;
سینمافرهنگ و هنر

فیلم لبخند(Smile): داستانی در مورد سلامت روان، افسردگی، تروما و خودکشی

فیلم لبخند(Smile): یک فیلم ترسناک روان‌شناختی فراطبیعی است که ترس‌های حیله‌گر، فضایی پر از تعلیق و پیامی مرتبط با احساس گناه و غلبه بر درد‌های التیام نیافته قدیمی را ارائه می‌کند. در ادامه با نقد فیلم Smile همراه بخش فرهنگ و هنر باشید.

به طور کلی فیلم لبخند(Smile) مصداق بارز دمیدن زندگی جدید در جامپ اسکرهای قدیمی است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی پارکر فین، در همان سکانس ابتدایی خود دکتر رز کاتر (سوزی بیکن)، روان‌درمانگری را که قرار است بدترین روز زندگی‌اش را سپری کند، به ما معرفی می‌کند.

در حین درمان بیماران در بیمارستان، دکتر کاتر با لورا ویور (کیتلین استاسی) یک بیمار جدید ملاقات می‌کند. لورا یک حادثه دردناک را پشت سر گذاشته است (دیدن یک استاد در کالج خود که در مقابل او خودکشی می‌کند). اکنون، لورا موجودی را می‌بیند که با لبخندی وحشتناک به او خیره شده است.

همچنین بخوانید: عصبانیت پریتی زینتا از دست گدای نیازمند: دخترم را آزار ندهید!

 روند داستان فیلم لبخند(Smile):

در حالی که لورا سعی می‌کند شرایط خود را به دکتر کاتر توضیح دهد، ناگهان همه چیز تغییر می‌کند. او در حالی که به طرز وحشتناکی به دکتر کاتر لبخند زده، گلوی خود را می‌برد و زندگی دکتر درمانگر را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند. از این لحظه به بعد، رز در مأموریتی است تا خود و دیگران را متقاعد کند که لبخندی که می‌بیند واقعی است و توهم نیست. او باید بفهمد که چگونه زندگی خود را نجات دهد و همچنین با آسیب‌های روحی خود نیز روبرو شود.

فیلم لبخند(Smile): یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر است که به دلیل یک مطالعه شخصیت غم‌انگیز و یک جشنواره ترسناک از صحنه‌های جامپ‌اسکر خواستنی و تماشایی است. فراتر از این موارد لبخند به چند دلیل یک فیلم ترسناک به یاد ماندنی است.

اول این که ترس واقعی و دارای اتمسفر فیلم ناشی از کارگردانی روان پارکر فین است؛ و دومین دلیل ترس از یک لبخند ساده است. در واقع، نیروی پشت این پوزخندها یکی از به یاد ماندنی ترین تهدیدات اخیر در آثار ترسناک است و می‌تواند نشانگر پتانسیل فیلم به عنوان یک فرنچایز در آینده باشد.

حضور موجودی مرموز در فیلم لبخند(Smile):

همچنین یکی دیگر از بهترین عناصر فیلم Smile تعهد آن به مبهم گذاشتن جزئیات موجودی است که تمام خشونت فیلم ناشی از حضور پنهان آن است. در قلب فیلم لبخند موجودی بی نام و مرموز قرار دارد.

نیروی بدخواه که از طریق تروما یا آسیب روانی گسترش می‌یابد و ادراک میزبان از واقعیت را هدف قرار می‌دهد و آنها را در سطح ذهنی و روانی می‌شکند. این نکته در حالی است که فیلمساز آن را به عنوان یک تهدید تعریف می‌کند و بی سر و صدا آن را به عنوان یک هیولای مهم برای فیلم‌های ترسناک بالقوه احتمالی در آینده کنار می‌گذارد.

نقد فیلم لبخند(Smile):

بیشتر داستان از دریچه آسیب روانی در کودکی و البته بزرگسالی روایت می‌شود. بنابراین به دلیل اینکه در مواجهه با آسیب‌های روحی در پایان فیلم، قوس رستگاری تقریباً امیدوارکننده‌ای نخواهیم داشت، به همین دلیل تماشای این فیلم را برای مخاطب ناامید و البته از منظر روحی لطیف توصیه نخواهیم کرد.

اما با وجود تمام این تفاسیر لبخند یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های استودیویی در سال‌های اخیر است. اگر فیلم ترسناک دوست دارید و البته از روح و روان محکم و سرشار از امید برخوردار هستید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

مطالب بیشتر برای دیدن:

شاید جالب باشد: کارا دلوین مدلینگ را ترک خواهد کرد! علت این تصمیم غیر منتظره چیست؟

همچنین بخوانید: زیباترین زنان کره ای از نظر چت جی پی تی: هوش مصنوعی این بازیگران را زیباترین می داند!

همچنین بخوانید: نگرانی طرفداران آریانا گرانده از وضعیت ظاهری جدیدش!

سکانس های مرگبار هالیوود که بازیگران را تا پای مرگ برده است!

آزمون شخصیت خوابیدن: شما چه شکلی می خوابید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا