;
سبک زندگیمهارت های زندگی

آیا خوردن دانه های سیب واقعا شما را می کشد؟

دانه های سیب: به بسیاری از مردم گفته می شود که دانه های سیب را در سنین کودکی نخورند، و مراقبان اغلب دلایل خارق العاده و عامیانه ای را ارائه می دهند که چرا ممکن است ایده خوبی نباشد. شایع ترین دلیل؟ که دانه ها جوانه بزنند و درختی در شکمت رشد کنند.

به احتمال زیاد احمقانه است، دلیل واقعی برای نخوردن دانه های سیب وجود دارد. ظاهراً آنها حاوی یک ماده کشنده، سیانید هستند. سیانور که اغلب در فیلم ها به آن اشاره می شود  سم معروفی است که به شکل قرص در عرض چند ثانیه انسان را می کشد.

معروف است، آدولف هیتلر در پناهگاه خود در برلین با مصرف قرص سیانور جان خود را از دست داد. با این حال، اگرچه سیب حاوی پتانسیل انتشار سیانید در بدن انسان است، شما باید مقدار زیادی سیب – به شیوه ای خاص – مصرف کنید تا به شما آسیب برساند که این تقریبا غیرممکن است.

چند سیب برای کشتن تو لازم است

دانه های سیب1

این واقعیت معروف که سیب حاوی سیانید است از نظر فنی درست نیست. ماده شیمیایی که در واقع در دانه‌های سیب یافت می‌شود، آمیگدالین نام دارد که تنها زمانی که تجزیه می‌شود، یعنی از طریق هضم، به هیدروژن سیانید سمی تبدیل می‌شود.

بنابراین چند دانه سیب یک دوز کشنده است؟ خبر خوب این است که خوردن تصادفی یک مشت دانه سیب در اینجا یا آنجا احتمالاً به شما آسیب زیادی نمی رساند. آستانه مسمومیت با سیانید از فردی به فرد دیگر بسته به وزن متفاوت است – جای تعجب نیست که هر چه وزن بدن بیشتر باشد، دوز بیشتری برای ایجاد هر گونه آسیب بدنی لازم است. با این حال، محاسبه شده است که یک فرد بالغ به طور متوسط ​​باید در منطقه ای از 150 دانه سیب (محتوای حدود 18 سیب) بخورد تا دچار مسمومیت با سیانید شود. آیا واقعاً می توانید آن را در یک جلسه مصرف کنید؟ احتمالا نه.

اما یک عامل دیگر وجود دارد که در بعید بودن مصرف بیش از حد دانه‌های سیب باعث آسیب جسمی شما می‌شود: پوسته‌های سخت آن‌ها. مانند بسیاری از دانه‌های دیگر، دانه‌های سیب تقریباً غیرقابل هضم هستند، بنابراین احتمالاً به جای انتشار مواد شیمیایی خود در جریان خون، از دستگاه گوارش عبور می‌کنند.

دانه های سیب2

سیب تنها غذایی نیست که حاوی مواد شیمیایی غیرمنتظره است

بنابراین سیب ها به نوعی جایگاه اسطوره ای را به خود جلب کرده اند که میوه ای روزمره با رازی مرگبار در مرکز آن است، اگرچه احتمال اینکه آنها باعث مرگ کسی شوند تقریباً صفر است. و حقیقت این است که آن‌ها تنها میوه‌ای نیستند که حاوی آمیگدالین مولد سیانید هستند – و همچنین بالقوه سمی‌ترین آن‌ها نیستند.

رادیواکتیو در موز
رادیواکتیو در موز

گیلاس قرمز، زردآلو و سبزه همگی حاوی مقادیر بیشتری آمیگدالین در هر گرم در سنگ و دانه های خود نسبت به سیب هستند، اما به دلایلی به عنوان میوه هایی با پتانسیل قاتل دومی در آگاهی عمومی گیر نکرده اند. اما سایر میوه ها و سبزیجات چطور؟ خوب، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و بادمجان همگی حاوی نیکوتین هستند، ماده شیمیایی اعتیادآور موجود در تنباکو . و ممکن است از این که بدانید موز به دلیل محتوای پتاسیم خود دارای رادیواکتیو خفیفی است، وحشت کنید، اگرچه آنها نیز به طور موثر بی ضرر هستند.

شاید براتون جالب باشه:

شناخت خانوم ها از روی مدل مو: بدون اینکه حرفی بزند او را بشناسید

تشخیص مردان خیانتکار از روی چهره: مردان با این ویژگی های ظاهری بیش تر احتمال دارد خیانت کنند

آیا دیسک کمر را می شود جا انداخت؟ بیماران دیسک کمر بخوانند

بهترین نوشیدنی ها برای آب بدن شما این ها هستند

بهترین نوشیدنی ها برای آب بدن شما این ها هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا