِ روابط عاطفی و یا دوستانه‌ی آن‌ها وجود دارد، راهنمایی کرد. بیانِ وجودِ شکاف بین واقعیت و تخیل و تفصیل این مسئله که «نمونه‌های ثروت و زیبایی در این سریال ممکن است با واقعیت در تضاد بوده و یا تا حد زیادی دست‌نیافتنی باشند» نیز می‌تواند مفید واقع شده و نوجوان را از رویاپردازیِ بی‌مورد باز دارد. اشاره بر وجود شکاف طبقاتی و تفاوت چشم‌گیری که بین مردم فقیر و غنی وجود دارد و طرح مباحثی حول این محور نیز ممکن است برای فرزند جالب و مفید باشد.

همچنین در این سریال شاهد هستیم که نوع پوشش، میزان ثروت، انتخاب بازیگران و زیبایی ظاهریِ آن‌ها و موارد این‌چنینی به شکلی گسترده، زیبا و در حدی اعلا نمایش داده شده‌اند که با واقعیت تطابق ندارد و ممکن است باعث توقع بی‌جا در فرزندان گردد.

از دیگر تضادهای بین واقعیت و تخیل نیز می‌توان به اصل داستان و آشناییِ دختری فقیر با گروهی از پسرانِ ثروتمند و محبوب و شکل‌گیری رابطه عاشقانه میان آن‌ها اشاره کرد که بسیار دور از واقعیت بوده و مجدداً می‌تواند زمینه‌ساز گمراهی ذهنی نوجوان و رویا پردازی غیر منطقی باشد. توصیه می‌گردد والدین محترم بر این عدم تطابق‌ها تمرکز کرده و فرزند خویش را از شکافی که بین واقعیت و تخیل وجود دارد، آگاه سازند و وی را در داشتن تفکری منطقی، یاری سازند.

خلاصه: تمرکز بر سبک زندگی و دیدگاه جاندی به عنوان الگوی مثبتِ سریال، بروز حس حمایت و همدلی به فرزند نسبت به رفتارهای زورگویانه و تحقیرآمیز، ارائه‌ی توصیه‌های منطقی و همدلانه در مواجهه با چالش‌های عاطفی، دوستانه، تحصیلی و شغلی و همچنین تاکید بر عدم تطابق داستان سریال با زندگی حقیقی.

بعد از دیدن سریال پسران برتر از گل با فرزندان خود صحبت کنید:

از جمله پرسش‌هایی که برای چالشی‌تر کردنِ بحث با فرزندتان می‌توانید داشته باشید:

– کدام یکی از شخصیت‌ها را بیشتر دوست داری و چرا؟ کدام یک از ویژگی‌های جاندی برایت جالب‌تر و ارزشمند‌تر بود؟

– آیا تحربه‌ی زورگویی در مدرسه و یا گروه‌های دوستی‌ات داشته‌ای؟ به نظرت واکنش مناسب و منطقی در مواجهه با این رفتارها چیست؟

– به نظرت اینکه در ابتدا از شخصی متنفر باشی اما پس از مدتی به او علاقه‌مند شوی، ممکن است؟ دلیلش چه چیز می‌تواند باشد؟

– نظرت درمورد ثروت به‌صورت کلی چیست؟ آیا هرکس که بیشترین میزان ثروت را دارد، زندگی‌ای سراسر خوشی را تجربه می‌کند؟

– به نظرت چه چیزهایی در زندگی وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را با پول به دست آورد؟

خلاصه: تمرکز بر رفتارهایی چون غرور، فخرفروشی و زورگویی در سریال.

شاید برایتان جالب باشد:

ماجرای لال شدن لیندا کیانی و دغدغه وجود خدا از زبان خانم بازیگر که تا به حال نشنیده اید!

خشم رونالدو: اگر مسی به الهلال بیاید عربستان را ترک می کنم!

مسی در عربستان: چشم و هم چشمی خانواده مسی با رونالدو، راه افتادن رفتن عربستان!

باورتون میشه سوسانو جومونگ از شوهرش بزرگتره+ عکس شوهرش

بی تی اس و حقایقی جالب از اعضای آن که نمی دانید! شلخته ترین فرد را می شناسید؟

تیموتی شالامی در فیلم جدیدش باب دیلن می شود!

علی ضیا مجری خوشتیپ ایران: من بچه جنوب شدم رفت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا