;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

مواد غذایی برای رشد مو: اگه موهات بلند نمیشه حتمن ببین!

مواد غذایی برای رشد مو: موها به عنوان یکی از جلوه‌های ظاهری هر فرد نقش مهمی در شادابی و چهره افراد دارند و مصرف برخی مواد غذایی، قوام دهنده و تاثیر گذار در سلامت موها هستند.

هر تار مو حدود نیم میلی متر در روز رشد می‌کند که به طور متوسط رشد آن در ماه ۱ تا ۱.۵ سانتی متر و در سال ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر است. رشد مو در زنان سریع تر از مردان است و در هنگام شب، مو سریع تر از روز رشد می‌کند. در مقطع سنی ۱۵ تا ۳۰ سالگی، مو سریع تر از بقیه سنین رشد می‌کند و بعد از ۳۰ سالگی هرچه سن شخص بالا می‌رود، از رشد موهای او کاسته می‌شود.

این هم مفیده: اگر از این همه خاصیت کتیرا اطلاع داشتید، استفاده از آن را فراموش نمی کردید+نحوه استفاده

مواد غذایی برای رشد مو

رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مناسب می‌تواند منجر به ریزش مو شود. کمبود ویتامین B۱۲، ویتامین D، بیوتین،آهن و سایر موادمغذی با ریزش مو در ارتباط است.

همچنین داشتن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی می‌تواند به بهبود رشد مو به ویژه در افرادی با مشکل کمبود مواد مغذی کمک کند. در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی با مواد غذایی برای رشد مو آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

۱.تخم مرغ

مواد غذایی برای رشد مو1

این هم جالبه: درمان خانگی سکسکه: راههایی که تا حالا نمی دونستی!

مواد غذایی برای رشد مو، منبع خوبی از پروتئین و بیوتین بوده که این دو ماده مغذی برای رشد موها ضروری است.مصرف میزان کافی پروتئین برای رشد موها اهمیت دارد؛ زیرا فولیکول‌های مو بیشتر از پروتئین ساخته شده است.

بیوتین نیز برای ساخت کراتین (پروتئین مو) ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در افرادی با کمبود این ویتامین کمک کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از ماده معدنی زینک و سلنیوم به حساب می آید که در حفظ سلامت مو موثر است.

۲. توت‌ها

مواد غذایی برای رشد مو، توت‌ها سرشار از ترکیبات مفید و ویتامین‌هایی هستند که به رشد مو کمک می‌کنند. ویتامین C موجود در توت دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌توانند از فولیکول‌های مو در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

بدن همچنین از ویتامین C برای ساخت کلاژن استفاده می‌کند؛ به طوری که این پروتئین از موها در برابر شکنندگی و نازکی محافظت می‌کند. ویتامین C در کمک به جذب آهن نیز نقش دارد. کمبود آهن باعث کم خونی و در نتیجه ریزش مو می‌شود.

۳.اسفناج

مواد غذایی برای رشد مو2

مواد غذایی برای رشد مو، اسفناج از خانواده سبزیجات برگ سبز بوده که سرشار از موادمغذی مفیدی مانند فولات، آهن، ویتامین A و ویتامین C برای کمک به رشد موها است. ویتامین A برای رشد موها اهمیت دارد، اما مصرف میزان بالای این ویتامین منجر به ریزش مو خواهد شد. بنابراین بهتر است میزان ویتامین A مورد نیاز بدن را از موادغذایی غنی از این ویتامین دریافت کنید.

یک فنجان اسفناج تامین کننده ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. اسفناج همچنین منبع گیاهی از آهن محسوب شده که برای رشد موها ضروری است. آهن به سلول‌های قرمز خون برای حمل اکسیژن به سراسر بدن در جهت تقویت متابولیسم و رشد و ترمیم کمک می‌کند.

۴.ماهی چرب

مواد غذایی برای رشد مو، ماهی‌های چرب مانند سالمون منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای بهبود رشد موها محسوب می‌شوند. ماهی چرب همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D۳ و ویتامین‌های B برای حفظ سلامت و استحکام موهاست. مطالعات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D۳ با ریزش مو در ارتباط است.

۵. سیب زمینی

مواد غذایی برای رشد مو، سیب زمینی منبع خوبی از بتاکاروتن است؛ به طوری که بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می‌کند. یک عدد سیب زمینی متوسط حاوی میزان کافی بتاکاروتن بوده که تامین کننده ۱۶۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A است.

مواد غذایی برای رشد مو3

۶.آووکادو

مواد غذایی برای رشد مو، آووکادو منبعی از چربی‌های مفید محسوب می‌شود. آووکادو منبعی غنی از ویتامین E بوده که حامی رشد موها است. یک عدد آووکادو متوسط تامین کننده ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین است.

۷. دانه سویا

مواد غذایی برای رشد مو، دانه سویا حاوی ترکیبی است که برای رشد موها مفید است. از دیگر موادغذایی مفید در حفظ سلامت موها می‌توان به گوشت قرمز، انواع لوبیاها، صدف، مغزهای آجیل و دانه‌ها اشاره کرد.

دانه سویا 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا