;
سرگرمی

این معمای ریاضی را حل کنید: فقط 5 درصد از کاربران موفق شدند!

تست هوش فنجان ها: در این بخش از سرگرمی در وب سایت گفتنی برایتان یک تست هوش جالب آورده ایم که سخت است و کاربران کمی توانستند آن را حل کنند.

تست های هوش امروزه طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرده اند. معماهای ریاضی راه جالبی هستند تا فعالیت های مغزی ما را تحریک و تقویت کنند. از طریق این مسئله های ریاضی می توان توانایی های نیم کره چپ مغزی را سنجید.

گفته می شود بخش سمت چپ مغز مربوط به فعالیت های ریاضی است و افرادی که نیم کره چپی مغز ورزیده و قوی دارند در دروس مربوط به ریاضی و محاسبات و منطق بهتر عمل می کنند. اما چه مانعی برای افرادی وجود دارد که نیمکره چپشان به اندازه نمیکره راست قوی نیست؟ این تست ها برای همه کسانی طراحی می شود که علاقه مند هستند سرگرم شده و میزان هوش ریاضیاتی خود را ارزیابی کنند و حتی این قوه را تقویت کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تست هوش افراد زیادی را دچار خطا کرده است. ظاهرا یک جمع و ضرب ساده به نظر می رسد اما شما باید با اصول اولیه ریاضیاتی آشنا باشید؛ چیزی که حتی دانشجویان مهندسی هم ممکن است اشتباه کنند.

پس با ما همراه باشید تا بتوانید این چالش محاسباتی را حل کنید و با بقیه دوستانتان به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید: تست هوش: آی کیوی خود را با تشخیص تمام B ها بسنج!

تست هوش فنجان ها

آیا می توانید حدس بزنید جمع فنجان قرمز، سبز و بنفش چقدر می شود؟

.

.

.

.

.

تست هوش فنجان ها

راه حل معما

46= 4+42=7*4+6

اگر به محاسبه اول دقت کنید، می بینید که یک فنجان قرمز دارای مقدار 4 است زیرا مجموع مقادیر برابر با 8 است. اما جزئیات در عملیات دوم که مجموع دو نیم فنجان است به وجود می آید. و برابر است با 6. در نهایت، فنجان بنفش دارای ارزش فردی 7 است زیرا مجموع دو عدد از آنها 14 است.

حالا با این داده ها فقط باید محاسبات نهایی را انجام دهید و قادر خواهید بود معما را حل کنید. در سطح ریاضی برای رسیدن به وضوح نهایی کمی مشکل وجود دارد زیرا یک فنجان به دو صورت ارائه می شود و این جزئیاتی است که شما به آن توجه نکرده اید. در قسمت آخر فراموش نکنید که ابتدا ضرب و سپس جمع انجام می شود.

 

لینک های مرتبط:

تست هوش آرایشگر نیویورک: چرا موی یک نیویورکی را کوتاه نکرد؟!

تست شخصیت آزاردهنده‌ای که در عرض 1 ثانیه می‌گوید حیله گری یا نه!

تست هوش هزارتو: کدام در را باید انتخاب کنید تا زنده بمانید؟!

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. مگر ریاضی از راست به چپ می‌نویسند و حساب می‌کنند. ریاضی از چپ به راست است، پس جواب با برابر فرم زیر نوشته شود.

    70=7*10=6+4
    نه اینکه بنویسیم برعکس

    1. بله درسته اما ضرب بر جمع در اصول ریاضی تقدم داره؛ بنابراین اول باید حاصل ضرب رو به دست اورد و بعد اون رو با عدد سمت چپ جمع کرد

  2. جالب بود،خیلیا دقت نمیکنن که اول ضرب انجام میشه بعد جمع یعنی ضرب تقدم داره در یک خط😃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا