;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

۴ روش آسان برای جلوگیری از موخوره که تضمینی هستند!

جلوگیری از موخوره: از مشکلات شایعی که برای مو رخ می دهد موخوره یا دوشاخه شدن موها می باشد اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید لازم است روش های مناسبی را برای رفع و جلوگیری از موخوره به کار بگیرید. با مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید. موخوره علاوه بر آنکه در سلامت مو موثر است می تواند در زیبایی مو هم تاثیرگذار باشد در این مطلب به موضوع روش های جلوگیری از موخوره پرداخته ایم.

جلوگیری از موخوره:

یکی از مشکلات معمول موهای بلند و متاسفانه غیرقابل اجتناب، موخوره است ولی در عین حال با تغییرات ساده ای در عادات معمول خود این مشکل را کمتر کنید:

1. تغییردر نحوه شامپو زدن

جلوگیری از موخوره: وقتی شامپو یا نرم کننده می زنید بیشتر بر نقطه انتهایی آن تمرکز کرده تا ساقه آن تقویت شود. به گزارش پرشین وی همچنین بهتر است از شامپو و نرم کننده های تقویتی استفاده کنید. شامپو مو را تقویت کرده در حالی که نرم کننده ساقه های جدا شده و موخوره را به هم می چسباند تا ظاهر شکسته آن را کم کند. ترفند دیگر آن است که سر خود را با آب خنک آبکشی کنید تا لایه خارجی مو محکم شود.

اینم جالبه: این 10 کشور زیباترین زنان دنیا را دارند، شاید باور نکنید!

2. به آرامی موها را شانه کنید

جلوگیری از موخوره1: به آرامی موها را شانه کنید

جلوگیری از موخوره: جرالد کاروسو یکی از متخصصان صنعت مراقبت از مو می گوید:” مو را روزانه شانه کنید تا روغن های طبیعی به صورت برابر در سراسر مو پخش شود، از فرق سر تا نوک موها”. اگر با بی دقتی موهای خیس را شانه کنید منجر به شکستگی مو می شود. باید گره های مو را با یک شانه دندانه درشت و پهن باز کنید. زمانی که می خواهید گره را باز کنید به منظور جلوگیری از تولید الکتریسیته و مجعد شدن و در نتیجه شکستگی مو ، باید به آرامی از پایین مو تا بالای مو شانه کنید.

3. شکستگی را با روغن بپوشانید

جلوگیری از موخوره: موهای مجعد و یا کاملا باز ، شکستگی مو را بیش از پیش نشان می دهد. روغن مو را در سراسر تار مو و یا تنها در انتهای موهای شکسته بزنید تا ظاهر بهتری پیدا کنند. بهتر است روغن مو را از وسط تار مو تا انتها بزنید ، به گزارش پرشین وی چرا که این نقطه جایی است که شکستگی بیشتر وجود داشته و موخوره اتفاق می افتد. برای آنکه اثری از روغن روی مو باقی نماند، بهتر است کمی در کف دست خود بریزید و سپس با نوک انگشتان به آرامی به موها بزنید.

4. کمتر از وسایل استایل حرارتی استفاده کنید

جلوگیری از موخوره: استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی ، نظیر انواع اتوهای مو برای فر یا صاف کردن ، اصلی ترین دلیل موخوره محسوب می شود. برای محافظت مو در برابر حرارت، از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. هنگام استفاده از سشوار نیز بهتر است دهانه آن را به بالا و وسط ساقه مو نشانه بگیرید. چرا که نوک مو به راحتی می سوزد، بگذارید آنها خود به خود خشک شوند.

شاید برایتان جالب باشد:

آیا خمیردندان باعث کمرنگ شدن لک‌های پوستی می‌شود؟ خانم ها حتما بخوانید!

رشد ناخن با آب نمک و زیتون: با این روش مقاومت ناخن ها را بالا می برید!

درمان ترک کف پا در منزل با 3 بار در هفته!

مراقبت از پوست به روش زنان کره ای اگر پوستی درخشان و بدون چروک می خواهید!

ماسک برای کک و مک تا نقص های پوستی خود را اصلاح کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا