;
ریپورتاژ آگهی

کدام صرافی بهتر است؟ بایننس یا بینگ ایکس؟

در چند سال اخیر بازار‌هایی نظیر فارکس و ارز‌های دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گرفته است؛ ازاین‌رو انتخاب یک صرافی معتبر برای فعالیت در این بازار‌ها، جزو مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران شده و همواره بین گزینه‌های مختلف مانند: بینگ ایکس، بایننس و … در حال مقایسه و بررسی برای انتخاب نهایی خود هستند. باتوجه‌به اهمیتی که این موضوع برای کسب سود بیشتر دارد، در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی جامع در راستای انتخاب بهترین گزینه بین صرافی بینگ ایکس و صرافی بایننس خدمت شما ارائه دهیم. اگر شما هم برای انتخاب سردرگم هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های صرافی خوب چیست؟

در اولین گام به‌منظور انتخاب بین بینگ ایکس و بایننس به‌صورت کلی مروری بر مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی خواهیم داشت تا بتوانیم با تطبیق‌دادن هر ویژگی با صرافی مدنظرمان، در پایان بهترین گزینه را انتخاب کنیم. ویژگی‌های یک صرافی خوب چیست؟

امنیت بالا

باتوجه‌به آنلاین محور بودن معاملات در عصر حاضر، حفظ امنیت اطلاعات شخصی و مالی کاربران جزو مهم‌ترین وظایف هر صرافی اعم از بینگ ایکس یا بایننس است. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در سال 2019 در سایت TokenInsight، اولین دغدغه معامله‌گران امنیت حساب‌هایشان در صرافی‌هاست. برای پی‌بردن به امنیت یک صرافی باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • صرافی از دارایی‌های شما با چه روشی مراقبت می‌کند؟
  • آیا تابه‌حال این صرافی مورد سرقت قرار گرفته است؟
  • در صورت هک‌شدن، آیا توانسته ضرر و زیان کاربران را جبران کند؟
  • چه اقدامات امنیتی مانند تأیید هویت دوعاملی را استفاده می‌کند؟
  • و…

اگر پاسخ به سؤالات بالا در سطح خوبی قرار دارد، می‌توان نتیجه گرفت صرافی مدنظر شما از امنیت مناسبی برخوردار است.

اعتبار صرافی

در جریان انتخاب صرافی bingx یا بایننس یکی از فاکتور‌های مهمی که باید مورد بررسی قرار دهید، اعتبار آن‌هاست. این اعتبار با بررسی مواردی نظیر لیست زیر قابل‌درک خواهد بود.

  • تعداد کاربران آن‌ها
  • نظرات معامله‌گران فعال در این صرافی‌ها دررابطه‌با خدمات و ویژگی‌هایی که از آن برخوردارند؛
  • سابقه فعالیتشان
  • گستردگی فعالیت‌ها
  • و …

هر چه این اعتبار در سطح بالاتری باشد، قطعا احتمال کلاهبرداری توسط صرافی کاهش پیدا می‌کند.

بایننس یا بینگ ایکس 1

نقدینگی و حجم معاملات

یکی از پشتوانه‌های اصلی هر صرافی نظیر بینگ ایکس، میزان نقدینگی است که دارد. هر چقدر این نقدینگی بیشتر باشد، طبعا قدرت صرافی نیز بیشتر خواهد بود و شما راحت‌تر اقدام به معاملات بزرگ خواهید کرد. توجه داشته باشید اگر حجم معاملات در صرافی پایین باشد، برای یک معامله بزرگ باید آن را تبدیل به چند بخش کرده تا بتوانید معامله خود را نهایی کنید؛ این اقدام زمان و کارمزد قابل‌توجهی از شما خواهد گرفت.

تأیید هویت معامله‌گران

بر اساس قوانین هر صرافی، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای فعالیت فرد متقاضی در بازار، تأیید هویت اوست؛ ازاین‌رو بهترین صرافی‌ها، همواره این کار را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند تا خیالشان بابت هویت معامله‌گر راحت شود. برای مثال بینگ ایکس برای دفاع از حقوق معامله‌گران واقعی خود و مقابله با پول‌شویی، ساختار خاصی را برای تأیید هویت معامله‌گران در نظر دارد.

البته جالب است بدانید برخی از معامله‌گران سعی دارند از صرافی‌هایی استفاده کنند که هویت آن‌ها را مخفی نگه می‌دارد. باید توجه داشته باشید این روش علاوه بر مزایایی که به همراه دارد، معایب جدی نیز برای شما به دنبال خواهد داشت؛ ازاین‌رو ما پیشنهاد می‌دهیم در این صرافی‌ها معامله نکنید؛ زیرا:

  • ممکن است اکسچنج بدون know your customer کلاهبردار باشد و شما از این موضوع اطلاعی نداشته باشید.
  • عموما صرافی‌های بدون know your customer حجم کوچکی از بازار را دارند.
  • صرافی بدون know your customer ممکن است بعد از گذشت زمان و به‌واسطه فشار‌های دولتی احراز هویت را اجباری کند و سرمایه‌گذارانی که قصد داشتند هویتشان مخفی بماند، باید هزینه جابه‌جایی دارایی را بدهند تا به یک صرافی دیگر بروند.
  • و …

از همه مهم‌تر امنیتی است که در یک صرافی بدون احراز هویت، در سطح پایین‌تری نسبت به صرافی همراه با احراز هویت قرار دارد. باتوجه‌به بررسی این نکات، استفاده از خدمات صرافی بینگ ایکس همراه با احراز هویت، انتخاب معقول‌تری برای فعالیت در بازار است که احراز هویت در بینگ ایکس براحتی قابل انجام است.

پشتیبانی صرافی

پشتیبانی از کاربران، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که برای انتخاب صرافی خوب باید آن را بررسی کرد. قبل از انتخاب نهایی هر صرافی اعم از بینگ ایکس یا بایننس مروری بر قدرت پشتیانی آن‌ها داشته باشید و آن را به چالش بکشید؛ اگر پاسخگوی نیاز شما بود که هیچ؛ اما اگر نبود اقدامی برای پیداکردن یک صرافی بهتر داشته باشید.

در جریان معاملات برای هر کاربری ممکن است مشکل یا سوالی پیش بیاید که در چنین وضعیتی باید یک پشتیبان متخصص و قوی در دسترس او باشد و به بهترین شکل ممکن راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد. معمولا صرافی‌های متفرقه و ضعیف از همچین قابلیتی برخوردار نیستند. پشتیبانی در قالب‌های مختلف چت آنلاین، لایو‌های پرسش‌وپاسخ، تماس تلفنی و … صورت می‌گیرد.

بایننس یا بینگ ایکس

کیف پول اختصاصی

صرافی‌های برتر فعال در حوزه کریپتوکارنسی نظیر بینگ ایکس، برای نگهداری دارایی‌های کاربرانشان از کیف پول اختصاصی استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌که صرافی‌های کم‌توان یا سطح پایین همه دارایی‌ها را در یک کیف پول عمومی نگه‌داری می‌کنند و در صورت هک آن تمامی دارایی صرافی یکباره سرقت خواهد شد و کاربران نیز متضرر می‌شوند.

اگر قصد دارید دارایی‌هایتان را برای بلندمدت نگهداری کنید، پیشنهاد می‌شود تا یک کیف پول شخصی داشته باشید و بعد از خرید ارز، آن را به کیف پول شخصی انتقال دهید؛ اما اگر مدام در حال معامله هستید، از صرافی استفاده کنید که قادر به ارائه کیف پول اختصاصی است.

دررابطه‌با انتخاب صرافی bingx یا بایننس از این نظر تحقیقات کاملی داشته باشید تا مطمئن‌ترین تصمیم را بگیرید.

در پایان، صرافی bingx یا بایننس

در این نوشته سعی کردیم با بررسی مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب یک صرافی شما را برای انتخاب بین بینگ ایکس و بایننس راهنمایی کنیم. شما می‌توانید برای استفاده بهتر از خدمات صرافی بینگ ایکس، از سایت بینگ ایکس ایران به‌عنوان مرجع آموزش صرافی بینگ ایکس به زبان فارسی استفاده کنید. این مجموعه با تمرکز بر خدمات‌رسانی به فارسی زبانان پشتیبان شماست تا در هر بخش از آموزش یا معاملاتتان شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کند. همان‌طور که مطالعه کردید، عواملی نظیر تأیید هویت معامله‌گران، نقدینگی و حجم معاملات، اعتبار صرافی، کیف پول اختصاصی، پشتیبانی صرافی و … جزو مهم‌ترین پارامتر‌های انتخاب بهترین صرافی است. امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا