;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

این اشتباهات آرایشی شما را بزرگتر و پیرتر نشان می دهند!

اشتباهات آرایشی: همه خانم‌ها دوست دارند همیشه و در همه جا زیبا و با طراوت باشند؛ اما همه باید بدانند فقط کافی است که مرتکب چند اشتباه شوید، تا چهره پیر و خسته داشته باشید.
اشتباهات آرایشی پیر کننده را یاد بگیرید و هرگز آن‌ها را تکرار نکنید. اگر دوست دارید پوستی زیبا و باطراوت داشته باشید و آرایشی که می‌کنید سن شما را زیاد نکند، با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

شاید مفید باشد: روغن نارگیل برای لک صورت یک روش کاملا سنتی و گیاهی

اشتباهات آرایشی:

یکی از اشتباهات آرایشی پیر کننده استفاده‌نکردن از مرطوب‌کننده است

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات برخی از افراد، استفاده‌نکردن از مرطوب‌کننده است. عدم استفاده از مرطوب‌کننده باعث خشک و پیرشدن پوست می‌شود. همه افراد باید از مرطوب‌کننده استفاده کنند. فرقی ندارد پوستی خشک یا چرب دارید این یک ضرورت است.

همچنین بخوانید: درمان ترک کف پا در منزل با 3 بار در هفته!

اشتباه در انتخاب رنگ آرایش

همیشه قبل از خرید یک محصول آرایشی ابتدا آن را روی پوست خود امتحان کنید. زیرا اگر از محصولاتی که تناژ رنگی مناسبی برای پوست شما ندارند استفاده کنید، پوستتان چندرنگ دیده می‌شود و این حالت اصلاً جذاب نیست.

یکی از اشتباهات آرایشی پیر کننده استفاده از کرم‌پودر زیاد است

برخی از خانم‌ها تصور می‌کنند هرچه از کرم‌پودر بیشتری استفاده کنند، پوستی یک‌دست‌تر خواهند داشت. درصورتی‌که اصلاً این‌گونه نیست و این افراد دارای پوستی کیکی شکل و چندلایه هستند. این کار نه‌تنها پوست آن‌ها را زیبا نمی‌کند، بله باعث پیری پوست نیز می‌شود.

بخوانید: عشق و زیبایی: اگر می خواهید جوان و زیبا بمانید عاشق شوید!

استفاده از کرم‌پودر زیاد

هرگز تمام‌صورت خود را برنزه نکنید. این کار زیبایی و طراوت پوست شما را می‌گیرد. خانم‌ها تصور می‌کنند این کار باعث زیبایی آن‌ها می‌شود؛ اما اشتباه است؛ چون این کار باعث پیری چهره افراد می‌شود. اگر دوست دارید پوست خود را برنزه کنید مقداری از برنزه کننده را روی استخوان گونه، پیشانی و خط فک تست کنید. اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، چهره زیبا و برنزه‌ای خواهید داشت.

از دیگر اشتباهات آرایشی پیر کننده استفاده از رژگونه نامناسب است

از رژگونه‌ای استفاده کنید که سبب خنده‌دار شدن صورت شما نشود و چهره شما را مصنوعی نشان ندهد. برای تغییر رنگ گونه، رژگونه‌ای با رنگ مناسب انتخاب نمایید و سپس برای زدن رژگونه برس را داخل آن بزنید، اضافه‌های آن را با ضربه خارج کرده و روی پوست صورت خود بزنید.

شاید مفید باشد: قابل توجه آقایان اگر ریش فر دارید خودتان را خوش شانس بدانید!

اشتباهات آرایشی2

 از بین بردن موهای زائد صورت

اشتباهات آرایشی: قبل از هر اقدامی باید برای از بین بردن موهای صورتتان اقدام کنید. وقتی مواد آرایشی روی پوست زده می‌شوند، اگر مویی روی پوست باشد، بیشتر دیده می‌شود و ظاهر خوبی نخواهد داشت. در واقع وجود مو روی پوست، سطح صاف آن را از بین می‌برد و لوازم آرایشی نمی‌تواند به خوبی روی پوست بخوابد. پس بهتر است موهای صورت خود را به کمک یکی از روش‌های بند انداختن، وکس یا تیغ از بین ببرید تا پوست صافی داشته باشید.

عدم رسیدگی به پوست

اشتباهات آرایشی: باید بدانید که بعضی از اشتباهات خانم ها در آرایش به قبل از مرحله آرایش کردن برمی‌گردد. اگر شما در وهله اول پوست خوبی نداشته باشید، آرایش نه تنها کمکی به زیبایی بیشتر شما نمی‌کند، بلکه روی پوست شما جلوه خوبی نخواهد داشت. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، در صورتی که از آن مراقبت نکنید، دچار پوسته شدن پوست و چین‌وچروک خواهید شد. اگر پوست شما چرب است، جوش و آکنه به سراغ شما می‌آیند و چربی پوستتان کنترل نشده باقی خواهد ماند. پس با توجه به نوع و نیاز پوستی خود اقدام به خرید محصولات مراقبتی پوست کنید و از آنها به شکل مرتب استفاده کنید.

ببینید: لیفت ابرو در خانه در حال تبدیل شدن به یک ترند جهانی است!

آرایش با لب خشک و پوسته پوسته

به یکی از اشتباهات آرایشی لب در این مورد می‌رسیم. آرایش بر روی لب‌های خشک و پوسته پوسته! لب‌های شما هم مانند پوستتان احتیاج به رسیدگی دارند. بهتر است در روتین پوستی خود از یک بالم لب استفاده کنید تا رطوبت لب‌هایتان تامین شود. اگر لب شما پوسته پوسته شده از یک اسکراب کمک بگیرید تا لب‌هایی صاف داشته باشید. یک راه آسان برای درست کردن اسکراب لب، استفاده از مخلوط شکر و روغن زیتون است. مواد را روی لب خود بمالید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. سپس لب‌هایتان را بشویید.

خرید از فروشگاه‌های نامعتبر

اشتباهات آرایشی: مهم است که لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید از مواد مرغوبی ساخته شده باشد. یکی دیگر از اشتباهات قبل از آرایش مربوط به خرید آن در نقطه اول است. لوازم آرایشی که از یک برند نامعتبر باشد و یا تقلبی باشد، تبعات زیادی به همراه دارد. جوش، حساسیت و خارش تنها بخشی از این مشکلات هستند. یکی از اشتباهات خانم ها در آرایش، توجه نکردن به قیمت محصول اصلی است. اگر از حدود قیمت آنها باخبر باشید، به راحتی می‌توانید متوجه محصول تقلبی یا فیک شوید.

آرایش در نور نامناسب

اشتباهات آرایشی: نور یکی از فاکتورهایی است که برای انجام آرایش بسیار مهم است. اگر نور محیط مناسب نباشد، شما متوجه مقدار وغلظت اصلی مواد آرایشی رو صورت نمی‌شوید. بهترین نور برای آرایش کردن، نور طبیعی است. با استفاده از نور طبیعی، دیگر نگران پررنگ شدن آرایش خود نیستید و نتیجه نهایی را به درستی در این نور خواهید دید. پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر عدم استفاده از نور کم از نورهای بسیار زیاد هم دوری کنید.

عدم استفاده از پرایمر

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی صورت، اهمیت ندادن به استفاده از پرایمر است. پرایمر به عنوان زیرساز آرایشی استفاده می‌شود و به کمک آن، کرم‌پودر روی پوست شما خوب می‌خوابد. پرایمر می‌تواند مانع از برق افتادن پوست شما شود و به بستن منافذ باز کمک کند. پس بر خلاف تصور عموم یک لوازم آرایش غیر ضروری نیست و برای انجام بهتر مراحل بعدی واجب و لازم است.

اشتباهات آرایشی3

ریمل زیاد برای مژه‌های پایین

اشتباهات آرایشی: درست است که به مژه‌های پایین هم باید ریمل زد تا پلک پایین ظاهر بهتری داشته باشد؛ اما مقدار زیاد ریمل برای آنها موجب غیر طبیعی شدن و یا حتی زشت شدن چشم خواهد شد. از طرفی ریمل زیاد باعث می‌شود چین و چروک آن قسمت بیشتر به چشم بیاید. مژه‌های پایین به مقدار خیلی کمی از ریمل احتیاج دارند تا فقط رنگ بگیرند و تارهای آن مشخص باشد.

استفاده اشتباه از براش یا اسفنج آرایشی

اشتباهات آرایشی: براش‌ها در سایزهای و شکل‌های مختلف برای مصارف متفاوت تولید می‌شوند. برای مثال شما نمی‌توانید با براش تخت سایه، چین پلک یا گوشه خارجی چشمتان را به خوبی سایه بزنید. هنگام استقاده از براش به کاربرد آن توجه کنید. راه آسان‌تر آن‌که قبل از خرید از فروشنده کمک بگیرید و روی جعبه محصول را بخوانید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در آرایش، استفاده از اسفنج آرایشی خشک است. اسفنج خشک هیچ کاربردی ندارد و آرایش شما را خراب می‌کند. قبل از استفاده آن را زیر آب بگیرید تا خوب خیس شود؛ سپس آن را به خوبی فشار دهید تا آب اضافه خارجی شود. حواستان باشد که اسفنج را نباید روی پوست بکشید؛ این کار فقط آرایش شما را پاک می‌کند. با کمک حرکات ضربه‌ای آرایش را روی قسمت مورد نظر پخش کنید.

استفاده نادرست از هایلایتر

اشتباهات آرایشی: هایلایتر هم مانند برنزکننده فقط باید به جاهای مشخصی از صورت زده شود تا به طور طبیعی براق شود. استفاده بیش از اندازه از هایلایتر صورت شما را از حالت طبیعی خارج می‌کند و به هیچ عنوان زیبا نخواهد بود. از هایلایتر در نقاطی مثل استخوان زیر ابرو، استخوان بالای ابرو، بالای لب در قسمت وسط آن و نوک بینی می‌توانید استفاده کنید. حواستان باشد که هایلایترها رنگ‌های متفاوتی دارند و باید رنگ آن را با توجه به رنگ قسمت‌های دیگر آرایش انتخاب کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

زنان کره ای از چه روش هایی برای زیبایی موی خود استفاده می کنند؟

میکرونیدلینگ روشی برای جوانسازی و بستن منافذ باز پوست!

حجیم و خوش‌فرم شدن لب‌ها با روش های خانگی

بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

چاقی صورت با ماسک سیب زمینی اگر صورت لاغری دارید!

اصلاح زردی مو بعد از دکلره کردن را به راحتی با راهکارهای ساده امتحان کنید!

از بین بردن سلولیت با کلاژن و مولتی ویتامین با روشی ساده که متخصصان زیبایی به شما نمی گویند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا