;
سرگرمی

ظهور و سقوط پروژه الباباس، لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه در کمتر از 10 سال.

لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه: پروژه الباباس، لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه، متشکل از صدها قصر مینیاتوری شبیه دیزنی است که تا آنجا که چشم کار می کند امتداد یافته اند،در حال حاظر به مانند شهر ارواح می ماند.

این محله از ویلاهای الهام گرفته از قلعه دیزنی که در ابتدا به عنوان یک استراحتگاه مجلل برای تعطیلات برای ثروتمندان جهان در نظر گرفته شده بود، قرار بود در دره ای زیبا در نزدیکی روستای تاریخی Mudurnu در شمال غربی ترکیه قرار گیرد.

پروژه الباباس لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه

با این حال، پروژه الباباس در حال حاضر یکی از بزرگترین شهرهای ارواح جهان است که دارای صدها ویلای ناتمام است که برخی از آنها در حال حاضر شروع به خراب شدن کرده اند. داستان پشت آن شامل جاه طلبی های بزرگ، قیمت های گزاف ملک و مشکلات اقتصادی است که در نهایت به سقوط رویای پروژه الباباس منجر شد.

آغاز پروژه الباباس لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه

برادران یردلن که شرکت ساختمانی گروه املاک ساروت را اداره می کردند، این شهرک منحصر به فرد را در ترکیه طراحی کردند. هدف آنها جذب خریداران مرفه از خاورمیانه بود که جذب آب و هوای مدیترانه ای و مناظر خیره کننده ترکیه شده بودند. آنها بر این اساس ویلاها را قیمت گذاری کردند و در ابتدا قصرهای دیزنی مانند را به قیمت 400 تا 500 هزار دلار فروختند. برادران یردلن موفق شدند حدود نیمی از بیش از 700 اقامتگاه را قبل از مواجهه با چالش ها بفروشند.

نمایی از لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه در زمستان

اول، کاهش قیمت نفت بر خریداران هدف تأثیر گذاشت و به دنبال آن مجموعه‌ای از رویدادها اقتصاد ترکیه را وارد یک مارپیچ نزولی کرد که هنوز از آن بهبود نیافته است. این پروژه بلندپروازانه بود و برنامه‌هایی برای هر ویلا در پروژه الباباس شامل گرمایش از کف، جکوزی در هر سطح و گزینه استخر سرپوشیده بود. یک مرکز خرید نیز با الهام از ساختمان کنگره ایالات متحده برای خدمت به کل مجموعه برنامه ریزی شده بود، در حالی که باغ های سرسبز و حوضچه ها برای ایجاد منظره ای واقعاً مسحورکننده در نظر گرفته شده بودند.

ساخت و ساز در سال 2014 آغاز شد و در اوج آن، بیش از 2500 کارگر در این پروژه در نزدیکی Mudurnu مشغول به کار بودند. با این حال، فروش راکد شد، ارزش لیر ترکیه به شدت کاهش یافت، گروه املاک ساروت با مشکلات بازپرداخت وام مواجه شد و ساخت و ساز متوقف شد. تا سال 2019، پروژه الباباس کمتر از نیمه تمام شده بود و پیشرفت از آن زمان تاکنون بسیار ناچیز بوده است.

هیچ یک از 530 ویلای ساخته شده تاکنون به پایان نرسیده است. پروژه الباباس به جای اینکه یک استراحتگاه شلوغ تعطیلات برای تاجران ثروتمند خلیج فارس باشد، به یک جاذبه دیدنی برای گردشگرانی تبدیل شده است که شیفته شهرهای خالی از سکنه هستند.

نمایی بالا از لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه

علیرغم اینکه پروژه هنوز تکمیل نشده است، توسعه دهندگان تاکنون 200 میلیون دلار برای پروژه الباباس هزینه کرده اند و هنوز آماده تسلیم شدن نیستند. گروه املاک ساروت، با وجود اعلام ورشکستگی، امیدوار است در نهایت بهشتی را که زمانی به مشتریان مرفه خود وعده داده بود، تحویل دهد. دولت ترکیه نیز حمایت خود را از این پروژه نشان داده است، اگرچه چشم انداز فعلی تیره و تار است.

در سال 2018، Mezher Yerdelen، نایب رئیس گروه املاک ساروت، اظهار داشت: “ما فقط باید 100 ویلا را برای پرداخت بدهی خود بفروشیم. من معتقدم که می توانیم در عرض چهار تا پنج ماه بر این بحران غلبه کنیم و تا حدودی پروژه را در سال 2019 افتتاح کنیم. با این حال، این قبل از ظهور همه‌گیری کووید-19 بود که وضعیت را پیچیده‌تر کرد و از آن زمان تاکنون پروژه الباباس لوکس ترین پروژه ساختمانی ترکیه به حال خود رها شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا