;
فرهنگ و هنرهنرمندان

همسران نصرالله رادش استاد طنز ایران+ عکس و بیوگرافی

نصرالله رادش (زادهٔ ۱۲ آذر ۱۳۴۵) هنرپیشه اهل ایران است. او با بازی در مجموعه «پرواز ۵۷» به کارگردانی «مهران مدیری» به تلویزیون آمد و با حضور در مجموعه‌هایی نظیر ساعت خوش، روزگار جوانی و زیر آسمان شهر به شهرت رسید.

پس از چند سال وقفه، نام رادش با بازی در نقش «حیف نون» در مجموعهٔ «باغ مظفر» و یک ربات در مجموعهٔ مسافران، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی نصرالله رادش و تصاویر جدیدش را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: الهه جعفری کراش جواد نوروز رنگی بیرون از سریال چه جذابه + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی نصرالله رادش

نصرالله رادش بازیگر سینما و تلویزیون متولد 12 آذر 1345 در آبادان است. نصرالله رادش در خانواده ای پرجمعیت در جنوب کشورمان به دنیا آمده، پدر و مادرش اهل بهبهان خوزستان هستند و پنج خواهر و برادر داشته و خودش فرزند آخر خانواده است. خانواده نصرالله رادش دو سال بعد از شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد، رادش تا 14 سالگی در آبادان زندگی کرده است.

نصرالله رادش3

همسران نصرالله رادش

ازدواج اول و طلاق

نصرالله رادش در سالهای شروع بازیگری اش یک بار ازدواج کرد و ثمره ازدواجش یک فرزند پسر به نام پرهام می باشد اما بعد از گذشته چندسال در سال 1394 از همسرش جدا شد.

او در مورد طلاقش در مصاحبه ای گفت من با ادمی ازدواج کرده ام و از هم جدا شده ایم همه آدما دارای نقاط ضعف و مثبت هستند و همسر من آدم خوبی بود اما تصمیم گرفت که از من جدا شود من بهش خیلی وابسته بودم و نمی توانستم دوری و جدایی اش را تحمل کنم و به او حق می دهم چون هر انسانی حق انتخاب دارد و هرکس می تواند جدا شود و من اون لحظه فکر می کردم داره به من ظلم می کند اما حالا بهش حق می دهم.

این هم جالبه: زهره حمیدی از ازدواج در سن 16 سالگی تا بازیگری و سرطان

نصرالله رادش و ازدواج دوم

نصرالله رادش1

نصرالله رادش در سال 1396 عکس همسرش آرزو محمود را رسانه ای کرد، این زوج توسط یک دوست مشترک به یکدیگر معرفی شدند و مراسم عروسی شان هنری و خیلی ساده بدون شلوغ کاری برگزار شد.

نصرالله رادش4

نصرالله رادش در دورهمی و در گفتگو با مهران مدیری عنوان نمود که چندماهی است که خانمی وارد زندگیم شده که هیچ یک از کارهای من را ندیده و این اتفاق برایم خیلی با ارزش است که من را برای شخصیت خودم می خواهد. آرزو محمود همسر دوم نصرالله رادش بوده و ایشان سالها قبل ازدواج کرده و بعد از مدتی از همسر خود جدا شده است.

این هم جالبه: شهرام لاسمی قلقلی برنامه کودک در 59 سالگی کنار همسر باکلاسش+ بیوگرافی

فرزند نصرالله رادش

نصرالله رادش از ازدواج اول خود صاحب پسری به نام پرهام است که بسیار فوتبالی بوده و طرفدار استقلال می باشد، او به موسیقی، زبان انگلیسی،شنا و…علاقمند است.

نصرالله رادش2

نصرالله رادش خواستگاری

فیلم خواستگاری نصرالله رادش در فضای مجازی بسیار وایرال شده که مربوط به مجموعه شوخی کردم است، شوخی کردم مجموعه‌ای ویدئویی به کارگردانی مهران مدیری است که در قالب طنز آیتمی برای پخش در شبکه رسانه‌های تصویری آماده شد و شامل آیتم های متنوع با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و… است.

خصوصیات اخلاقی رادش

یکی از مشکلات جالب او حفظ نکردن آدرس ها است. او از زمان ودکی آدرس ها را گم می کرد و این فقظ شامل خیابان و بزرگراه ها نبود و حتی آدرس خانه ها را هم گم می کرد. او نمی تواند رانندگی کند. او از بچگی بسیار پرخور و شکمو بوده است.

نصرالله رادش 6

تحصیلات نصرالله رادش

نصرالله رادش یک دوره دو ساله بازیگری تئاتر را تا سال 1370 در فرهنگسرای نیاوران گذراند و در دانشگاه فوق دیپلم تئاتر گرفت.

ورود نصرالله رادش به عرصه هنر

نصرالله رادش به تئاتر علاقمند بود و بعد از آن با مجموعه «پرواز 57» به کارگردانی مهران مدیری جلوی دوربین رفت. در دانشگاه درس خواندم و در جشن فارغ التحصیلی در فرهنگسرای نیاوران شرکت نمودم، خانم گلرخ حقیقی همسر سعید آقاخانی از ما فیلم گرفت و این فیلم را نزد مهران مدیری برد، آقای مدیری نیز دنبال بازیگر بود که ما را انتخاب کرد و تست گرفت و به مجموعه پرواز 57 پیوستم.

نصرالله رادش 8

ورود به سینما

نصرالله رادش سال 1378 با فیلم «شیرهای جوان» وارد سینما شد. شیرهای جوان یک فیلم رزمی به کارگردانی و نویسندگی محسن محسنی‌نسب داستان زندگی یک ورزشکار رشته کاراته است که در مسابقات در شهر کیف برای او اتفاقاتی رخ می‌دهد.

شهرت نصرالله رادش

نصرالله رادش با مجموعه «ساعت خوش» به شهرت رسید و حضور موفقی در سریال زیر آسمان شهر، باغ مظفر در تلویزیون داشت و با سریال مسافران به کارگردانی رامبد جوان در نقش شصت و یک خوش درخشید.

نصرالله رادش در برنامه نوروزی شبکه دوم سیما با ذکر برخی از خاطرات خود از راننده ای می گوید که کتابی به او معرفی کرده و حالش را خوب کرده است. نام این کتاب معجزه شکرگزاری نوشته راندا برن است و به مسائلی مانند قدرشناسی از نعمت ها می‌پردازد.

ساخت صورتک

نصرالله رادش علاوه بر بازیگری سالهاست به ساخت صورتک‌های زیبایی رو آورده‌است. او این کار را از دوران دانشجویی خود و با خمیر نان بربری آغاز کرده‌است و بعد از آن با موادهای مختلف مثل خمیر بازی و خمیر گل چینی اقدام به ساخت آن‌ها نموده‌است. او همچنین نمایشگاه‌هایی هم برای ارائه صورتک‌های گلی به عموم، برگزار گرده است. ویژگی خاص این صورتک‌ها بداهه‌پردازی آنهاست. آثار او عموماً ذهنی و بدون مدل هستند.

مجموعه تلویزیونی

سالنام مجموعهسمتکارگردانتوضیحات
۱۳۷۱پنچریبازیگرهرمز هدایتشبکه ۲
۱۳۷۲پرواز ۵۷بازیگرمهران مدیریشبکه ۲
۱۳۷۳ساعت خوشبازیگرمهران مدیریشبکه ۲
۱۳۷۴سال خوشبازیگرمهران مدیریشبکه ۲
۱۳۷۵هوای تازهبازیگرمحمد رحمانیان

حسن فتحی

شبکه ۳
۱۳۷۶سلام سلامبازیگرسیدعلی سمنانیشبکه تهران
۱۳۷۶گل من گلیبازیگرقاسم جعفریشبکه تهران
۱۳۷۷دردسر بزرگبازیگرعلی عبدالعلی‌زادهشبکه ۲
۱۳۷۷روزگار جوانی (سری اول)بازیگرشاپور قریبشبکه تهران
۱۳۷۸روزگار جوانی (سری دوم)بازیگراصغر توسلیشبکه تهران
۱۳۷۸شب‌زدگانبازیگرمحسن محسنی‌نسبشبکه تهران
۱۳۸۰زیر آسمان شهربازیگرمهران غفوریانشبکه ۳
۱۳۸۰طبقه وسطبازیگرمهران غفوریانشبکه تهران
۱۳۸۱آشتی کنانبازیگرمجید صالحیشبکه ۳
۱۳۸۳او مثبت +oبازیگرعلی شاه‌حاتمیشبکه ۱
۱۳۸۴اکسیژنبازیگرمهدی مظلومیشبکه تهران
۱۳۸۵باغ مظفربازیگرسینا صنعتیشبکه ۳
۱۳۸۷مرد هزارچهرهبازیگرمهران مدیریشبکه ۳
۱۳۸۸دفتر مشقبازیگرکریم سربخششبکه قرآن
۱۳۸۸مسافرانبازیگررامبد جوانشبکه ۳
۱۳۹۰خانه اجاره‌ایبازیگررامین ناصرنصیر

شاهد احمدلو

شبکه ۳
۱۳۹۰کسی خوابه؟بازیگرسید جواد رضویانشبکه ۱
۱۳۹۱مهمانان ویژهبازیگرسیدجواد رضویانشبکه تهران
۱۳۹۳-۱۳۹۴در حاشیهبازیگرمهران مدیریشبکه ۳
۱۳۹۴در حاشیه ۲بازیگرمهران مدیریشبکه ۳
۱۳۹۷محله گل وبلبلبازیگراحمد درویشعلی پورشبکه ۲
۱۳۹۸دنیای گمشدهبازیگرامین امانیشبکه ۲
۱۴۰۱جزر و مدبازیگرعلی عبدالعلی زادهشبکه ۲

سینمایی

 
سالفیلمکارگردان
۱۳۷۸شیرهای جوانمحسن محسنی‌نسب
۱۳۸۴سرتو بدزد رفیقعلی عبدالعلی‌زاده
۱۳۸۷نظام از راستمحمدرضا ورزی
۱۳۹۰خنده در بارانداریوش فرهنگ

شبکه نمایش خانگی

سالاثرکارگردان
۱۳۸۵فضانوردانسیامک انصاری
۱۳۹۲گنج مظفرمهران مدیری
۱۳۹۲شوخی کردم…!مهران مدیری
۱۳۹۴عطسهمهران مدیری
۱۳۹۹شام ایرانیسعید ابوطالب
۱۴۰۱بالاحسن امیری
۱۴۰۲ناتومهدی صفی یاری
۱۴۰۲اسکارمهران مدیری

تئاتر

 
سالاثرکارگردان
۱۳۹۶ماجراهای حسنی و عمو رادشمهرداد نظری

 

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. نصرالله رادش یکی از بهترین بازیگران طنز ایرانی است که دارای شخصیتی دوست داشتنی است او دارای اخلاق نیکو و پسندیده ای است 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا