;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

راز جوانی در 50 سالگی زنان کره ای لو رفت+دئودورانت؟!

راز جوانی در 50 سالگی: هم مردان و هم زنان در مصر باستان به دنبال پیروی از یک روتین زیبایی بودند و از پوست و موی خود مراقبت می کردند و این کار را جزء ضروری ترین بخش های اقدامات خود در طول روز می دانستند. در ادمه از بخش بخش زیبایی مجله گفتنی اطلاعات بیشتر به شما ارائه می کنیم.

ای هم مفیده بخونید: بهترین درمان خانگی اگزما با بلغور جو دوسر و خداحافظی با خشکی

اگرچه بسیاری از ما می دانیم که مصریان باستان به خوبی از ظاهر خود مراقبت می کردند، اما ممکن است بسیاری از ما را شگفت زده کند که هنوز هم می توانیم از برخی از روش های زیبایی آن ها استفاده کنیم که در این قسمت آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

این هم بخونید: 15عکس پیراهن های آستین بلند تیلور سویفت: مناسب خانومای قدبلند

راز جوانی در 50 سالگی

1-استفاده از شیر و عسل

راز جوانی در 50 سالگی1

این مطلب را هم بخوانید: 8 بهترین مانتوهای الهام حمیدی برای 1403 مخصوص خانمهای باکلاس

ملکه زیبایی به نام کلئوپاترا از شیر و عسل برای جوان نگه داشتن پوست خود استفاده می‌ کرد که مواد در دسترسی هستند و یک ترکیب عالی را در اختیار شما قرار می دهد. عسل خواص ضدباکتریایی دارد که آکنه پوست را از بین می برد و شیر هم باعث آبرسانی و نرم شدن پوست می شود.

2-آرایش بر پایه روغن

راز جوانی در 50 سالگی3

این رو هم بخون: لاکچری ترین مانتوهای نفیسه روشن برای 1403 که خیلی تو چشه+عکس

مصریان باستان برای آراستن چشم ها و محافظت از آنها در برابر نور خورشید آرایش می کردند. آن ها از سایه چشم های ساخته شده از پودر مالاکیت مخلوط با روغن های گیاهی استفاده می کردند که بسیاری از شرکت ها اکنون هم محصولاتی را تولید می کنند که بر پایه روغن هستند. درواقع آرایش مبتنی بر روغن می تواند به شما کمک کند تا پوست خود را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارید و ظاهری جذاب داشته باشید.

این مطلب هم جالبه: مانتوهای سوگل طهماسبی از شیک ترین مزون ها برای خانمای باوقار

3-حنا برای مبارزه با شوره

راز جوانی در 50 سالگی4

در مصر باستان از حنا روی مو استفاده می کردند که هم یک رنگ موی طبیعی بود و هم از آنجایی که دارای خواص ضد قارچی است، می تواند به شما کمک کند تا از شر شوره سرتان خلاص شوید و از ریزش مو جلوگیری کنید؛ همچنین می تواند موهای شما را نرم و براق نگه دارد و از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کند.

این مطلب هم جالبه: پوست تمیز و بدون لک تا عید نوروز: خیلی آسونه دست به کار شو

4-حمام خوشبو به جای دئودورانت

اگرچه تبلیغات در تلاش هستند تا ما را متقاعد کنند که استفاده از دئودورانت به صورت روزانه کمک می کند تا از بوی نامطبوع بدن جلوگیری کرد، اما انجام این کار در واقع می تواند باعث بوی بیشتر زیر بغل شود.

از آنجایی که اکثر ضد تعریق ها باکتری های زیر بغل را از بین می برند، باعث تکثیر باکتری های دیگر شده که ممکن است بوی قوی تری را به همراه داشته باشند. مصریان باستان برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن خود، استحمام معطر انجام می ‌دادند و از آنجایی که حمام کردن هیچ خطری برای سلامتی ندارد، ارزش امتحان کردن را دارد.

در تبلیغات دئودورانت اینگونه معرفی می گردد که محصولی است که با باکتری‌های ایجاد کننده بوی بد در ساختار عرق مقابله می‌کند. به عبارت بهتر، دئودورانت ضد عرق ماده‌ای است که فعال‌های بوزدایی آن، مانع از رشد و تکثیر این باکتری‌ها و ایجاد بوی بد ناشی از تعریق می‌شوند.

5-استفاده از روغن برای مبارزه با چروک ها

روغن خواص آبرسانی بسیار قوی دارد که در مصر باستان از آن برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک استفاده می کردند؛‌ حتی اگر پوست چربی هم دارید، باید مرطوب کنندگی پوست را جزو اولویت‌ های خود قرار دهید و از روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده کنید که باعث آبرسانی به پوست های چروک و جلوگیری از پیری زودرس می شود.

 

همچنین جالب است:

مدل مانتو عید 1403؛ مانتو هایی که عید امسال مده+ عکس

بهترین روغن برای لک صورت که تا عید نوروز نتیجه می گیری

راه حل طلایی از بین بردن چروک خنده بدون بوتاکس+در دو دقیقه

اگه این ویتامین ها رو بخوری پوست صورتت سفید میشه!

4 راز زیبایی هالیوودی ها که به تازگی لو رفته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا