;
سینمافرهنگ و هنر

ماجرای جنجالی: شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون است!

شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون: شاید باورش برایتان سخت باشد با اینکه کره جنوبی سریال جومونگ را ساخته است، ولی بسیاری از مردمان کره شمالی خودشان را وارثان بر حق  پادشاه جومونگ می دانند و حتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خود را ادامه دهنده راه پادشاه جومونگ می داند و آرزوی یکپارچه کردن 2 کُره و پایان سلطه آمریکا بر این نقطه می باشد.

شاید تنها دلیل محکم مردم کره شمالی برای وارث بودن جومونگ، استقرار محل پادشاهی و قصر شاه جومونگ در پیونگ یانگ کره شمالی امروزی باشد که جزو معدود جاذبه های گردشگری در کره شمالی می باشد.

از لحاظ تاریخی نیز مردم کره شمالی خودشان را با مردم گوگوریو قدیم مقایسه می کنند، گوگوریو در مقابل امپراتوری هان ایستاد و در تلاش برای پایان سلطه هان بر این منطقه بود و کره شمالی نیز با شعار مقابله با امپریالیسم آمریکایی و غرب راه خود را پیش می برد!

شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون

در ادامه چند عکس زیبا و جالب از مقبره و قصر شاه جومونگ را مشاهده می کنیم:

مقایسه نقشه گوگوریو و 2 کُره امروزی

شاه-جومونگ-جَد-بزرگ-کیم-جونگ-اون-1

 

نقش نگاره ای بر روی دیوار از شاه جومونگ

شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون 4

 

قصر شاه جومونگ

شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون 3

شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون 2

 

مقبره شاه جومونگ  و بزرگداشت بنیانگذار سلسله

شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون 5 شاه جومونگ جَد بزرگ کیم جونگ اون 6

نام اصلی جومونگ

دانگمیونگ یا به‌طور کامل دانگمیونگ سئونگ وانگ که به اسم زمان تولدش جومونگ به معنی تیرانداز ماهر معروف است، مؤسس امپراتوری گوگوریو بود. گوگوریو در میان سه امپراطوری کره، شمالی‌ترین امپراطوری آنها بوده‌است و بخش‌هایی از منچوری و کره شمالی و جنوبی زمان حال را در بر می‌گرفت. در لوح سنگی گوآنگ گائتو از او با نام چومووانگ به معنی پادشاه چومو و در ۲ کتاب تاریخی سامگوک ساگی و سامگوک یوسا از او با نام جومونگ و عنوان گو یاد می‌شود. همچنین در کتاب سامگوک ساگی از او با نام جومونگ یا سانگائی نیز نام برده، شده‌است.

فرجام جومونگ و گوگوریو

جومونگ در 40 سالگی درگذشت؛ دلیل مرگ او به تحقیق مشخص نیست؛ اما نباید از یاد ببریم که عمر کوتاه در میان بسیاری از امپراتوران سرزمینهای خاور دور شایع بود؛ برخی بر این باورند که شایع بودن نوشیدن شرابی که از شیر اسب تهیه میشد، در مرگ زودهنگام این افراد نقش داشته است. با مرگ جومونگ، امپراتوری او به مدت چند قرن دوام آورد و در نهایت، توسط دو قدرت جدید در شبه جزیره کره، نابود شد. امروزه قبر جومونگ در کره شمالی قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب میشود.

 

این مطالب هم جالبه:

افسردگی جومونگ و خداحافظی از دنیای بازیگری (+عکس)

سوتی وحشتناک سریال جومونگ که باورت نمیشه+فیلم

سوسانوی جومونگ با شوهر فوتبالیستش+ عکس های جدید خانوادگی

باورتون میشه سوسانو جومونگ از شوهرش بزرگتره+ عکس شوهرش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا