;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو: چطوری و کی بخوریم؟

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو: این روزها روش های زیادی برای لاغری در دنیا معرفی شده اند که همه آن ها تاثیر مثبتی روی لاغر شدن نمی گذارند و در موارد بسیاری، باعث ایجاد آسیب های جبران نشدنی به بدن نیز می شوند.

در این بین دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو توسط پزشکان و محققان زیادی معرفی شده است که مواد مغذی بالایی دارد و مانند روش های دیگر لاغری، آسیبی به بدن نمی رساند.

در بخش سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه دلایل و فواید تاثیر دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو را بیان می کنیم. سپس روش مصرف و میزان مصرف این دانه موثر و مفید برای لاغری را بررسی کرده و بهترین زمان های مصرف آن برای دریافت بیشتری خواص و تاثیر را نیز ذکر می کنیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو1

فواید دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

یکی از روش های موثر برای لاغر شدن پهلو و شکم بدون هزینه و آسیب، مصرف دانه چیا است. دانه چیا خواص بسیار زیادی دارد و می تواند به کاهش چربی های بدن کمک کند. در ادامه مطلب خواص و فواید دانه چیا برای لاغری را بیان می کنیم.

فیبر بالا: دانه چیا حاوی فیبر بسیار زیادی است که باعث ایجاد حالت سیری طولانی مدت در معده می ‌شود. به همین دلیل مصرف غذا کاهش می یابد و چربی های بدن به مرور زمان کم تر می شوند.
افزایش احساس سیری: دانه چیا با پر کردن حجم معده، احساس سیری را به مغز ارسال می ‌کند و از خوردن بیش از حد مواد غذایی جلوگیری می ‌کند.
کنترل قند خون: دانه چیا حاوی فیبر قابل حل است که باعث کنترل قند خون می ‌شود. این خاصیت باعث کاهش ترشح انسولین و کاهش توده های چربی در مناطق شکم و پهلو می ‌شود.
افزایش انرژی و متابولیسم بدن: دانه چیا حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، امگا 3، ویتامین ‌ها و مواد معدنی است. این مواد مغذی باعث افزایش سطح انرژی در بدن شده و باعث افزایش فعالیت بدنی و سوزاندن چربی ‌های اضافی در مناطق شکم و پهلو می شوند.
بهبود هضم: با مصرف دانه چیا، میزان مصرف وعده های غذایی کاهش می یابد. به همین دلیل هضم مواد غذایی برای معده و سیستم گوارش راحت تر می شود. این دانه حاوی فیبر بالایی است که نفخ مواد غذایی را در معده از بین برده و میزان تحرکات روده ها را کنترل می کند.

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو2

روش مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

روش های مختلفی برای مصرف دانه چیا برای لاغری وجود دارد که هر فرد بنا بر سلیقه خود می تواند آن را با مواد غذایی مورد نظر خود ترکیب کرده و مصرف کند. در ادامه مطلب روش های مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو را بررسی می کنیم.

زمان مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

1) لاغری با دانه چیا خشک

دانه چیا در حالت طبیعی محکم و سفت نیست و می توان آن را بدون خیساندن یا مخلوط کردن با مواد دیگر به تنهایی مصرف کرد. همچنین می توانید این دانه را در ماست، انواع سالاد، غذا های مختلف و … بریزید و از خواص آن بهره مند شوید.

2) پودر دانه چیا برای لاغری شدن

یکی دیرگ ز روش های مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو، پودر کردن آن است. می توانید این دانه را آسیاب کرده و در مواد غذایی مصرفی خود ترکیب کنید. از این پودر می توانید در انواع سالاد، سس، شیرینی، پنکیک، نان و … استفاده کنید.

3) جوانه چیا برای لاغری

اگر طعم دانه های چیا را دوست ندارید، می توانید از جوانه آن استفاده کنید. جوانه های چیا یکی از بهترین مواد افزودنی مفید برای استفاده در سالاد های مختلف هستند.

4) خیساندن دانه چیا برای لاغری

می توانید دانه چیا را به آب یا نوشیدنی های دیگر اضافه کنید و پس از خیساندن، آن را مصرف کنید. دانه چیا مایعات را به خود جذب می کند و حجم آن افزایش می یابد.

اگر می خواهید که دانه های چیا مایع مورد نظر را به درستی به خود جذب کنند، می توانید 30 دقیقه قبل از مصرف این دانه را با نوشیدنی خود مخلوط کنید و سپس مصرف کنید. این روش برای مصرف دانه چیا، برای افرادی که سیستم گوارش و معده ضعیف و بیماری دارند بهترین گزینه است.

مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

اگر قصد مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو را دارید، باید بدانید که میزان مصرف درست آن در طول شبانه روز باید چقدر باشد. این دانه را می توانید در دو وعده شام و صبحانه مصرف کنید و از خواص بی نظیر آن برای لاغری بهره مند شوید.

از آن جایی که مصرف زیاد دانه چیا برای لاغری باعث ایجاد آسیب ها و مشکلاتی مانند چاقی، یبوست، ورم، نفخ معده و … می شود، باید در هر وعده حداکثر 20 گرم از این دانه را مصرف کنید.

دقت کنید که بیشتر از دو بار در طول روز نیز از این دانه استفاده نکنید تا تاثیر منفی و بر عکسی روی بدن نگذارد. مصرف بیش از حد دانه چیا باعث ایجاد مشکلاتی مانند رقیق شدن خون، آلرژی، افزایش وزن، کاهش قند خون، مشکلات گوارشی و … می شود. بنابراین بهتر است در طول روز حداکثر 40 گرم دانه چیا را با روش های گفته شده، مصرف کنید.

میزان مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

طبق تحقیقات پزشکان و متخصصان، بهترین زمان برای بهره مند شدن از خواص دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو صبح است. برای این منظور می توانید مقدار 20 گرم از این دانه را همراه با وعده صبحانه خود مصرف کنید و احساس سیری زیادی تا آخر روز داشته باشید.

مصرف دانه چیا با صبحانه باعث می شود تا در طول روز کالری اضافه ای دریافت نکنید. این دانه حرکات روده را نیز بهبود می بخشد. اگر قصد استفاده از دانه چیا در صبح را دارید، حتما آن را با نوشیدنی های مختلف یا آب مخلوط کنید.

زیرا مصرف دانه چیا خالی در صبح باعث ایجاد نفخ در معده و کاهش آب بدن می شود. به طور کلی بهتر است هنگام استفاده از دانه چیا، مایعات و آب زیادی بنوشید تا دچار مشکلاتی مانند نفخ، ورم روده و معده، تحریک روده و … نشوید و هر چه زودتر به وزن مورد نظر خود برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =

دکمه بازگشت به بالا