;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

راههای خانگی برای کاهش رشد موهای زائد بعد از اپیلاسیون

کاهش رشد موهای زائد: اپیلاسیون به چندین روش انجام می شود تا ما از شر موهای زائد صورت و بدن راحت شویم اما در فاصله ی کوتاهی موهای رفع شده دوباره رشد می کنند، اگر نمی توانیم برای همیشه از این موهای اضافی خلاص شویم حداقل راهی برای افزایش فاصله اپیلاسیون انجام دهیم. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب ارایش و زیبایی راههای خانگی برای کاهش رشد موهای زائد را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

راههای خانگی برای کاهش رشد موهای زائد بعد اپیلاسیون

1. کیسه کشیدن را فراموش نکنید:

کاهش رشد موهای زائد، یک بار کیسه کشیدن در هفته برای زدودن سلول های مرده از روی پوست، از زیرپوستی شدن موها جلوگیری می کند. به این ترتیب نه تنها دچار جوش، قرمزی، التهاب و درد ناشی از زیرپوستی شدن مو نمی شوید بلکه تمامی موها با رشد درست در معرض اپیلاسیون قرار می گیرند.

2. روغن مریم گلی بزنید:

کاهش رشد موهای زائد، از نظر علمی به اثبات رسیده که روغن مریم گلی می تواند در کند شدن رشد مو بعد از اپیلاسیون موثر باشد و در ضمن درمان مناسبی برای پوست تحریک شده بعد از اپیلاسیون است.

راههای خانگی برای کاهش رشد موهای زائد

3. خمیر ماست و زردچوبه درست کنید:

کاهش رشد موهای زائد، زردچوبه خواص زیبایی بسیاری دارد. هرگز زردچوبه را روی پوست نپاشید بلکه 2 قاشق غذاخوری را داخل ماست بریزید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به وجود آید سپس تا یک هفته بعد از اپیلاسیون این خمیر را روی پوست ناحیه بزنید.

4. روغن گیاه بابونه را فراموش نکنید:

کاهش رشد موهای زائد، روغن بابونه در درمان بیماری های پوستی نقش دارد. روغن ایمن گیاه نه تنها به پاکسازی پوست و رطوبت رسانی کمک و از رشد موهای زیرپوستی پیشگیری می کند، بلکه جلوی رشد سریع مو را هم می گیرد و در از بین بردن موهای زائد نقش دارد.

5. از آبلیموی تازه کمک بگیرید:

کاهش رشد موهای زائد، آبلیموترش فواید بسیاری برای زیبایی دارد. مقداری آبلیمو را با نمک مخلوط کنید و به مدت 2 تا 3 شب بعد از اپیلاسیون روی ناحیه بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا