;
سبک زندگیمهارت های زندگی

اخطار جدی پزشکان در مورد ادرار کردن زیر دوش حمام را جدی بگیرید!

ادرار کردن زیر دوش حمام: در مورد ادرار کردن زیر دوش حمام تا به حال نکات ضد و نقیضی گفته شده است. چندی پیش مطلبی با عنوان «چرا نباید زیر دوش ادرار کنیم؟» منتشر کردیم. اما حالا برخی پزشکان می‌گویند این کار به ویژه برای زنان می‌تواند مفید هم باشد؛ البته با رعایت تعادل در انجام آن و عدم زیاده‌روی. در هرصورت آنچه اکثر پزشکان بر آن هم‌عقیده‌اند این است که باید از ادرار کردن همیشگی و بیش از حد زیر دوش حمام پرهیز کنند زیرا می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی شده و دفعات مراجعه به سرویس بهداشتی را افزایش دهد.

بیایید صادق باشیم، همه ما حداقل یک بار زیر دوش ادرار کرده‌ایم. چه از روی راحت طلبی این کار را بکنید و چه فکر کنید در حال صرفه جویی در زمان هستید یا حتی فکر کنید کار ناخوشایندی است اما یک بار تصادفا آن را انجام داده باشید، این یک عمل بسیار شایع است.

ادرار کردن زیر دوش حمام1

ادرار کردن زیر دوش حمام خوب است یا بد؟

با این حال به گفته متخصصان ما نباید ادرار کردن زیر دوش حمام را به یک عادت معمول تبدیل کنیم زیرا باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی می‌شود که می‌تواند بر تعداد دفعات نیاز ما برای تخلیه ادرار تاثیر بگذارد.

دکتر ترزا ایروین، متخصص زنان و زایمان می‌گوید ادرار کردن زیر دوش حمام به‌ویژه در زنان لزوما چیز بدی نیست اما اگر زیاد انجام شود می‌تواند مضر باشد.

ادرار کردن زیر دوش حمام2

ادرار کردن زیر دوش حمام خوب است یا بد؟

این پزشک در حساب کاربری خود در تیک تاک گفت ادرار کردن زیر دوش در واقع می‌تواند برای خانم ها مفید هم باشد؛ البته اگر در تعداد دفعات کم انجام شود. زیرا ایستاده ادرار کردن اجازه می‌دهد تا مثانه شما کاملا خالی شود و محدودیت هایی که چمباتمه زدن یا نشستن ایجاد می‌کنند در این حالت وجود ندارد.

اما نباید این کار را به برنامه روزانه حمام خود اضافه کنید زیرا می‌تواند باعث بی اختیاری در کنترل ادرار یا تکرر ادرار شود. این پزشک توضیح داد: «مغز شما درنهایت شروع به تداعی صدای جاری شدن آب با نیاز به تخلیه ادرار می‌کند به‌طوری که هر زمان که شیر آب را باز می‌کنید -چه برای شستن دستان یا ظرف‌ها- احساس می‌کنید که باید سریعا به توالت بروید.» او اشاره کرد اگر تنها هرازگاهی این کار را انجام می‌دهید معمولا مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دکتر اروین همچنین گفت: «نکته دیگر این است که جریان ادرار شما احتمالا زمانی که زیر دوش این کار را می‌کنید کمی کندتر می‌شود. اما این مضر نیست و برعکس خوب است زیرا از آن فشار و استرسی که گاهی موقع تخلیه ادرار به خودتان وارد می‌کنید جلوگیری می‌شود.»

مطالب جالبی که پیشنهاد می شود:

12 نشانه های هوش، شما چند مورد را با هم دارید؟

نگهداری و شستن ظروف مسی: اصولی که باید بدانید!

ماجرای روز جهانی زامبی ها چیست؟ تو این روز چه خبره؟

نگهداری کاهو در یخچال و فریزر که حسابی تازه میمونه!

جذابیت زنان در 30 سالگی حقیقت دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا