;
فرهنگ و هنرموسیقی

چرا گوش دادن به موسیقی قبل از خواب، بد است؟

مضرات موسیقی قبل از خواب: یک مطالعه نشان داد که گوش دادن به موسیقی قبل از رفتن به رختخواب کیفیت خواب را کاهش می دهد. پدیده ای به نام “کرم گوش” با خواب تداخل دارد.

یک تیم تحقیقاتی روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه بیلور در ایالات متحده اخیراً رابطه بین کرم گوش و کیفیت خواب را در 50 شرکت کننده بررسی کردند. در نتیجه، تأیید شد که کسانی که به طور مرتب کرم گوش را تجربه می کنند، شش برابر بیشتر از کسانی که این کار را نمی کنند، در معرض کیفیت پایین خواب هستند.

کرم گوش اصطلاحی است که به پدیده ای اشاره دارد که در آن یک آهنگ خاص همچنان در ذهن شما پخش می شود حتی زمانی که شما واقعاً موسیقی را نمی شنوید. به عبارت دیگر به آن کرم مغزی نیز می گویند. بر اساس یک مطالعه، این یک پدیده رایج است که 98٪ از انسان ها کرم گوش را تجربه می کنند.

شاید جالب باشد: آیشواریا رای و دخترش در مت گالای هندی: دخترش به خودش رفته یا آبیشک؟

مضرات موسیقی قبل از خواب

مضرات موسیقی قبل از خواب

برای این مطالعه، تیم تحقیقاتی ابتدا مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها را روی 209 شرکت‌کننده در مورد کیفیت خواب، عادات گوش دادن به موسیقی و فراوانی کرم‌های گوش قبل و بعد از خواب انجام دادند. از بین آنها 50 نفر انتخاب شدند و با تجهیزات پلی سومنوگرافی که EEG، تنفس، تنش عضلانی، حرکت و فعالیت قلبی در خواب را اندازه گیری می کند، متصل شدند و سپس تاثیر کرم گوش بر کیفیت خواب مورد بررسی قرار گرفت.

مضرات موسیقی قبل از خواب

در نتیجه، مشخص شد که کرم‌های گوش زمانی که درست قبل از خواب با شنیدن موسیقی دچار اختلال می شوند و افرادی که از اختلال کرم گوش رنج می برندند، شب ها بیشتر از خواب بیدار می شوند و مدتی نمی توانند تمرکز کنند و بخوابند. دلیل این است که مغز ساعت ها پس از قطع موسیقی به پردازش موسیقی می پردازد و نمی تواند در حالت استراحت قرار بگیرد. در نتیجه استفاده از الکتروانسفالوگرافی (EEG)، روشی برای ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز در آزمایش، اندازه‌گیری‌های شرکت‌های EEG که از درد گوش می‌برند، نوسانات آهسته‌تری را در طول خواب نشان دادند. به طور خاص، افزایش در نوسانات آهسته در منطقه مربوط به قشر شنوایی غالب بود. نوسانات آهسته نشانگر فعال شدن حافظه است که در آن حافظه از حالت فعال به حالت غیرفعال تبدیل می شود. می توان گفت نتیجه بر خلاف عقل سلیم است که نشان می دهد نمی توان از طریق موسیقی خواب راحت داشت.

لینک های مرتبط:

معروف ترین گروه های موسیقی در دنیا که هر جوان امروزی باید بشناسد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + ده =

دکمه بازگشت به بالا