;
سینمافرهنگ و هنر

آیا عموی سوباسا دوست پسر مامان سوباسا بود؟ سانسور صدا و سیما!

عموی سوباسا: این انیمیشن بسیار زیبا و خاطره انگیز که در حدود سال های 1370 برای کودکان دهه شصتی و البته دهه هفتادی پخش می شد و همه کودکان دیروز خاطرات بسیاری از این انیمیشن دارند، که البته جدیدا نیز قسمت جدید انیمشن فوتبالیست ها در حال پخش است. امروز در مطلب جدید سایت گفتنی در مورد روبرتو هُنگو که در انیمیشن دوبله قدیمی عموی سوباسا خوانده می شود می پردازیم که برایتان بسیار جالب خواهد بود. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

عموی سوباسا روبرتو هُنگو و شایعات

شایعه‌ای که خیلی وقت پیش در ایران شروع شده و اکثر مردم این شایعه را واقعیت می‌دانند، که در واقع عموی «سوباسا» دوست مادر سوباسا بوده است. ابتدا باید موضوعی را روشن کنیمکه آن هم لقب یا اسم «عمو» هست. «روبرتو هُنگو» هیچ وقت عموی سوباسا نبوده و فقط مربی سوباسا است. عوامل دوبلاژ فوتبالیست‌ها در ایران لقب عمو را کنار اسم روبرتو گذاشتند و اگر به اورجینال سریال و دوبله انگلیسی این انیمه مراجعه کنید می‌بینید که سوباسا شخص «روبرتو هنگو» را به اسم کوچک یعنی روبرتو صدا می‌کرد، پس تکلیف این موضوع مشخص شد که «روبرتو هنگو» اصلا عموی سوباسا نیست.

ببینید: نانسی عجرم خواننده لبنانی با لباس قرمز در قلب عربستان

عموی سوباسا 2

حالا سراغ سر اصل مطلب می‌رویم؛ «روبرتو هنگو» دوست مادر «سوباسا» بوده و با آوردن لقب «عمو» این موضوع رو در صدا و سیما سانسور کردند. در واقع اصلا این طور نیست؛ «روبرتو هنگو» بازیکن تیم برزیل است که بخاطر پاره شدن پرده شبکیه چشم، دیگر نتوانست فوتبال بازی کند، برای همین قصد خودکشی داشته و توسط پدر سوباسا نجات داده می‌شود.

پدر سوباسا به او پیشنهاد می‌دهد که برای معالجه و انجام آزمایشات بیشتر به ژاپن سفر کند. در جریان این سفر پدر سوباسا در مورد پسرش به روبرتو توضیح می‌دهد و روبرتو، سوباسا را در ژاپن ملاقات می‌کند و تصمیم می‌گیرد که در مدتی که در ژاپن اقامت دارد به سوباسا فوتبال آموزش دهد. پس نتیجه مهم می‌گیریم؛ روبرتو خانواده «ازارا» را از قبل نمی‌شناخته و در ژاپن با مادر سوباسا و خود سوباسا آشنا می‌شود. در زمانی که روبرتو در ژاپن اقامت دارد به سوباسا پیشنهاد می‌دهد که با او به برزیل رفته و آنجا فوتبال حرفه‌ای را یاد بگیرد، اما بعد‌ها متوجه می‌شود که این تصمیم ممکن است به سوباسا و حتی خانواده اش ضربه روحی بزرگی بزند، پس تنهایی به برزیل سفر می‌کند، حال چطور او دوست مادرش هست در صورتی که روبرتو از وارد کردن هر ضربه‌ای به خانواده «ازارا» خودداری می‌کرده؟
یک فعال توییتری در این باره در روزنامه فرهیختگان نوشت: با یک تحقیق ساده اینترنتی می‌شه دید که روبرتو هونگوی، محو استعداد سوباسا می‌شه و تصمیم می‌گیره مربی‌گریش رو به عهده بگیره. هیچ رابطه‌ای هم بین روبرتو و ناتسوکو (مادر سوبا) نیست.

عموی سوباسا 1

 

این مطالب هم جالبه:

سانیا سالاری ارغوان سریال دلدادگان عرب کدوم کشوره؟

عکسای جدید از شخصیت های انیمیشن سوباسا + مقایسه قدیم و جدید

10 انیمیشن‌ مثبت 18 سال که کودکان نباید ببینند!

خیانت جومونگ به سوسانو، حقیقت تکان دهنده در سریال جومونگ که از ما مخفی شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 20 =

دکمه بازگشت به بالا