;
سبک زندگیمهارت های زندگی

4 گیاه آپارتمانی جان سخت که هیچیش نمی شه!

گیاه آپارتمانی جان سخت: بسیاری از مردم می گویند که اگر شرایط ایده آلی برای گیاه ایجاد کنید، هر گیاهی می تواند عمر طولانی داشته باشد. این کاملا طبیعی است، اما برخی از گیاهان حتی در شرایط سخت دوام بیشتری دارند. در سبک زندگی مجله گفتنی قصد داریم بادوام ترین گیاهان آپارتمانی را معرفی کنیم. با یک سبک زندگی دیگر از مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: قابل توجه خانم های متاهل: تو این 2 موقعیت حواست به شوهرت باشه

زامیفولیا

در گروه گیاهان خانگی، زامیفولیا، با دوام ترین گیاه آپارتمانی به شمار می رود. این گیاه به نام گیاه همیشه سبز نیز معروف است. زامیفولیا می‌تواند در مقابل شرایط سخت دوام بیشتری از خود نشان دهد.

یکی از مناسب‌ترین گیاهان برای آپارتمان، گیاه زامیفولیا می‌باشد زیرا مقاومت و دوام زیادی داشته و می‌تواند در منازل با نور کم نیز ماندگاری داشته باشد. همچنین برای افرادی که مبتدی هستند و می‌خواهند گل و گیاه در خانه نگهداری کنند، خرید گل زاموفیلیا با گلدان انتخاب مناسبی می‌باشد. زیرا خشک کردن و از بین بردن آن راحت نیست.

از دست ندهید: بهترین روش های آسان و جالب برای تمیز کردن برگ گیاهان خانگی!

شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا

نور مورد نیاز زامیفولیا نور متوسط است اما اگر منزل شما نور کمی دارد باز هم می‌توانید از زامیفولیا استفاده کنید. این گیاه نور مستقیم را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد.

آب مورد نیاز این گیاه بسیار کم است. برای زمان آبیاری آن دقت کنید که سطح خاک و ۵ سانتی متر سطح رویی آن نیز خشک باشد. زیرا آب دادن زیادی و ماندن آب درون خاک آن باعث پوسیدن ریشه می شود. خاک مناسب برای زامیفولیا نیز خاکی است که زهکشی بالایی داشته و سبک نیز باشد. این گیاه رشد کمی دارد و این کاملا طبیعی است. در نتیجه لازم نیست به آن کود بدهید.

سانسوریا

سانسوریا انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها در فضای باز و برخی دیگر در فضای بسته و آپارتمان می‌توانند رشد کنند. این گیاه یکی از مناسب‌ترین و بهترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان می‌باشد زیرا دوام و ماندگاری بالایی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده است، سانسوریا به عنوان با دوام ترین گیاه آپارتمانی به شمار رود.

به طور مثال در برابر نور کم و خشک بودن محیط مقاوم است. در نتیجه می‌توان آن را حتی در بانک‌ها و یا اداره‌ها نیز نگهداری کرد. این گیاه به طور طبیعی و ژنتیکی دوام بالایی دارد اما به وجود آوردن شرایط مناسب زندگی برای او، باعث طول عمر بیشتر و رشد بهترش نیز می شود. پس اگر به دنبال گیاهی خانگی با ماندگاری بالا هستید، در خرید سانسوریا شک نکنید.

شرایط نگهداری و مراقبت از گیاه سانسوریا

آبیاری کم، نور کامل و غیر مستقیم، دمای بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد، خاک کمپوست و … از نیازهای این گیاه می‌باشد. حتی اگر شما نتوانید این شرایط را برای آن به وجود آورید باز هم سانسوریا دوام بالایی خواهد داشت.

پتوس

این گیاه به دلیل نیاز نداشتن به میزان خاصی از نور و آب می‌تواند به عنوان با دوام ترین گیاه آپارتمانی معرفی شود. پوتوس هوای مکان مورد نظر شما را تصفیه کرده و یکی از پر طرفدارترین و زیباترین گیاهان رونده به شمار می‌رود.

این گیاه به صورت ژنتیکی طول عمر بالاتری نسبت به برخی دیگر از گیاهان دارد. پس خرید گیاه پتوس می‌تواند یکی از گزینه‌های شما جهت اضافه کردن گل های با دوام آپارتمانی به منزلتان باشد.

یکی از معروف‌ترین گیاهان آپارتمانی گیاه گندمی می‌باشد. نام دیگر این گیاه، سجافی نیز است و در لیست گل های آپارتمانی با عمر طولانی جای می گیرد. زیرا علاوه بر طبیعتی که دارد می‌تواند در شرایط سخت نیز دوام بالایی داشته باشد.

این هم جالبه: بهترین روشهای از بین بردن لکه های روغن از دیوار آشپزخانه!

 گیاه گندمی

نور مورد نیاز این گیاه در حد متوسط است اما با این حال در نور کم نیز می‌تواند رشد کند. گندمی خاک همیشه مرطوب و خیس را می پسندد پس بهتر است برای رشد سریع‌تر آن از خاک قلیایی استفاده شود.

برایتان جالب خواهد بود

بهترین ترفند نگهداری سبزی خوردن: تا یک هفته تازه می مونه!

علت پوشیدن لباس مردانه توسط زنان؛ چرا بعضی خانوم ها اینطورین؟

بهترین نگهداری پرتقال با این روش که باور نمی کنی!

راهکار تمیز کردن قابلمه سوخته که تا حالا نمی دونستی+ سفید و براق مثل روز اول!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا