;
سرگرمی

داستان واقعی شکست شاه عباس صفوی از موش ها!

داستان شاه عباس صفوی و موش ها: روزي شاه عباس در اصفهان به خدمت عالم زمانه «شيخ بهائي» رسيد پس از سلام و احوالپرسي از شيخ پرسيد: در برخورد با افراد اجتماع اصالت ذاتيِ آن‌ها بهتر است يا تربيت خانوادگي‌شان؟

شيخ گفت: هر چه نظر حضرت اشرف باشد همان است ولي به نظر من «اصالت» ارجح است. و شاه بر خلاف او گفت: شک نکنيد که «تربيت» مهم‌تر است.بحث ميان آن دو بالا گرفت و هيچ يک نتوانستند ديگري را قانع کنند. به ناچار شاه براي اثبات حقانيت خود او را به کاخ دعوت کرد تا حرفش را به کرسي نشاند.

فرداي آن روز هنگام غروب شيخ به کاخ رسيد بعد از تشريفات اوليه وقت شام فرا رسيد سفره‌اي بلند پهن کردند ولي چون چراغ و برقي نبود مهمان‌خانه سخت تاريک بود در اين لحظه پادشاه دستي به کف زد و با اشاره او چهار گربه شمع به دست حاضر شدند و آن‌جا را روشن کردند. در هنگام شام، شاه دستي پشت شيخ زد و گفت ديدي گفتم «تربيت» از «اصالت» مهم‌تر است ما اين گربه‌هاي نااهل را اهل و رام کرديم که اين نتيجه اهميت «تربيت» است.

شاه عباس صفوی و موش ها

شيخ در عين اين‌که هاج و واج مانده بود گفت من فقط به يک شرط حرف شما را مي‌پذيرم و آن اين‌که فردا هم گربه‌ها مثل امروز چنين کنند.شاه که از حرف شيخ سخت تعجب کرده بود گفت: اين‌چه حرفيست فردا مثل امروز و امروز هم مثل ديروز! کار آن‌ها اکتسابي است که با تربيت و ممارست و تمرين ياد انجام مي‌شود ولي شيخ دست بردار نبود که نبود تا جايي که شاه عباس را مجبور کرد تا اين کار را فردا تکرار کند.لذا شيخ فکورانه به خانه رفت. او وقتي از کاخ برگشت بي‌درنگ دست به کار شد چهار جوراب برداشت و چهار موش در آن نهاد.

آزمون شناسایی خانواده: کدام گروه یک خانواده واقعی هستند؟

فردا او باز طبق قرار قبلي به کاخ رفت تشريفات همان و سفره همان و گربه‌هاي بازيگر همان. شاه که مغرورانه تکرار مراسم ديروز را تاکيدي بر صحت حرف‌هايش مي‌ديد زير لب براي شيخ رجز مي‌خواند که در اين زمان شيخ موش‌ها را رها کرد.

در آن هنگام، هنگامه‌اي به پا شد يک گربه به شرق، ديگري به غرب، آن يکي شمال و اين يکي جنوب … اين بار شيخ دستي بر پشت شاه زد و گفت: شهريارا ! يادت باشد اصالت گربه موش گرفتن است گرچه «تربيت» هم بسيار مهم است ولي«اصالت» مهم‌تر. يادت باشد با «تربيت» مي‌توان گربه اهلي را رام و آرام کرد ولي هرگاه گربه موش را ديد به اصل و «اصالت» خود بر مي‌گردد.

داستان شاه عباس صفوی و موش ها 5

برایتان جالب خواهد بود

خیلی جالبه: آیا می توانید جواب این تست هوش را یافته و عدد گم شده را در 10 ثانیه پیدا کنید؟

جالبه: چالش بینایی پلنگ: اگر چشم عقابی داری، پلنگ را در 10 ثانیه پیدا کن!

چالش جدید: یه اشتباهی توی پارک وجود داره اگه دقت خوبی داری پیداش کن!

مخصوص باهوشا: با دلیل بگو کدوم یک از این دو نفر یک قاتل حرفه ای می باشد؟

کیف قرمز رنگ متعلق به کدوم یک از این خانما می باشد،7ثانیه بیشتر فرصت نداری تا صاحب کیفو پیدا کنی

تست شخصیت: به نظر شما کدام زن ژاپنی می‌خواهد چیزی را پنهان کند؟ نتیجه را بخوانید

آزمون شناسایی اشکال اتاق بیمار: اگر فکر می کنی خیلی تیزی، در 5 ثانیه اشکال تصویر را پیدا کن!

اگر ادعا میکنید ضریب هوشی بالایی دارید، عدد گم شده را در این معمای ریاضی در 12 ثانیه بیابید.

داستان ضرب المثل چوب توی آستین کردن !

نکته عجیبی در تصویر وجود دارد که تنها یک چشم تیزبین، قادر به شناسایی آن است!

تست شخصیت: کدام گربه بامزه را ترجیح می دهید؟ کشف کنید که آیا یک برنامه ریز ارشد هستید یا یک روح آزاد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 11 =

دکمه بازگشت به بالا