;
سرگرمی

معمای تصویری هواپیما را در میان ستاره های زیر دریا پیدا کنید!

معمای تصویری هواپیما: توهم نوری برای تست هوش: تنها 1 درصد می توانند هواپیما را بین ستاره دریایی زیر دریا تشخیص دهند.

تصویر، ستاره‌های دریایی صورتی و قرمز را در اندازه‌های مختلف به همراه جلبک‌های دریایی سبز نشان می‌دهد که در اطراف آن‌ها یک هواپیمای مخفی در انتظار دیده شدن است.

ادعا شده است که تنها 1٪ از مردم می توانند هواپیما را در این تصویر در عرض 15 ثانیه ببینند. آیا شما جزو آن نابغه یک درصدی هستید؟!

جالب است ببینید: تست شخصیت قفل صفحه نمایش موبایل شما چطوری باز می شود؟ خودتو بیشتر بشناس!

معمای تصویری هواپیما عکس 1

آیا هواپیما را در 15 ثانیه دیدید؟

جالب است ببینید: تست شخصیت زن ایده آل از نظر شما چطوری لباس می پوشد؟

.

.

برایتان جالب خواهد بود: آزمون شناخت دکمه فرار: اگر جای این مرد بودی کدام دکمه را برای فرار انتخاب می کردی؟

.

.

جالب است ببینید: تست هوش تصویری نقشه دارک بچه دزدی رو کی کشیده؟ اگه حس ششمت قوی هست میتونی بفهمی!

.

.

حتما ببینین: کدام نوشیدنی را انتخاب می کنید؟ بگو تا بگم تو وجودت چی می گذره؟

.

.

.

شاید جالب باشد: شخصیت مرد زندگیتون رو با نوع کفشی که می پوشه بشناسید

اگر تشخیص هواپیما بین گروه ستاره‌های دریایی زیر دریا برایتان دشوار است، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا آن را ببینید. در توهم نوری میتوانید ستاره دریایی را به رنگ قرمز و صورتی همراه با جلبک دریایی سبز رنگ ببینید. این هواپیما همرنگ یکی از ستاره های دریایی است و در سمت راست وسط تصویر پنهان شده است.

.

.

حتمن ببینید: آیا می توانید در 7 ثانیه بگویید چند کرگدن در تصویر وجود دارد؟ فقط 10 درصد افراد موفق می شوند!

.

.

شاید جالب باشد: اگر دقت ذهنی خوبی دارید بگویید چند تا کبریت می بینید؟ فقط حواستان باشد که ظاهر بین نباشید!

جواب معمای تصویری هواپیما

در ابتدا، تشخیص هواپیما بسیار دشوار است زیرا کاملاً با رنگ ستاره دریایی استتار شده است. با این حال، پس از چند ثانیه، از طریق شکل متوجه خواهید شد که ستاره دریایی نیست، بلکه یک هواپیما در زیر دریا است. این تصویر باعث شده است که هزاران بزرگسال در حالی که سعی می کنند هواپیمای پنهان شده در دریا را تشخیص دهند، متعجب می شوند.

شاید جالب باشد: تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ بعدی چیه؟ زبل های ریاضی در 6 ثانیه تشخیص می دن!

جواب معمای تصویری هواپیما

مطالعات نشان می دهد که هر چه بیشتر مغز خود را با پازل های دشوار تمرین دهید، باهوش تر خواهید بود. توهمات نوری همیشه بینش شگفت انگیزی از نحوه عملکرد مغز ما می دهد. ترکیبات خاصی از رنگ، نور و الگوها می توانند مغز ما را فریب دهند تا چیزی را که وجود ندارد به صورت بصری درک کند. بنابراین به ما بگویید، آیا هواپیمای پنهان شده در این تصویر توهم نوری را شناسایی کردید؟

شاید جالب باشد: آزمون هوش ریاضی نوابغ برای کسایی هست که تو مدرسه زنگ ریاضی میترکوندن!

حتماً انواع بسیاری از توهمات نوری مانند توهمات فیزیکی، فیزیولوژیکی و شناختی را دیده اید . توهم نوری تصویری است که ذهن را خم می کند، عمیقاً جذاب و تغییر شکل می دهد از یک شی یا نقاشی، یا افرادی که روش مغز را برای درک چیزها به چالش می کشند.

مطالعات نشان می دهد که توهمات نوری نیز بخشی از حوزه روانکاوی هستند که نحوه درک شما از چیزها را روشن می کند. یک مغز انسان عادی میتواند به اشیا یا تصاویر به گونه ای متفاوت نگاه کند و از هر زاویه ای برداشت متفاوتی را شکل دهد. یکی از این تصاویر هوشمندانه را می توان در تصویر مشاهده کرد که در آن هواپیما در جایی بین ستاره دریایی زیر دریا در تصویر پنهان شده است.

پیشنهاد می شود: آزمون هوش تصویری مسیر: به زنبور عسل کمک کنید تا راه رسیدن به گل ها را پیدا کند!

اجازه ندهید این فرصت از دستتان برود و با چالش های باورنکردنی که مجله گفتنی هر روز می گذارد نشان دهید که چه توانایی هایی دارید:

همچنین ببینید: تست شخصیت ماه: میخوای بدونی قراره چطوری عاشق بشی؟ کافیه یکی از ماه ها رو انتخاب کنی!

سرگرمی چیست و هدف از آن چه باید باشد؟

سَرگَرمی یک فعالیت تفریحی در اوقات فراغت است که توجه مخاطبان را جلب می‌کند و به آنها لذت می‌بخشد. این فعالیت می‌تواند یک ایده یا یک کار باشد، اما به احتمال زیاد یکی از فعالیت‌ها یا رویدادهایی است که طی هزاران سال به‌طور خاص با هدف جلب توجه مخاطبان توسعه یافته‌است.

دلیل اصلی روی آوردن مردم به سرگرمی‌ها علاقه، لذت بردن و استفاده از اوقات فراغت است تا دستاوردهای مالی یا علمی.

از میان فعالیت‌های مربوط به سرگرمی می‌توان به جمع‌آوری مجموعه‌ها، ساختن کاردستی، پرداختن به ورزش‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی و هنر‌ی اشاره کرد. پرداختن به یک سرگرمی می‌تواند به ورزیدگی، کسب دانش و تجربه‌های با ارزش بینجامد، اما هدف اصلی سرگرمی‌ها رضایتمندی شخصی است.

شاید جالب باشد: از هر 5 نفر تنها یک نفر نبوغ حل این معما را دارد: کدام یکی آقاست؟!

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

برایتان جالب خواهد بود: تست هوش تصویری چالشی: مامان و بابای این گل پسر کدوم هست؟

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

شاید جالب باشد: تست شخصیت فضولی: خوب نگاه کن اول چی دیدی؟

آیا تست هوش یا آی کیو تنها پیش بینی کننده موفقیت است؟

گرچه از تست‎ هوش به عنوان بهترین عوامل پیش‎ بینی کننده موفقیت یاد می‎شود ولی یقینا عوامل دیگری نیز سهیم هستند مانند شخصیت ، دسترسی به یک شبکه عظیم و شانس محض. به عنوان مثال، اگر در برخورد با افراد خوب باشید، در اکثر موقعیت‎ های کاری عملکرد بهتری به نسبت فردی دارید که چنین توانایی را ندارد، حتی با آن که آن‎ها ممکن است نمره IQ بالاتری از شما داشته باشند.

برخی از افراد حتی ادعا می‎کنند نمره بیش از حد بالای IQ می‎تواند به ضرر شما باشد. از نظر افرادی که نمره بسیار بالایی در تست هوش می گیرند، سایر افراد بسیار کند و تنبل هستند و گاهی اوقات ممکن است حس کنند درک نمی‎شوند.

از دست ندهید: تست بینایی اسب دریایی کوچولو کجا قایم شده؟ اگر چشمان تیزی دارید در همان نگاه اول پیدایش می کنید!

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

حتمن ببینید: تست روانشناسی تاریخ تولد شما رازهای زیادی درباره تان می گوید که جا می خورید!

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

جالب است: بازی فکری هوش ریاضی: اگر ریاضیت خوبه بگو چه عددی جا افتاده؟ باهوشا زود جواب میدن!

چرا معماها بهترین چالش سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان محسوب میشن؟

معما یکی از سرگرمی های جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود که جدا از جنبه تفریح و سرگرمی بدون هزینه، میزان بهره هوشی افراد را می سنجد، دورهمی ها و میهمانی ها بهانه خوبی برای به چالش کشیدن ذهن حاضرین با طرح یک معما می باشد و به نوعی جو مهیجی ایجاد خواهد شد. چراکه بعضی مواقع پاسخ دادن به یک معمای آسان چنان درگیر کننده و گمراه کننده می شود که فرد پاسخ دهنده دچار هیجان و ذوق زدگی می شود، چه برسد به زمانیکه معما سخت و غیرقابل فهم باشد.

مغز همه‌ی ما قابلیت‌های زیادی برای حل مسئله‌های پیچیده داره. این‌قدر قدرتمند که محاسبات و مسئله‌های پیچیده رو در حالی که تابه‌حال تجربه نکرده، در طول چند دقیقه حل کنه. تا به حال به این فکر کردی که چطور مغز می‌تونه همه‌ی این پیچیدگی‌ها رو مدیریت کنه؟ یا از خودت پرسیدی که زمان حل معما، چه قسمت‌هایی از مغز درگیر میشه؟

ببینید: تست شخصیت کیک مورد علاقه تان نشان می دهد معمولا در جمع چگونه رفتار می کنید!

حل معما چه فوایدی برای مغز ما می‌تونه داشته باشه؟

دنیای مغز و ذهن ما پیچیدگی‌های زیادی داره که باعث میشه گاهی به فکر فرو بریم. حتی فکرکردن به این که توی مغز ما چی می‌گذره هم می‌تونه یه معما باشه!

در ضمن باید بدونیم که حل مسئله یکی از مهمترین قابلیت های مغز ماست که باعث تمایزمون نسبت به دیگر موجودات میشه.معما مسئله‌ایه که پیدا کردن جوابش برای ما سخت و دشواره و مغز ما رو به چالش می کشونه. به عبارتی، ما برای حل معما نیاز به آمادگی و قدرت ذهنی بیشتری داریم. این مساله می‌تونه یه بازی کلامی، سوالی یا تصویری باشه که به صورت گیج‌کننده مطرح میشه و ما رو کنجکاو به حل خودش می‌کنه. گاهی اون‌قدر کنجکاو میشیم که ساعت‌ها برای حل اون زمان می‌ذاریم و تا به جواب نرسیم، بی‌خیالش نمی‌شیم.

مزایای حل معما برای ذهن

همون‌طور که می‌دونین با حل معما، درک ما نسبت به محیط اطرافمون بیشتر میشه و به جزئیات توجه خیلی بیشتری می‌کنیم. اگر بخوایم خیلی علمی این موضوع رو بشکافیم، بحث خیلی گسترده‌ای پیش رو داریم.

به همین خاطر، مهم ترین تاثیراتی که حل معما بر روی ذهن و حافظه‌ی شما می‌گذارد، اشاره می‌کنیم:

حل معما باعث تقویت حافظه شما می‌شود.
مهارت شما را در حل مسائل افزایش می‌دهد
تمرکز شما را بالاتر می‌برد.
باعث افزایش آرامش و کاهش استرس در بدن شما می‌شود.

این مطالب هم خیلی جالب هستند:

جالب است: معمای تصویری باغچه خانه چه ایرادی دارد؟ کجای کار می لنگد؟!

این مطلبم جالبه: معمای گورخرها: اگر هر 5 تفاوت دو گورخر را پیدا کنی جزو دو درصد نخبه جامعه ای!

تست بینایی مرغ عشق ها چه فرقایی با هم دارن؟ اختلافات این دو تا پرنده عاشقو حل کن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا