;
سرگرمی

اگه تیزبین باشی تو یه نگاه، پلنگ برفی که میخاد بز کوهی رو شکار کنه می بینی!

آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی: پلنگ برفی استتار شده در حالی که تصمیم دارد طعمه خود را شکار کند، تا حد امکان به آن نزدیدک می شود. در این تصویر نیز پلنگ برفی بسیار نزدیک به بزهای کوهی است. آیا می توانید این پلنگ کوهی را شناسایی کنید؟استتار، که به آن رنگ‌آمیزی مرموز نیز می‌گویند، یک مکانیسم یا تاکتیک دفاعی است که موجودات زنده از آن برای پنهان کردن خود استفاده می‌کنند و خود را با محیط اطراف خود ترکیب می کنند.

نکته: برای دیدن تصور با کیفیت به عکس بعدی مراجعه کنید!

شما کافی است برای مدتی در طبیعت حضور داشته باشید و خود از نزدیک متوجه استتارهای گوناگون حیوانات، پرندگان و حشرات شوید. این مسئله باعث شده است تا برخی افراد که متوجه استتار این موجودات شوند، از آنها عکسبرداری کرده و در فضای اینترنت منتشر کنند. این تصاویر به خوبی می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را به چالش بکشند. در آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی شده شما می توانید قدرت بینایی خود را محک بزنید.

این هم جالبه: بازی فکری: اگه باهوشی در حد لالیگا بگو کدومشون خنگه در حد بوندسلیگا؟!

آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی

عوامل محیطی و رفتاری باعث می‌شوند گونه‌های جانوری، طیف وسیعی از تاکتیک‌های استتار را به کار گیرند. برخی از این تاکتیک‌ها، مانند تطبیق با اطراف و پس‌زمینه بسیار کارایی دارند و طعمه، شکارچی و یا دشمن نمی تواند به راحتی آنها را شناسایی کند.

در تصویر آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی، یک پلنگ برفی مترصد حمله به طعمه خود است. آیا می توانید پلنگ برفی یواشکی را که منتظر است در این تصویر جهش کند، ببینید؟ عکس باورنکردنی این حیوان توسط عکاس حیات وحش Inger Vandyke در سال 2015 گرفته شده است. استرالیایی ها برای عکاسی از این گونه در طبیعت، سفری 17 روزه را در میان کوه ها آغاز کرده بودند. تیمی از راهنمایان محلی و یک متخصص بریتانیایی که ناامید بودند تا نگاهی اجمالی به حیوانات کمیاب بیابند به او پیوستند.

اینگر درباره تجربه‌اش گفت: «پلنگ‌های برفی آنقدر خود را در منظره‌شان استتار می‌کنند که گاهی شما نمی توانید آنها در فاصله دو متری خود نیز شناسایی کنید. در تصویر آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی نیز یک پلنگ برفی پنهان شده است. آیا می توانید او را در 5 ثانیه شناسایی کنید.

آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی 1
آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی

این هم جالبه: شباهت فوتبالیست ها به شخصیت های کارتونی+ ویدیو را ببینید!

.

.

.

.

.

این هم جالبه: چیزی در نگاه اول می بینی نشان می دهد که رویاپردازی یا منطقی!

.

.

.

پاسخ آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی

پلنگ در حال رصد طعمه های خود است و او آنقدر خود را با محیط پیرامون، خود را ترکیب کرده که بزهای کوهی متوجه دیدن او نشده اند. آیا شما توانستید این یوزپلنگ را شناسایی کنید. با دقت به تصویر نگاه کنید! فرصت اول شما به پایان رسید. از شانس دوم خود استفاده کنید.

.

.

.

.

این هم جالبه: شبیه سازی فوتبالیست ها با استایل 40 سال قبل! + عکس های جالب

.

.

.

.

پاسخ آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی: اگر دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چیزی شوم پشت انبوه سنگ‌های کنار درخت پنهان شده است. پلنگ برفی به طرز حیرت آوری موفق شد بدون شناسایی قبل از فرود آمدن در پشت آوار از دامنه کوه پایین بیاید.

آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی 2
پاسخ آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی

یوز پلنگ در اینجا کمین کرده و تا لحظاتی دیگر به سوی طعمه خود حمله ور خواهد شد. عکاس هندی از تک تک لحظات کمین تا لحظه این پلنگ را به تصویر کشیده است. ما 3 عکس از این کمین و حمله که در نهایت به شکست منجر شد را برایتان در این جا به اشتراک خواهیم گذاشت.

آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی 3
پلنگ در کمین حمله کرد!
آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی 4
پلنگ در شکار ناکام ماند!

آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی 5

امیدوارم از آزمون تست قدرت دید با پلنگ برفی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش سرگرمی مجله اینترنتی گفتنی مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند.

درگیر شدن مغز در بازی های فکری می تواند یک راه سرگرم کننده و عالی برای استراحت از استرس های روزانه باشد. تمرکز ما را از نگرانی‌ها دور می‌کند و به ما اجازه می‌دهد در حالی که هنوز ذهن خود را تمرین می‌دهیم، استراحت کنیم. بازی های فکری اغلب شامل به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات است که به بهبود حفظ حافظه و مهارت های یادآوری کمک می کند. این می تواند به ویژه برای افراد در هر سنی، از جمله دانش آموزان و افراد مسن مفید باشد. شما هرروزه در مجله اینترنتی گفتنی مطالب متنوعی از انواع تست شخصیت، تست بینایی، هوش تصویری، تست روانشناسی را می توانید ببینید و لذت ببرید. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک گفتنی ما را دنبال کنید.

معمای تصویری چیست؟

معمای تصویری یک سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن بهترین استفاده را ببرند. این چالش شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. آنها همچنین به عنوان چالش ها، تست های تصویری، پازل های تصویری یا منطقی شناخته می شوند.

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

اهمیت بازی های فکری

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

بازی فکری: سلاطین نکته سنجی بگن کدوم سیب سمی نیست و میشه خورد؟!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

دلایل عدم تمرکز چیست؟

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

 

مهتاب منصوری

مهتاب هستم، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره تهران علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و انیمیشنی دارم و اوقات فراغتم رمان های عاشقانه رو دوست دارم مطالعه کنم. من از زمستان 1402 به خانواده گفتنی پیوستم و در همین مدت کوتاه خیلی چیزها یاد گرفتم و دوست دارم مهارت هام رو روز به روز افزایش بدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا