;
تازه ها

بازگشت می شیانگ پاندا با خانواده سه نفره اش از میشیگان آمریکا به چین

بازگشت می شیانگ پاندا:  پانداهای غول پیکر به نام های”می شیانگ” و “تیان تیان” و توله نر آنها به نام “معجزه کوچک” که در واشنگتن متولد و بزرگ شده بود، در روز چهارشنبه (8 نوامبر) به چین بازگشتند.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد که صبح روز هشتم، کارکنان باغ وحش ملی موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن سه “جعبه مسافرتی” ویژه حاوی پانداهای غول پیکر، 220 پوند (حدود 100 کیلوگرم) بامبو، آب آشامیدنی و لوازم مربوطه را حمل کردند. . پس از سوار شدن به کامیون، کاروان حامل “میشیانگ”، “تیان تیان” و “معجزه کوچک” باغ وحش را ترک کردند و به سمت فرودگاه بین المللی واشنگتن دالاس حرکت کردند.

Xu Xueyuan، سفیر چین در ایالات متحده، در مراسم کوتاهی که در این باغ وحش برگزار شد، گفت: از زمانی که می شیانگ و تیان تیان در سال 2000 به باغ وحش ملی موسسه اسمیتسونیان رسیدند، چین و ایالات متحده اقدامات نزدیک و مداومی را انجام داده اند. همکاری در حفاظت و تحقیق از پانداهای غول پیکر. همکاری مثمر ثمر موجب ارتقای مؤثر درک متقابل و دوستی بین دو ملت شده است.

در آینده، چین به همکاری نزدیک با شرکای خود از جمله ایالات متحده در حفاظت و تحقیق از گونه های در معرض خطر و حفاظت از تنوع زیستی ادامه خواهد داد و کمک های بیشتری به توسعه پایدار و دوستی میان مردم همه کشورها خواهد کرد.

بازگشت می شیانگ پاندا

نظر مدیر باغ وحش در مورد بازگشت می شیانگ پاندا

برندی اسمیت، مدیر موسسه ملی باغ وحش و حفاظت از باغ وحش موسسه اسمیتسونیان، گفت که این لحظه‌ای تاریخی است که هم سخت و هم خوشحال‌کننده است. “میشیانگ” و “تیان تیان” از زمانی که به ایالات متحده آمدند “ستارگان” باغ وحش بوده اند و در سراسر ایالات متحده به “بت” تبدیل شده اند.

اسمیت بعداً در مراسمی در فرودگاه گفت که همکاری ایالات متحده و چین در تحقیقات حفاظت از پانداهای غول پیکر بیش از 50 سال به طول انجامیده است که طولانی ترین همکاری در جهان برای حفاظت از یک گونه واحد است. شراکت ما با چین فوق العاده است.

حدود ساعت 1 بعدازظهر به وقت محلی در ایالات متحده، هواپیمای ویژه ای که “میشیانگ” و خانواده اش به پرواز در آمدند. به گفته پرسنل شرکت آمریکایی فدکس که این سرویس حمل و نقل را ارائه می دهد، این هواپیما در آنکوریج ایالات متحده توقف نمود و سپس به چنگدو چین رفت. این سفر حدود 19 ساعت طول کشید و یک دامپزشک و دو پرورش دهنده در طول سفر همراه پانداها خواهند بود.

بازگشت می شیانگ پاندا به چین

“میشیانگ” و “تیان تیان” در طول 23 سال زندگی خود در ایالات متحده در مجموع چهار توله به دنیا آورده اند. از جمله “تایشان”، “بیبی” و “بی بی” به چین بازگشته اند. «معجزه کوچک» در 21 آگوست 2020، زمانی که همه‌گیری کووید-19 جهان را فرا گرفت، متولد شد. تولد “معجزه کوچک” شادی و امید را برای مردم محلی به ارمغان آورد.

پس از بازگشت می شیانگ پاندا و خانواده سه نفره‌اش به چین، هنوز یک جفت خواهر پاندا غول‌پیکر به نام های«یالون» و «شیلون» نیز در باغ‌وحش آتلانتا در ایالات متحده حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =

دکمه بازگشت به بالا