;
فرهنگ و هنرهنرمندان

10 عجیب ترین سوغاتی های جهان: دیدنشان را از دست ندهید!

عجیب ترین سوغاتی های جهان: سوغات و خریدن سوغاتی یکی از سنت ها و عادات گردشگری رایج بین مسافران همه مناطق و کشورها است.

خرید سوغاتی نه تنها باعث می شود تا دیگران هم در لذت سفر شریک باشند، بلکه این امکان را فراهم می آورد تا خاطرات دل انگیز سفرها برای مدتهای مدید با مسافران باشد. با این همه مواردی هم در میان این سوغاتی ها وجود دارد که به دلیل خاص و غریب بودن باید از آنها با عنوان عجیب ترین سوغاتی های جهان یاد شود.

این سوغاتی های خاص نه تنها به دلیل ماهیت عجیب خود باعث شگفتی می شوند، بلکه در بعضی مواقع حتی خطرناک هم هستند. وجود این موارد باعث شد تا در فرهنگ و هنر امروز تلاش کنیم تا فهرستی از 10 عجیب ترین سوغاتی های جهان را در اختیار خوانندگان قرار دهیم. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

10 عجیب ترین سوغاتی های جهان:

10. دست سازهای نوشابه ای، زیمبابوه

عجیب ترین سوغاتی های جهان: شاید یکی از عجیب ترین سوغاتی هایی که در فهرست دهگانه سوغاتی های شگفت انگیز باید حتما به آن اشاره کرد، دست سازهای مردم زیمبابوه است که با استفاده از قوطی های نوشابه ساخته می شوند.

نکته بسیار مثبت در مورد این سوغاتی که بسیار هم مورد علاقه گردشگران خارجی هستند، مزایای زیست محیطی آنها در زمینه جمع آوری پسماندهای غیرقابل تجزیه از محیط زیست است.

البته اشاره به این نکته هم ضروری است که یکی از دلایل اقبال گردشگران خارجی به این سوغاتی ها، فقر بالای مردم زیمبابوه و تمایل گردشگران برای کمک به این مردم است.

عجیب ترین سوغاتی های جهان10
دست سازهای نوشابه ای، زیمبابوه

9. تکه ای از آتشفشان، ایسلند | Souvenirs Volcano

عجیب ترین سوغاتی های جهان: طبیعت زیبای ایسلند یکی از جاذبه های اصلی این کشور است که گردشگران را به ایسلند جذب می کند. از منحصر به فردترین این جاذبه های طبیعی، آتشفشان های فعال فراوان این کشور هستند که سالانه افراد زیادی را به ایسلند می کشنانند.

میزان محبوبیت این آتشفشان ها در میان توریست ها به قدری است که بسیاری از آنها بخشی از خاکستر و سنگ های آتشفشانی را به عنوان سوغات با خود می برند. همین موضوع سبب شده تا بتوانیم از سنگ ها و خاکسترهای آتشفشانی هم به عنوان یکی دیگر از عجیب ترین سوغاتی های دنیا نام ببریم.

عجیب ترین سوغاتی های جهان9
تکه ای از آتشفشان، ایسلند | Souvenirs Volcano

8. آدامس اوباما، کنیا | Chewing gum Obama

عجیب ترین سوغاتی های جهان: مورد بعدی که در این فهرست دهگانه به آن می پردازیم، آدامس های خاصی به نام آدامس اوباما است که به عنوان سوغات خاص کنیا به گردشگران عرضه می شود.

اجداد کنیایی این رئیس جمهور رنگین پوست آمریکا باعث شده است تا او به فرد بسیار معروفی در کنیا تبدیل شود. مردم کنیا اوباما را نماد غرور خود می دانند و به همین دلیل آدامس های اوباما را با عنوان سوغات خاص کشورشان به گردشگران عرضه کنند.

عجیب ترین سوغاتی های جهان8
آدامس اوباما، کنیا | Chewing gum Obama

7. آبنبات چوبی عقرب، ویتنام | Scorpion Suckers

عجیب ترین سوغاتی های جهان: آبنبات چوبی عقرب هم از آن دسته سوغاتی هایی است که به قطع در زمره سوغاتی های شگفت انگیز قرار می گیرد. گردشگرانی که این سوغات عجیب و غریب مختص روستاهای ویتنام را تهیه می کنند می توانند به وضوع عقرب کشنده ای که در میان آب نبات جای گرفته است را مشاهده کنند.

عجیب ترین سوغاتی های جهان7
آبنبات چوبی عقرب، ویتنام | Scorpion Suckers

6. قهوه مدفوع، اندونزی | Cat Poop Coffee

عجیب ترین سوغاتی های جهان: از عجیب و غریب ترین مواردی که در این فهرست حتما باید به آن اشاره شود، قهوه های خاصی است که بسیار از مسافران اندونزی آن را به عنوان سوغات تهیه می کنند.

نکته جالب در مورد این قهوه ها این است که این قهوه خاص در حقیقت مدفوع نوعی گربه خاص مناطق اندونزی است. گفتنی است که این مدفوع دانه ای شکل که مردم اندونزی آن را به عنوان یک قهوه بسیار خوش عطر و طعم مصرف می کنند، قیمت بسیار بالایی هم دارد.

عجیب ترین سوغاتی های جهان6
قهوه مدفوع، اندونزی | Cat Poop Coffee

5. خاک منطقه 51، آمریکا | Soil area 51

عجیب ترین سوغاتی های جهان: نام دیگری که به قطع یقین در فهرست دهگانه عجیب ترین سوغاتی های جهان جای می گیرد، شیشه های کوچک حاوی خاک منطقه 51 است. منطقه 51، منطقه راز آلود و ممنوع در آمریکا است که به اعتقاد بسیاری محل فرود آمدن یک سفینه فضایی است.

گردشگران زیادی به این منطقه مراجعه می کنند ولی از آنجا که هیچ سفینه ای برای مشاهده وجود ندارد، بسیاری از آنها بخشی از خاک منطقه که در شیشه های ریخته شده و در مغازه ها به فروش می رود را به عنوان سوغات تهیه می کنند.

عجیب ترین سوغاتی های جهان5
خاک منطقه 51، آمریکا | Soil area 51

4. جنین لاما، بولیووی | Llama Fetus

عجیب ترین سوغاتی های جهان: یکی از زیباترین و با مزه ترین حیوانات دنیا، شتر لاما است که مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص کودکان است. با این همه در بولیوی و در فرهنگ عامه اینگونه تصور می شود که جنین این حیوان زیبا، طلسم ایجاد کنننده شانس است. به همین دلیل احتمال برخورد با مغازه هایی که جنین این حیوان را می فروشند، در هنگام گشت و گذار در بازارهای این کشور زیاد است.

عجیب ترین سوغاتی های جهان4
جنین لاما، بولیووی | Llama Fetus

3. درب بطری باز کن پاپ، واتیکان | Vatican Souvenirs

عجیب ترین سوغاتی های جهان: مورد بعدی که در فهرست سوغاتی های عجیب به آن می پردازیم، درب قوطی بازکن های کوچکی است که به عنوان سوغات واتیکان عرضه می شوند. یکی از سوغات های رایج برای افرادی که برای دیدن شاهکارهای هنری بی همتای واتیکان به این کوچکترین کشور دنیا سفر می کنند، پرتره پاپ است.

اما نکته جالب در مورد این پرتره ها این است که آنها به صورت منقوش بر روی سطوح و ابزارهای مختلف به توریست ها عرضه می شوند. یکی از عجیب ترین ابزاری که پرتره ها بر روی آنها قرار گرفته و به عنوان سوغات به گردشگران ارائه می شود، درب بازکن های منقوش به چهره پاپ هستند.

عجیب ترین سوغاتی های جهان3

2. جمجمه تزئینی | Decorative Skull

عجیب ترین سوغاتی های جهان: یکی از معروف ترین فستیوال های مکزیک که سالانه تعداد فراوانی از گردشگران را به خود جذب می کند، فستیوال مردگان است. جمجه ها و استخوان های مردگان از مهمترین تزئینات مورد استفاده در این فستیوال هستند که در زمان جشن می توان آنها را در جای جای مکزیک مشاهده کرد. همین موضوع سبب شده تا جمجه های تزئینی به عنوان یکی از یادبودها این فستیوال، به عنوان سوغات در مکزیک عرضه شوند

عجیب ترین سوغاتی های جهان2
جمجمه تزئینی | Decorative Skull

1. عروسک های جادوئی، هائیتی | Haiti Dolls

عجیب ترین سوغاتی های جهان: یکی از عجیب ترین خرافات رایج در میان مردم هائیتی، اعتقاد به جادو و استفاده از ابزار و وسایل عجیب و غریب برای جادو در میان مردمان این کشور است.

یکی از این وسایل عجیب و غریب مورد استفاده در این مراسم ها که راه خود را به فهرست عجیب ترین سوغاتی های دنیا هم باز کرده است، عروسک های جادوئی این منطقه است.

عجیب ترین سوغاتی های جهان1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا