;
فرهنگ و هنرهنرمندان

مرگ بروس ویلیس بازیگر جان سخت+ عکس همسران جوان و جذابش

خبر درگذشت بروس ویلیس، ستاره محبوب سینما، بسیار تکان‌دهنده و غم‌انگیز است. او که به خاطر نقش‌های اکشن و شخصیت کاریزماتیکش شناخته می‌شد، جای خالی بزرگی در دنیای سینما ایجاد کرده است.

در مارس ۲۰۲۲، خانواده بروس ویلیس اعلام کردند که وی پس از ابتلا به زبان‌پریشی بازنشسته می‌شود. در فوریهٔ ۲۰۲۳ اعلام شد که او به زوال عقل پیشانی گیجگاهی مبتلاست. او (چهارشنبه ۱۰ مرداد) در ۳۱ جولای ۲۰۲۴ به علت بیماری درگذشت. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی بروس ویلیس را بخوانید و تصاویر خانوادگی وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بیوگرافی آزیتا ترکاشوند و زندگی خصوصی اش+ عکس های جدید

بیوگرافی بروس ویلیس بازیگر جان سخت

بروس ویلیس به عنوان یکی از چهره‌های شاخص سینمای اکشن، بر نسل‌های بسیاری از سینماگران و علاقه‌مندان تاثیر گذاشت. فیلم‌های او مانند مجموعه فیلم‌های “جان سخت” و “پالپ فیکشن” به آثار کلاسیک تبدیل شدند و همچنان مورد توجه قرار دارند. درگذشت ویلیس پایان یک دوران طلایی در سینمای اکشن محسوب می‌شود.

والتر بروس ویلیس (انگلیسی: Walter Bruce Willis؛ زادهٔ ۱۹ مارس ۱۹۵۵) بازیگر سابق آمریکایی است. او با نقش اصلی مجموعهٔ کمدی-درام مون‌لایتینگ (۱۹۸۵–۱۹۸۹) به شهرت رسید و در بیش از صد فیلم ظاهر شد که در این میان با بازی در نقش جان مک‌کلین در فرنچایز جان‌سخت (۱۹۸۸–۲۰۱۳) به‌عنوان قهرمان سینمای اکشن مورد توجه قرار گرفت.

در مارس ۲۰۲۲، خانواده ویلیس اعلام کردند که وی پس از ابتلا به زبان‌پریشی بازنشسته می‌شود. در فوریهٔ ۲۰۲۳ اعلام شد که او به زوال عقل پیشانی گیجگاهی مبتلاست.

خانواده بروس ویلیس
خانواده بروس ویلیس

آغاز زندگی

والتر بروس ویلیس در ۱۹ مارس ۱۹۵۵ در ایدار-اوبراشتاین در آنچه که آن زمان آلمان غربی بود به دنیا آمد. مادرش مارلین یک آلمانی اهل کاسلو پدرش دیوید ویلیس یک سرباز آمریکایی بود. او یک خواهر کوچکتر به نام فلورانس و دو برادر کوچکتر به نام‌های رابرت (متوفی) و دیوید دارد.

پدرش در سال ۱۹۵۷ از خدمت در ارتش معاف شد و خانواده را به زادگاهش کرنیس پوینت، نیوجرسی جابه‌جا کرد. ویلیس پیشینهٔ خود را «صف طولانی از مردم یقه‌آبی» توصیف کرده است.مادرش در بانک کار می‌کرد و پدرش جوشکار، استاد مکانیک و کارگر کارخانه بود.

ویلیس با لکنت سخن می‌گفت. او در دبیرستان پن گروو در شهر کرنیس پوینت تحصیل کرد. ویلیس به انجمن نمایش پیوست و متوجه شد که بازیگری روی صحنه لکنتش را کاهش می‌دهد. وی در نهایت به عنوان رئیس شورای دانش‌آموزی انتخاب شد. او در سال ۱۹۷۳ از دبیرستان پن گروو فارغ‌التحصیل شد.

پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، ویلیس به عنوان مأمور امنیتی در نیروگاه هسته‌ای سیلم مشغول به کار شد و اعضای گروه کارکنان را در کارخانهٔ دوپون واقع در دیپ‌واتر جابه‌جا می‌کرد. او پس از کار به‌عنوان بازرس خصوصی به بازیگری روی آورد. او نقش بازرس خصوصی را بعدها در سریال کمدی-درام مون‌لایتینگ و فیلم اکشن-کمدی آخرین پسر پیشاهنگ بازی کرد.

ویلیس در برنامهٔ آموزشی نمایش در دانشگاه ایالتی مونت‌کلر ثبت‌نام کرد. او آن‌جا برای بازی در نمایش گربه روی شیروانی داغ انتخاب شد. او این آموزشگاه را در سال ۱۹۷۷ ترک کرد و به شهر نیویورک نقل مکان کرد، جایی که برای هزینه‌های شخصی خود اوایل دههٔ ۱۹۸۰ به عنوان متصدی بار در منهتن مشغول به کار شد. او در این هنگام در محلهٔ هلز کیچن زندگی می‌کرد.

ازدواج اول و دوم

بروس ویلیس در سال ۱۹۸۷ با هنرپیشه معروف هالیوود یعنی دمی مور ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه دختر است. ازدواج مور و ویلیس بیشتر از ۱۳ سال دوام نیافت و این دو در سال ۲۰۰۰ از یکدیگر جدا شدند. همسر دوم بروس ویلیس اما همینینگ بود.

بروس ویلیس بازیگر جان سخت1
دمی مور همسر اول بروس ویلیس
بروس ویلیس بازیگر جان سخت2
اما همینینگ همسر دوم بروس ویلیس

شروع زندگی هنری

بروس ویلیس در اواخر دهه ۱۹۸۰ با بازی در چند مجموعه تلویزیونی، فعالیت هنری خود را آغاز نمود و به ویژه به خاطر بازی در نقش جان مک‌کلین در سری فیلم‌های جان سخت به شهرت رسید.

ویلیس همچنین در چندین مجموعه تلویزیونی نیز حضوری موفق داشته و چند آلبوم موسیقی نیز منتشر نموده‌است. وی در مجموع در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی حضور داشته که از این بین می‌توان به داستان عامه‌پسند، شهر گناه، جان‌سخت، آرماگدون، لوپر، و حس ششم اشاره نمود.

آثار ویلیس در مجموع و به‌طور خالص بین ۲٫۵۵ تا ۳٫۰۴ میلیارد دلار آمریکا در گیشه‌های آمریکای شمالی فروش داشته که از لحاظ پر کردن گیشه هفتمین هنرپیشه نقش اول و هشتمین هنرپیشه نقش مکمل است. ویلیس همچنین دو بار برنده جایزه امی، یک بار برنده جایزه گلدن گلوب و چهار بار نامزد دریافت جایزه ساترن شده‌است.

بروس ویلیس در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۰۶

بروس ویلیس در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت که از دنیای سینمای اکشن کناره‌گیری کند. او دلیل این تصمیم را خسته شدن از بازی در این نوع فیلم‌ها اعلام کرد.

داستان تلخ زندگی بروس ویلیس در کتاب همسرش

همسر بروس ویلیس قرار است کتابی درباره تجربه خود به عنوان مراقب بروس ویلیس، ستاره سابق فیلم‌های اکشن هالیودی، پس از ابتلا به زوال عقل منتشر کند. این کتاب که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده قرار است در سال ۲۰۲۵ توسط انتشارات ماریا شرایور منتشر شود و در واقع راهنمایی الهام‌بخش برای کسانی خواهد بود که به دنبال حمایت از بیماران مبتلا به زوال عقل هستند.

اما همینینگ، همسر بروس ویلیس، در مصاحبه‌ اخیر خود عنوان کرده است: «برای بسیاری از مردم، اولین نقطه برخورد با این بیماری در مطب پزشکشان دریافت می‌شود. من فکر می‌کنم بسیار مهم است که چگونه این اطلاعات از پزشک به بیمار و عزیزان منتقل شود. داشتن منابع و اطلاعات در دسترس ضروری است. من از تجربه خود و سایر شرکای مراقبتی که با آنها صحبت کرده‌ام متوجه شدم که داستان‌های ما متاسفانه مشابه است.»

به گزارش گاردین، بیماری بروس ویلیس برای نخستین‌بار در مارس ۲۰۲۲ علنی شد، زمانی که خانواده او اعلام کردند به دلیل اختلالی که باعث مشکل در زبان یا گفتار می‌شود، از بازیگری کناره‌گیری می‌کند. یک سال بعد اعلام شد که او به طور رسمی مبتلا به زوال عقل فرونتوتمپورال (FTD) شده است.

به گفته موسسه ملی پیری، علائم این بیماری شامل مشکلات عاطفی، مشکل در برقراری ارتباط، دشواری در راه رفتن و مشکل در کار است. هنگامی که بیماری این بازیگر علنی شد، بازیگران و کارگردانانی که با ویلیس همکاری کرده بودند، اعلام کردند که سال‌ها نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت شناختی او بیان کرده‌اند، زیرا او همواره تلاش می‌کرد تا دیالوگ‌ها را به خاطر بسپارد.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، اِما همینینگ فاش کرد که مراقب اصلی بروس ویلیس شده و عنوان کرد دشوار است بدانیم که آیا این بازیگر ۶۸ساله به طور کامل بیماری خود را درک کرده است یا خیر.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا