;
فرهنگ و هنرهنرمندان

فواد بابان گوینده خبر قدیمی الان کارخانه دار شده!+ عکس خانواده

فواد بابان گوینده خبر در ۹ تیر ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمده است اما اصالتاً اهل سنندجی می باشد. او دارای فوق لیسانس رشته مکانی بوده و حدود 40 سال در صدا و سیما در بخش خبری کار گویندگی را انجام می داد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی فواد بابان و تصاویر جدید و خانوادگی وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: زهرا داوودنژاد سلطان نوشابه را می شناسید؟+ معرفی و عکس

بیوگرافی فواد بابان

فواد بابان گوینده اخبار در 9 تیرماه 1332 چشم به چهان گشوده است و فرزند سوم خانواده می باشد دارای ۳ خواهر و ۴ برادر بوده که همگی نزدیک به ۳۰ سال است که در آمریکا زندگی می کنند.

برادرش بابک بابان نیز یکی از گویندگان خبر و مجریان رادیو و تلویزیون است. دوران تحصیلات را در تهران گذراند و مدتی نیز به خاطر شغل پدرش که در ارومیه و کرمانشانه زندگی کرد.

فواد بابان و برادرش
فواد بابان و برادرش بابک

این هم جالبه: بازیگران ایرانی که شوهر میلیاردر دارند را می شناسید؟ معرفی 5 زوج معروف

شروع کار گویندگی

فواد بابان میگوید دوران کودکی من خیلی معمولی و مانند بقیه کودکان گذشت ولی با این تفاوت که پدر من فرهنگی بود و در رادیو کار می کرد، من از 7 سالگی به رادیو می رفتم و گاهی برنامه کودک هم اجرا می کردم.

فواد بابان و حیاتی
فواد بابان و آقای حیاتی

دوران تحصیلیم را در تهران گذراندم فقط یکی-دو سال را در کرمانشاه و ارومیه بودیم آن هم به دلیل اینکه پدرم رئیس انتشارات رادیو تلویزیون مراکز استان ها شد و ما خانوادگی به آنجا نقل مکان کردیم.

فواد بابان1
فواد بابان و همکارانش

بابان از آذر ۵۳ در رادیو تلویزیون کرمانشاه استخدام شد و خبرهای استان کرمانشاه را می خواند، البته بعد از ۶ ماه که اعلام برنامه رادیو را انجام داد، شروع به خواندن خبرهای یک خطی کرد. مدتها برای آشنایی با فضای خبر در استودیو حضور پیدا می کرد و اولین بخش خبری را ساعت ۵ بعد از ظهر ۸ آذر سال ۵۴ به مدت ۱۰ دقیقه خواند.

این هم جالبه: مهرنوش طوسی خانم دکتر سریال نون خ بیرون سریال + عکس و بیوگرافی

کارخانه داری فواد بابان

فواد بابان2

فواد بابان بعد از اینکه از صدا و سیما بازنشسته شد به همراه برادرانش یک کارخانه را تاسیس کردند و در حال حاضر در زمینه کارخانه داری فعالیت میکند و دارای دو کارخانه در زمینه نخ ریسی و محصولات آشامیدنی است.

فواد بابان پس از بازنشستگی وارد کارخانه داری شده و حالا از جمله کارآفرینان موفق در سطح کشور است دو کارخانه در زمینه نخ ریسی و محصولات آشامیدنی دارد.

خوشبختانه در فاز اول ۲۰۰ نفر در کارخانه مشغول به کار میشوند و بعد ۴۰۰ نفر. تلاش کرده ایم خانواده ها به شکل مستقیم و غیرمستقیم صاحب کار شوند.

فعلا کارخانه ریسندگی است. یعنی از پنبه نخ و پلی استر میگیریم. همچنین در فاز بعدی آبمیوه، اسانس میوه و میوه خشک هم اضافه می شود. این کارخانه را در شمال دایر کردیم، زیرا همسرم اهل شمال است و مادرش از خطه سبز شمال. به همین دلیل در آنجا ساکن و مشغول این کار هستیم.

این مطلب هم جالبه: رها دختر تخس سریال مادرانه بعد 10 سال با استایل جدید+ عکس و بیوگرافی

پدر فواد بابان

شکرالله بابان پدر فواد بابان از چهره‌های مشهور رادیو و تلویزیون ایران و از گویندگان پیشکسوت صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود.

فواد بابان و پدرش

این هم جالبه: همسر بهرام افشاری دو متری: عکس های جدید خانوادگی و بیوگرافی

ازدواج فرزندان

فواد بابان سال ها پیش با یک خانم شمالی و اهل شمال کشور ازدواج کرده و ثمره ازدواج آقای بابان، چند فرزند است‌ البته فرزندانش در زمینه گویندگی فعالیت ندارد، فقط دخترش اظهار علاقه کرده است.

نویسندگی

او سال ها به تدریس گویندگی مشغول بود و در زمینه گویندگی ۲ کتاب نوشت که در حال حاضر در دانشگاه های گوناگون تدریس می شود.

خانواده و زندگی شخصی

فؤاد بابان، فرزند سوم خانواده هست، ۳ خواهر و ۴ برادر دارد. ارتباطم با خواهر و برادرم عالی است، جالبه دو تا از برادرهایش الان ۳۰ ساله در آمریکا با هم زندگی می کنند. برادرش بابک بابان نیز یکی از گویندگان خبر و مجریان رادیو و تلویزیون است.

او درباره خانواده اش گفته: با توجه به اینکه در تهران زندگی می کردیم، پدرم می گفت چون کرد هستیم باید در خانه با زبان کردی صحبت کنیم فقط یکبار کردی حرف نزدم و به خاطر همین پدرم یک سیلی به من زد به این دلیل که می گفت محیط طوری است که فارسی را یاد می گیرید و همین یکبار در خانه تنبیه شدم ولی در مدرسه چند بار مورد تنبیه قرار گرفتم. هنوز هم در خانه با خواهر و برادر و فرزندانم کردی صحبت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا