;
فرهنگ و هنرهنرمندان

خبر بد برای دارندگان گوشی های شیائومی؛ با تلگرام خداحافظی کنید!

گوشی های شیائومی: گزارشی که توسط سایت bleepingcomputer منتشر شده، نشان می‌دهد تلگرام روی گوشی های شیائومی به‌عنوان یک اپلیکیشن مخرب شناسایی شده و از اجرای آن جلوگیری می‌شود!

یکی از امکانات امنیتی رابط کاربری سفارشی MIUI 13 شیائومی که امسال روی گوشی‌های این برند نصب شده، از نصب بد افزارها روی این دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند. شاید این ویژگی سودمندی به‌نظر برسد، اما ظاهرا کاربران را به‌دردسر خواهد انداخت. بسیاری از کارشناسان غربی بر این باورند که شیائومی نیز می‌خواهد راه هواوی را در پیش بگیرد و این شرکت را متهم به جاسوسی برای حزب کمونیست چین می‌کنند.

به‌اعتقاد کارشناسان، قابلیت امنیتی جدید MIUI 13 با هدف کنترل فعالیت‌های کاربران و سانسور کردن اپلیکیشن‌ها طراحی و روی گوشی های شیائومی اجرا شده است. پس از نصب این بروزرسانی، گوشی شما ممکن است بسیاری از اپلیکیشن‌ها را مخرب تشخیص دهد و اقدام به حذف یا جلوگیری از نصب آن‌ها کند. در حالی که همان برنامه ممکن است روی گوشی دیگر برندها از جمله سامسونگ نصب شود!

پیشنهاد می شود: راز کثیف جوانی هالیوودی ها: استفاده از خون کودکان!

این هم جالبه: سریال جومونگ3: زمان پخش و عکس های بازیگراناین هم جالبه: سریال جومونگ3: زمان پخش و عکس های بازیگران

تلگرام به‌صور‌ت سیستمی روی گوشی‌های شیائومی مسدود می‌شود!

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که ظاهرا توسط این نرم افزار مخرب شناسایی شده، پیام‌رسان پرطرفدار تلگرام است. MIUI زمانی که اپ تلگرام را شناسایی می‌کند، پیغام هشدار زیر را به‌نمایش می‌گذارد.

The app has not passed Xiaomi’s security review. This app is fraudulent, and using it may lead to risks like fraudulent deductions or unwarranted consumption. For security reasons, it is advised to activate security measures to ensure application safety and guard against risky apps

ترجمه: این اپ در بررسی امنیتی شیائومی تایید نشده است. این اپ جعلی بوده و می‌تواند باعث مشکلات زیادی مثل کسر پول یا استفاده غیرقانونی از اطلاعات شود. توصیه می‌کنیم قابلیت‌های امنیتی را فعال کنید تا از اجرای امن اپلیکیشن‌ها و محافظت در برابر برنامه‌های پرخطر، محافظت شود.

با توجه به محدودیت‌هایی که تا پیش از این دولت چین برای استفاده از پیام‌رسان‌های محبوبی مثل توییتر، فیسبوک و واتساپ سر راه کاربران قرار داده بود، بعید نیست که این گوشی‌ساز چینی به‌خاطر خودشیرینی برای حزب کمونیست چین چنین تصمیمی را گرفته باشد و دسترسی به تلگرام روی گوشی های شیائومی را مسدود کرده کند.

در حال حاضر تلگرام در ایران هم فیلتر است. اما محدودیتی که شیائومی روی این اپ اعمال کرده، می‌تواند امکان دسترسی به این برنامه را به‌صورت سیستمی قطع کند و این دردسر بزرگی برای میلیون‌ها کاربر گوشی‌های شیائومی در ایران به‌وجود خواهد آورد!

توجه: این محدودیت در حال حاضر فقط روی رام چین گوشی‌های شیائومی اعمال شده و متوجه گوشی‌های حاوی رام گلوبال آن نمی‌شود.

پیشنهادی: عکس های داغ شوگر مامی ترکیه مردها را عاشق کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 12 =

دکمه بازگشت به بالا